recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 16:9 programmer fra TV2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket16:9 programmer fra TV2

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
veis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: 16:9 programmer fra TV2
    Sendt: 12-November-2004 kl. 13:21

Hej,

Jeg blev lige trigget af en post lidt tidligere. Det irriterer mig næsten dagligt når TV-2 'er med på noderne' og sender deres egenproduktioner (typisk dokumentar) i 16:9 lignende format, men lige glemmer at grafikken som f.eks. beskriver hvem der er på skærmen falder uden for 16:9 formatet. Altså står i den sorte bjælke!

Dette bevirker at når man zoomer billedet ind for at det fylder hele skærmen, så cuttes grafikken væk.

Hvorfor tager de ikke skridtet fuldt ud og sender 16:9 på samme format som DR1/DR2 - det er sku lækkert at TV'et elv opsnapper det og skifter over. De seere der stadig har 4:3 TV vil kun opleve at logo og grafik ikke længere gemmer sig ude i de sorte bjælker!

Er der andre der har det som mig?

 

veis

Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2004 kl. 14:29
ØHHH... lad mig se... JA

Jeg følger dig, mere end du tror. Dog må jeg sige at jeg så Jurrassic Park 3 for et par uger siden på TV2 og der havde de rent faktisk alle undertekster inden for billedet så når man brugte zoom så kunne man faktisk se det hele. Flot Og så har jeg lige en midlertidig optur over at de er begyndt at vise TV2 digitalt på Selectoren (ikke at det har så meget med formatet at gøre)
Men har tidligere snakket med TV2 om ægte widescreen, og deres argument for ikke at gøre det dengang var noget med at de ikke sendte digitalt, men kun analogt (pga regionerne) og så kunne det ikke lade sig gøre. Men det kan da være der sker noget nu, når de åbenbart har fundet en løsning på det med det digitale signal.
God weekend
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2004 kl. 09:25

Nu vi snakker TV2    er der så andre der kun har mono lyd fra dem via TDC kabel .

Det samme er på Zulu  

Mvh Hans

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2005 kl. 18:00

Her er lidt info fra TV2 angående 16:9.

Goddag Niels Petersen.

TV2/Danmark begynder at sende 16:9, når vore sendere er klar til at sende digitalt. Dvs om ca et år.
Indtil da må du leve med, at vi sender i 4:3 - og kun i 4:3.
Der bliver ikke flyttet på teksterne, fordi det vil genere seere med 4:3 apparater.
At nogle film så sendes i bredformat er fordi, de er leveret sådan - indscannet  i 4:3.
 
Bjerne Lykke Pedersen

Coordinator, Technical Department

TV 2/DANMARK A/S
Rugaardsvej 25
DK-5000 Odense C
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2005 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

TV2/Danmark begynder at sende 16:9, når vore sendere er klar til at sende digitalt. Dvs om ca et år.
Hvor gammel er den mail???
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2005 kl. 19:37

Kun DR1 og DR2 sender i 16:9 og dette er endda digitalt. Det kan modtages med en selector hvis du har kabel-TV, og har du parabol skal det være en digital sat receiver.

TV2 er ikke begyndt endnu.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2005 kl. 17:28

Hej tychsen og alle andre.

Nej som BrianJVC skrev er TV2 ikke begyndt at sende Digitalt, og vil først gøre det om Ca. et år, det er en mail jeg modtog for et par uger siden netop som svar på, hvornår det var muligt at se deres bredformat film i det format de nu var tiltænkt. Det er irriterende at det ikke er muligt at se dem i 16:9 uden at man mister det meste af teksterne,når nu de ikke kan fravælges, det er jo da ikke alle 16:9 TV der kan flytte billedet så teksterne kommer med, efter hvad jeg kan se har Panasonic ikke denne mulighed og det er da også mange andre der heller ikke har, så hvad er det værd at vise film på den måde, når der er rigtig mange der har bredformat TV.   Så vi kan jo kun vente til der sendes digitalt.  

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu