recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 1 kort til at skifte ml 2 digimodtagere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket1 kort til at skifte ml 2 digimodtagere?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Anne-Kathrine Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Maj-2007
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: 1 kort til at skifte ml 2 digimodtagere?
    Sendt: 27-November-2008 kl. 17:27

Hej

Jeg har endnu ikke købt/lejet You-See's nye digitalmodtager med eller uden harddisk. Hvis jeg anskaffer to digitalmodtagere til mine to TV, kan jeg så (for at undgå at betale 2 x kortafgift eller trække ledninger mellem værelserne) nøjes med at have 1 kort og skifte kortet mellem de to modtagere. Det er selvfølgelig lidt omstændigt og træls at skulle dette, men jeg tænker mere på om boksens opsætning, områdenr. osv så skal skrives/opsættes forfra, når man har taget kortet ud og sætter det i igen? For så vil det selvfølgelig være for besværligt. Sidder kortet i boksen, så det er let at komme til at tage ud/sætte i?

Venlig hilsen

Anne Kathrine

 

 

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 17:32

Der er ikke noget problem med at skifte. det gør jeg lige pt mellem boksen og mit TV.

Men du kan ikke optage uden kort, så hvis man vil optage skal man huske at få kortet i.

 

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af Anne-Kathrine Anne-Kathrine skrev:

Hej

Jeg har endnu ikke købt/lejet You-See's nye digitalmodtager med eller uden harddisk. Hvis jeg anskaffer to digitalmodtagere til mine to TV, kan jeg så (for at undgå at betale 2 x kortafgift eller trække ledninger mellem værelserne) nøjes med at have 1 kort og skifte kortet mellem de to modtagere. Det er selvfølgelig lidt omstændigt og træls at skulle dette, men jeg tænker mere på om boksens opsætning, områdenr. osv så skal skrives/opsættes forfra, når man har taget kortet ud og sætter det i igen? For så vil det selvfølgelig være for besværligt. Sidder kortet i boksen, så det er let at komme til at tage ud/sætte i?

Venlig hilsen

Anne Kathrine

Det er ikke noget problem med at skifte kortet fra boks til boks.
På boksen u/HDD sidder kortet foran.
På boksen m/HDD sidder kortet bagpå. Om det er svært at skifte kortet fra boks til boks afhænger af boksenes placering.
Min egen erfaring er, at to bokse også bliver til to kort. Sådan gik det her. 

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 17:33
Kortet sættes i bagfra. Om det er let at komme til er vel et spørgsmål om man har let adgang til bagenden af digitalmodtageren.

Jeg er ret sikker på at du kan skifte kort imellem de to apperater, som du lyster og at det virker. Men det du sparer er en kortafgift og intet andet. Du skal ikke have flere abonomenter for at have flere bokse i din husstand.

Hvis vi snakker om Yousee's HD boks til 59 kr. pr måned vil udgifterne for leje dermed overstige en evt. eksta kortudgift. Spørgsmålet er om Yousee måske har tænkt på en slags mængde rabat udover det.
Til top
Anne-Kathrine Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Maj-2007
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 17:45

Mange tak for svar. Så blev jeg det klogere . Jeg ved godt, at det "kun" er 398kr. om året man sparer, meeenn  det er dyrt nok i forvejen at anskaffe sig al grejet, kabel-TV, kortafgifter til at kunne se (digitalt)TV.

Til top
Ashanti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 18:35

prøv at tjekker denne link

http://eldanmark.dk/parabolkort_sat_kanaler/smartwi_cardspli tter_ekstra_kort_clienter_1775_da.html

 

Bruger det selv.



Redigeret af Ashanti - 27-November-2008 kl. 18:35
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Ashanti Ashanti skrev:

prøv at tjekker denne link

http://eldanmark.dk/parabolkort_sat_kanaler/smartwi_cardspli tter_ekstra_kort_clienter_1775_da.html

 

Bruger det selv.

Og det er helt lovligt i forhold til aftalen med YouSee?

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Anne-Kathrine Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Maj-2007
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 19:41
Tak for link. Den ser meget smart ud den der cardsplitter, uanset om den er lovlig eller ej.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 20:16

Nu er linket kun til det "extra kort" til sættet.

 

Du skal have startsættet:

http://eldanmark.dk/parabolkort_sat_kanaler/smartwi_cardspli tter_startsaet_med_3_clienter_1658_da.html

Jeg vil mene at det koster mere end 398 for et extra kort. Du skal også have mindst en pakke af 45-50 om måneden, så det koster ca. 1000 kr om året for et extra kort.

 

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 20:19

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg vil mene at det koster mere end 398 for et extra kort. Du skal også have mindst en pakke af 45-50 om måneden, så det koster ca. 1000 kr om året for et extra kort.

Du kan sagtens købe et ekstra kort, uden at skulle tegne ekstra abonnement. Så merprisen er kun kortgebyret, altså 398,- årligt. Men en card-splitter er klart at foretrække i det lange løb.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Og det er helt lovligt i forhold til aftalen med YouSee?


Er YouSee begyndt at vedtage love her i landet?

Det er muligt at det kan være i strid med aftalen med YouSee, men det er noget helt andet.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 21:03

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Og det er helt lovligt i forhold til aftalen med YouSee?


Er YouSee begyndt at vedtage love her i landet?

Det er muligt at det kan være i strid med aftalen med YouSee, men det er noget helt andet.

Det sidste du skriver, er jo det jeg skrev. Lovligt (legalt) eller i strid med aftalen med YouSee, er vel ét fedt for normale mennesker.
Personligt er jeg da ligeglad med, hvad folk foretager sig i denne sammenhæng, men jeg mener bare, at de skal vide, hvor de står.
Har du aldrig hørt om Aftaleloven?



Redigeret af joern.loenborg - 28-November-2008 kl. 17:45
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu