recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 100% nybegynder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket100% nybegynder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
onmo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-December-2006
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: 100% nybegynder
    Sendt: 20-April-2011 kl. 03:43
Vil lige starte med at sige at jeg intet har forstand på dette emne, håber folk bærer over med mig hvis jeg spørger dumt eller i det forkerte forum.
 
Jeg er  i sidste uge blevet den lykkelige ejer af en lg 50pk950.
Jeg syntes jo så at det er vildt smart at jeg kan streame youtube direkte på mit tv, mit problem er så at hvis jeg går ind og søger på youtube på noget der er optaget i full hd, ja så er det langt fra full hd den streamer på mit tv, tror max jeg har set en opløsning der hed noget med ca 700x500.
 
Ville så hører om en af jer der har forstand på den slags kan fortælle mig hvad jeg mangler for at kunne streame trådløst i full hd, eller henvise mig til en begynder guide der omhandler dette emne.
 
Kan lige tilføje at jeg har en 20/1 netforbindelse.
 
Tak.


Redigeret af onmo - 20-April-2011 kl. 03:55
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2011 kl. 09:12
trådløs streaming af fhd er et no go uanset hvad! - du har en 20mbit forbindelse som egentlig er ok til det og FHD fra youtube er vist omkrng 4-5mbit så selve kvaliteten er altså ikke den bedste uanset hvad. men det med at gøre det trådløst ødelægger alt - og jeg er mere end sikker på du ikke får det vist i en opløsning der hedder 700x500. hvis den app på tv'et selv går ind og detekterer hvad du har af muligheder og dermed overruler dine valg så har du selvfølgelig en udfordring - jeg ville med det samme prøve at sætte et rigtigt netkabel i tv'et og se om det kan lade sig gøre at se det rigtigt der.
Til top
onmo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-December-2006
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2011 kl. 00:29
1000 tak for dit svar. Vil til morgen prøve med et kabel og se hvad der sker.
Til top
onmo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-December-2006
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 07:57
Nu har jeg prøvet at smide kabel på i stedet for, men ingen ændring i kvalitet af billedet. I flere forsøg på at afspille fhd klip, får jeg en opløsning der hedder 480x200. nogen der kan fortælle mig hvad jeg kan gøre for at det bliver bedre ?
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 09:10
uden at kunne gøre mig for klog på youtube, så er det vel ikke "rigtig" fullhd der bliver vist derinde, er det ikke lidt mere komprimeret end det burde være? synes jeg har læst det et sted på forummet herinde, altså mht kvaliteten af youtube klip os i FHD osv
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 13:57
jo det er sådan set FHD de viser i visse tilfælde - det er rent faktisk muligt at uploade 2K video til dem, men ja - bitraten er selvfølgelig ikke 40mbit som man ser ved en BD - men det er særdeles muligt at lave en ok kvalitet i en 4-5mbit hvis det er sat rigtigt op.

ang det med youtube - læs lige side 124 i TV'ets manual - omkring youtube! - der er åbenbart en settings knap. jeg ville nok lige prøve at se hvad der er i den.


Redigeret af claus_jac - 24-April-2011 kl. 13:58
Til top
onmo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-December-2006
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

jo det er sådan set FHD de viser i visse tilfælde - det er rent faktisk muligt at uploade 2K video til dem, men ja - bitraten er selvfølgelig ikke 40mbit som man ser ved en BD - men det er særdeles muligt at lave en ok kvalitet i en 4-5mbit hvis det er sat rigtigt op.

ang det med youtube - læs lige side 124 i TV'ets manual - omkring youtube! - der er åbenbart en settings knap. jeg ville nok lige prøve at se hvad der er i den.
 
Jeg har kigget i manualen som er på cd, på side 124 står noget om registrering af noget divx på nettet. Er det du mener at jeg skal ind og registrere mig der inde??
 
Sorry men er lidt lost
Til top
xcite Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2011 kl. 11:13
Hej
Jeg vil lige høre om der blev fundet en løsning på dette?
Har samme problem på min 50px950.
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2011 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

trådløs streaming af fhd er et no go uanset hvad! - du har en 20mbit forbindelse som egentlig er ok til det og FHD fra youtube er vist omkrng 4-5mbit så selve kvaliteten er altså ikke den bedste uanset hvad. men det med at gøre det trådløst ødelægger alt - og jeg er mere end sikker på du ikke får det vist i en opløsning der hedder 700x500. hvis den app på tv'et selv går ind og detekterer hvad du har af muligheder og dermed overruler dine valg så har du selvfølgelig en udfordring - jeg ville med det samme prøve at sætte et rigtigt netkabel i tv'et og se om det kan lade sig gøre at se det rigtigt der.

Jeg udstiller også lige min uvidenhed:

Betyder dit udsagn at man ikke kan få HD via HD Homerun, trådløst?
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Jonathan Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2005
Sted: Vanløse
Status: Offline
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2011 kl. 11:51
Problemet er, at trådløs netværk sjældent er stabilt, eller hurtigt, nok til at streame full hd. Men det er jo selvfølgeligt forskelligt fra setup til setup.
Om det er muligt for dig at streame hd(720p) fra en HDHomerun, med dit netværk, er svært at spå om :)
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2011 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Betyder dit udsagn at man ikke kan få HD via HD Homerun, trådløst?

Det kommer an på hvilken HD der er tale om. Når jeg optager HD fra yousee åbner mit system hele den MUX kanalen ligger i. Det trækker ca. 35-40 Mbit/s hvilket sagtens kan gøres over trådløs. Jeg mener at de HD kanaler yousee har er 720p, men er ikke sikker.

Der hvor det halter med trådløs er når du vil have 1080p og bluray og den slags over.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu