recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 1280x720 @ 50hz problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket1280x720 @ 50hz problem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mingokat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2007
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: 1280x720 @ 50hz problem
    Sendt: 16-Marts-2008 kl. 16:55

prøver ihærdigt at sende ovennævnte signal ud via hdmi til mit tv, men uden held.

GFX: x1250

TV: samsung le32r72

problemet opstår når jeg i ati ccc skifter til denne opløsning så forsvinder noget af top bund, bund og siderne på desktoppen - kan ikke engang se startbjælken.

Har prøvet at rode med et utal af indstillinger i ati ccc, for at "shape" mit desktop billede, men intet synes at hjælpe. Ej heller i tv'ets menu synes der er at være noget brugbart.

Bruger XP.

Håber nogen har svaret.

mvh

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2008 kl. 17:27
Vista? XP? Hvilken driver? 8.3? International Version? Du skal muligvis korrigerre for overscan... Tryk lige på info på din samsung remote og verificer at den modtager et 720p signal.

Derudover skal du tilføje PAL 720p til opløsninger i ATI CCC. Afhængig af driver virker det fejlfrit på begge af mine Samsung skærme..
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
mingokat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2007
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2008 kl. 18:49

tak for det patriarken :)

ja fjernsynet modtager 720p@50.

 

i ati ccc 8,3 har jeg nu ændret desktop area til 1200x668, det har shapet windows billedet korrekt nu. Er det ok at gøre det på denne måde? Eller vil det påvirke min filmafspilning?

Til top
Nickell Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2008 kl. 19:43

Hey Mingokat,

hvordan ser dit system ud? Er selv ved at investere i en Acer med det samme kort som dig...

| 32" LG LC42
| Technics SA-DX750
| Technics SL1210 MKII
| Panasonic DMP-BD 60
| Xbox 360 Slim
Til top
mingokat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2007
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2008 kl. 19:44

Når jeg nu afspiller film med ovenstående indstillinger, bevæger højre hjørne af billedet sig asynkront ifht resten - der kommer nogle små ryk/hak hvert 2. sekund.

Nogen ide hvad det kan skyldes?

Til top
mingokat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2007
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2008 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af Nickell Nickell skrev:

Hey Mingokat,

hvordan ser dit system ud? Er selv ved at investere i en Acer med det samme kort som dig...

Asus m2a vm hdmi, x2 5200+ (den udgave med meget cache), 2x1 gb pc6400 dual chan.

Det kører normalt perfekt, ingen problemer ved brug af ffdshow og lsf (tror ikke den hurtig nok til seesaw), afspiller alt hd materiale fint inkl x264, bluray osv

Har normal kørt 1366x768@60 i desktoppen og så reziset via ffdshow, men har hørt det ville være mere ideelt med 720p@50. Det er så det jeg bøvler med nu, men det er nok mere mine egne begrænsede evner :)

Hvis jeg var dig ville jeg vente til de nye 790G bundkort rammer markedet, de er vist lige på trapperne..

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu