recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 26. januar sker der noget stort hos TDC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket26. januar sker der noget stort hos TDC

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
felix29 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 08:44

Det tror jeg også gerne de ville.

Da jeg bestilte trio pakken, sagde jeg at jeg gerne ville have 20 Mbit, i stedet for de 10.. Sælgeren sagde at de ville teste min forbindelse for at se om det var muligt at levere 20 Mbit.. 

Så jeg tror at TDC med vilje har valgt 10 Mbit løsningen i deres annoncer for at kunne dække flest 'potentielle' kunder.  Og gik de ud og lovede en 20 Mbit forbindelse og der var kunder der senere fik at vide at det ikke kunne lade sig gøre.. Tjaa så var TDC sikkert havnet i Kontant/Basta eller andet ligende.

 



Redigeret af felix29 - 06-Februar-2009 kl. 08:47
Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K
PS3 (harmony adapter)
WD TV Live
Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center)
Logitech Harmony 555 (til at styre det hele)
Pris billigt setup.
Til top
rasse78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2009 kl. 08:49
Jeg synes bare, at de skulle droppe de 49 kr/md for 20 Mbit. Det ville fremtidssikre deres pakke, da de fleste har mere end ét TV i husstanden, der æder båndbredde.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 11:05

Jeg kunne ikke få deres trio løsning, kun en plus løsning hvor man ikke kan optage og se en anden kanal samtlige. Jeg må sætte nogle nye LNB hoveder på min parabol og en smart pvr med twin tuner, fordelen er så HDTV. Men også en større pris

Til top
felix29 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 13:36

Var det pga. hastigheden på netforbindelsen, at de ikke kunne levere hometrio til dig ?

Var/er Boxer ikke en mulighed for dig i stedet for sat ? Ved godt at boxer ikke har HD, men de kan vel gøre det lidt billigere eller ?

Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K
PS3 (harmony adapter)
WD TV Live
Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center)
Logitech Harmony 555 (til at styre det hele)
Pris billigt setup.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 16:12
det var netop hastigheden på netforbindelsen, kan godt modtage tv, men kan ikke optage og se en anden kanal og ingen internet mens man ser tv.
Boxer var også en mulighed, men kommer først til november. Med Sat får jeg HD og kvaliteten er nok bedre end boxer, når de skal til og kører 30 kanaler. Har købt en combi box Vantage HD 7100TS og den kan også bruges til boxer med cam modul. Så hvis jeg bliver træt af sat i løbet af 12 måneder, kan jeg vælge at bruge boxer og stadig kunne bruge min box.
har bestilt et abo med den gratis box, som ikke koster leje. Med en 7100TS er der nemlig mulighed for at kunne overfører sine optagelser fra en usb harddisk direkte til min HTPC.   
Til top
felix29 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 22:50

Hvor lang tid gik der fra du bestilte til de gav dig besked om at du ikke kunne få hometrio ? Jeg spørger fordi jeg bestilte det den 28. januar og har intet hørt fra dem siden.

 

Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K
PS3 (harmony adapter)
WD TV Live
Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center)
Logitech Harmony 555 (til at styre det hele)
Pris billigt setup.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2009 kl. 07:41
Jeg fik besked den 14 februar og bestilte den 26 januar.
Til top
felix29 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2009 kl. 09:13

Jeg ringede til TDC for 5 min siden. Og fik atvide at grunden til jeg ikke havde hørt noget var at jeg havde bedt om en 20 m/bit forbindelse, og de havde testet min linie og fundet frem til at jeg max har 14-16 m/bit (grundet afstand til central) Deres nye pakke tilbudssystem har nogle børnesygdomme hvilket gør at vi (kunderne) desværre ikke får besked om dette, men selv skal henvende sig til TDC for at høre hvordan det går. Men de arbejder på sagen.

Det er så er noget MEGA øv er at jeg må nøjes med en 10 m/bit forbindelse, fordi de ikke har noget der hedder 15 m/bit. ¨

Det underlige er bare at med min nuværende udbyder kører jeg på en 20 m/bit forbindelse.. At jeg så kun har 14-16 m/bit i virkeligheden.. Er sku bedre end at skal drosles ned på 10 m/bit.

 

Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K
PS3 (harmony adapter)
WD TV Live
Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center)
Logitech Harmony 555 (til at styre det hele)
Pris billigt setup.
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2009 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af felix29 felix29 skrev:

Jeg ringede til TDC for 5 min siden. Og fik atvide at grunden til jeg ikke havde hørt noget var at jeg havde bedt om en 20 m/bit forbindelse, og de havde testet min linie og fundet frem til at jeg max har 14-16 m/bit (grundet afstand til central) Deres nye pakke tilbudssystem har nogle børnesygdomme hvilket gør at vi (kunderne) desværre ikke får besked om dette, men selv skal henvende sig til TDC for at høre hvordan det går. Men de arbejder på sagen.


Det er så er noget MEGA øv er at jeg må nøjes med en 10 m/bit forbindelse, fordi de ikke har noget der hedder 15 m/bit. ¨




Vil det sige, at du sagde til TDC, at du var villig til at betale for 20 Mbit selvom du ville få en lavere hastighed, men at TDC sagde nej? Det er da den omvendte verden.
Til top
felix29 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2009 kl. 10:18

Det var slet ikke oppe og vende. Jeg forstod på sælgeren at der kun var disse 2 muligheder. (20 eller 10 M/bit)

TDC vil jo være ærlige og kun love den hastighed de kan garantere. 

Håber så på at de får lavet en af deres minicentraler tættere på min bopæl så jeg kan komme op på de 20 m/bit...

Men nu var Hometrio for vores vedkommende mest et testforsøg for at se om det var noget vi kunne blive glad for.

 



Redigeret af felix29 - 17-Februar-2009 kl. 10:22
Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K
PS3 (harmony adapter)
WD TV Live
Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center)
Logitech Harmony 555 (til at styre det hele)
Pris billigt setup.
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2009 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af felix29 felix29 skrev:

Det var slet ikke oppe og vende. Jeg forstod på sælgeren at der kun var disse 2 muligheder. (20 eller 10 M/bit)


TDC vil jo være ærlige og kun love den hastighed de kan garantere. 


 



Det tror jeg, at du har misforstået. Ved almindeligt bredbånd leverer de den bedst opnåelige hastighed, men garanterer, at man ikke er bundet til et abonnement, hvis man ikke opnår mindst halvdelen af abonnementets pålydende hastighed. Jeg synes, at du skal kontakte TDC igen og sig, at du er villig til at betale for 20 Mbit selvom du ved, at du måske kun får 14 Mbit.

EDIT: Med misforståelsen mener jeg ikke, at TDC ikke er ærlige. Men jeg mener, at du har misforstået det, hvis du tror, at TDC ikke er villige til at levere 14 Mbit på et 20 Mbit abonnement.

Redigeret af jeje - 17-Februar-2009 kl. 10:43
Til top
felix29 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2009 kl. 10:51
Kan godt følge dig.. Og jeg vil lige tage fat i dem igen. Tror vist at jeg hellere må se at få min morgenkaffe.. For jeg er da vist ikke helt vågen
Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K
PS3 (harmony adapter)
WD TV Live
Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center)
Logitech Harmony 555 (til at styre det hele)
Pris billigt setup.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu