recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 optagelser efter hinanden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2 optagelser efter hinanden

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mahave Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mahave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 2 optagelser efter hinanden
    Sendt: 16-August-2014 kl. 15:14
Hej

Har nu haft mit mediacenter i lidt over et år.
Er dog blevet utrolig træt af. Hvis man sætter den til at optage 2 programmer efter hinanden at den så kun bruger 1 tuner til det.
Derved den stopper den første optagelse eks. kl 16.00. Derved mangler man altid de første/sidste minutter af optagelsen.

Da jeg har 4 tunere til mit mediacenter. Vil jeg høre om der ikke findes et program som går ind og vælger en anden tuner til at optage nr. 2 optagelse.

Så man får de første/sidste 5-10minutter ekstra med på begge programmer.

Håber der er nogle som har en løsning på det SmileSmile

Spec:
Windows media center (Windows 7)
2x Hdhomerun
div. programmer til tvguide osv.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2014 kl. 15:24
Det gør DVBViewer's Recording Service, men så skal du skifte din frontend ud med DVBViewer, XBMC eller noget andet
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10323
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2014 kl. 16:52
Jeg bruger også DVBViewer som jo tackler dette ganske fint, også uden recording service. Jeg er dog overrasket over at WMC ikke kan klare det når der er 4 tunere installeret. Hvis du lægger 10 minutter til første optagelse så denne slutter f.eks. kl. 1610 og anden optagelse starter kl. 1600, virker det så heller ikke?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Mahave Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mahave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2014 kl. 18:04
fltk - Den tager ikke de 10minutter ekstra med så.
Den tager bare det tidspunkt programmet skulle være slut via tvguiden.

Vil være meget ked af at skifte væk fra Windows Media Center.
Så håber der er en løsning på det

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2014 kl. 18:06
Er du sikker på den kender til alle 4 tunere. Kan du optage, mens du ser noget andet?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2014 kl. 18:14
Der lidt her fra min ven Google:
Munkle i denne tråd ser ud til at have samme problem
Men prøv selv at se om du kan finde guldstøv, ved at fodre Google med denne: using multiple tuners windows media center
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Mahave Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mahave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2014 kl. 18:41
Det virker fint med de 4 tunere.
Kan optage 3 ting og se noget live samtidigt.

Jeg tager lige et kik på dine links
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2014 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af Mahave Mahave skrev:

Det virker fint med de 4 tunere.
Kan optage 3 ting og se noget live samtidigt.
Nu er det længe siden jeg har brugt WMC, men mener at huske der kan ikke laves 2 optagelser fra samme tuner samtidig, selvom det er fra samme kanal.

Er der noget med du angiver fra hvilken tuner der skal optages, når du laver EPG programmering?
Eller finder den selv ud af det? Eller måske ikke, så det er det der er problemet Ouch 

Mvh. JørgenT
Til top
Mahave Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mahave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2014 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Mahave Mahave skrev:

Det virker fint med de 4 tunere.
Kan optage 3 ting og se noget live samtidigt.
Nu er det længe siden jeg har brugt WMC, men mener at huske der kan ikke laves 2 optagelser fra samme tuner samtidig, selvom det er fra samme kanal.

Er der noget med du angiver fra hvilken tuner der skal optages, når du laver EPG programmering?
Eller finder den selv ud af det? Eller måske ikke, så det er det der er problemet Ouch 

Mvh. JørgenT

Man vælger bare det man skal optage i tvguiden og så vælger den selv en af de 4 tunere man har installeret i windows media center (alle programmer bruger de samme tunere).

Det eneste problem er hvis man optager flere ting end 4 ting på samme tid. Som jo er forståeligt nok Tongue

Problemet er hvis den skal optage 2 ting efter hinanden på eks. discovery channel. Så går den ikke ind og bruger 2 tunere til det. Den bruger den samme tuner og stopper så optagelsen det tidspunkt tvguiden siger det andet program starter.
Derved sker der tit man mangler de første/sidste par minutter af optagelsen.
Så den ikke optager de ekstra minutter man har sat den til efter programmet er færdigt.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2014 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Mahave Mahave skrev:

Det virker fint med de 4 tunere.
Kan optage 3 ting og se noget live samtidigt.
Nu er det længe siden jeg har brugt WMC, men mener at huske der kan ikke laves 2 optagelser fra samme tuner samtidig, selvom det er fra samme kanal.

Er der noget med du angiver fra hvilken tuner der skal optages, når du laver EPG programmering?
Eller finder den selv ud af det? Eller måske ikke, så det er det der er problemet Ouch 

Mvh. JørgenT
Idéen med intelligent tuner valg er jo at programmet kan "se" at den ene optagelse lapper ind over den næste, og dermed vælger en anden tuner til optagelse nummer to. Det er en basal ting i et intelligent setup. Jeg gætter på at selve optagelsen foregår i sin egen process, hvorfor det vil være problematisk at to processer vil kontrollere den samme hardware, derfor vælges en ny tuner, selvom det er fra samme kanal. Men det er kun et gæt. Andre med mere forstand på det, må rette mig hvis jeg tager fejl
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2014 kl. 20:52
Media portal kan selv dette med overlapning, og er efter min mening det bedste media Center software, når tv kigning og optagelse er et primært forbrug
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2014 kl. 00:45
Oprindeligt skrevet af alyz alyz skrev:

Media portal kan selv dette med overlapning, og er efter min mening det bedste media Center software, når tv kigning og optagelse er et primært forbrug
Hold nu op. Han vil gerne beholde sin WMC. Så stop nu med alle de alternativer
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu