recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 måneders erfaring med MC7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket2 måneders erfaring med MC7

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TueT Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Emne: 2 måneders erfaring med MC7
    Sendt: 13-Februar-2010 kl. 19:17
Hej,
 
Endelig. Efter ca. 6-8 måneders hårdt arbejde og efter at have gennemlæst flere hundrede tråde rundt om på nettet - så fungere det. Min setup indeholder en HTPC (hjemmebygget m. blu-ray), AsRock PC, HDHR, Yousee (mellempakken), Netgear Stora, XBox og softwaren er WC7 (på alle maskinerne i hytten), MM, DVDFab 6 (og selvfølgelig en et par Iphones, en masse switch's og hundrede meter LAN kabel). Alle delene er uunværlige brikker i mit hjemmenetværk.
 
I to måneder har jeg haft min HTPC kørende, og nu ser det endelig ud til, at jeg er nået mit mål. Jeg kan optage digitalt TV i stuen, trancode det til min Xbox i soveværelset og se TV overalt. Derudover kan jeg rippe alle mine film (lidt knas med bluray/xbox fortsat), og nyde dem i Mymovies application til MC7. Alt i alt er jeg meget tilfreds med MC, på trods af de kendte begrænsninger.
 
Men der er dog et par ting i MC7, som jeg stadig har problemer med:
  1. Optage TV funktionen: Jeg synes ofte at jeg kun får optaget halvdelen af de programmer jeg ønsker at optage. Og relativt ofte får jeg kun optaget fx. 20 min af en hel film. Jeg har sat den til at optage 3 min før og efter. Men det drejer sig som sagt tit om 45-60 min den "klipper" af.
  2. Kan stort set ikke optage fra Kanal 5! Når jeg tænder TV'et efter at den skulle have optaget siger den: "Intet TV-signal på den afgivne kanal". Når jeg så går ind på kanalen, så virker den fint - det gør den hver gang.
  3. Har ingen HD kanaler i MCE - øv!
  4. Tv2 og Zulu - nogle der ved hvornår der kommer en firmwire update til HDHR
  5. Oplever nogle gange når jeg sidder og ser Kanal 4 og 5, at den siger "kanalen er krypteret". Jeg har som sagt mellempakken og de virker normalt o.k.

Er der nogle af jer andre MC7 brugere som har problemer med ovenstående. Har overvejet at installere TVSource på et tidspunkt - gad vide om det afhjælper optager proglemerne?

 
NB. Jeg er langt fra ekspert, men jeg har som sagt lige været igennem en lang proces, hvor jeg er gået fra absolut amatør til bare amatør.. Så derfor, hvis jeg kan hjælpe med noget begynderstof, så spørg endelig - Tue 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu