recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 1080p via displayport
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket1080p via displayport

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Emne: 1080p via displayport
    Sendt: 09-September-2010 kl. 19:18
Hej,

Håber nogen har en forklaring på følgende problem. Jeg har en HP elitebook 8540w med displayport, samtidig har jeg et TV (Panasonic panasonic TH-42PZ85) med HDMI indgang. Min tanke var at via dette kabel: LINK kunne jeg bruge min laptop, som medie afspiller.

Så vidt jeg ved, så behøver displayport ingen "omkodning" for at komme til HDMI, altså er et passivt kabel fint. (hvis jeg tager fejl, så er det sikkert her problemet erSmile)

Når jeg sætter PC'en til 1080p output (screen1) ville jeg forvente en 1-til-1 pixel mapping, hvilket skulle give et fuldstændig skarpt billede - men det er bare ikke tilfældet. Se især screen2, hvor det er tydligt at teksten står ekstremt uskarp! Smatidig viser screen3, at opløsningen overovedet ikke passer, da windows skrivebordet rager ud over skærmen. Hvis begge kører 1080p ville jeg bestemt ikke forvente dette.

Er der nogen der har en forklaring?

Mvh


Redigeret af antilles - 09-September-2010 kl. 19:19
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 19:27
Et skud fra hoften:

Du skal ind i tv'ets menu og slå overscan fra.
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 19:37
Godt skudt! Nu står det helt perfekt! Jeg havde en eller anden ide om at overscan kun blev brugt ved analoge signaler, da jeg ikke har noget problem når min PS3 er slået til. Nå anyways - nu virker det.

Mange tak
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 22:15
Jeg tror, at alle bliver snydt af overscan i den situation.

Det virker totalt fornuftstridigt, at overscan er default i et TV, der modtager et digitalt signal. Med et digitalt signal er der jo i modsætning til et analogt signal 100% veldefinerede kanter, og dermed burde der ikke være grund til at skære kanterne fra for at fjerne uønskede elementer.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu