recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 26 tommers LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket26 tommers LCD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Snic Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Emne: 26 tommers LCD
    Sendt: 10-Februar-2006 kl. 22:23

 

Jeg overvejer at købe et 26" LCD. Det skal som udgangspunkt være noget af det bedste man kan få og må altså godt koste over 10k. Næsten al fokus er på de store skærme, som jeg ikke har plads til.

Jeg har overvejet et Samsung, men 26" findes kun i 51 serien, tror jegCry eller et af Sony nyeste. Andet er muligt, hvis nogen har gode råd, og hvis det ikke er for grimt, for så går den ikke med konenTongue

Jeg håber på hjælp fra jer! 28" og måske endda 30" kan være en mulighed. Men det er også max!

pft. Søren



Redigeret af Snic
Købte sidste år en DVD/HDD Recorder - en Sony 710 sølv - og er super glad for den
Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2006 kl. 15:27

Hej Snic.

Hvis det er fordi TV'et ikke må fylde for meget i bredten, så skulle du måske overveje Panasonics LX52'er. Et udemærket LCD i hvert fald hvis du har digitalt signal. Det fylder meget lidt i bredten, da højtalerne sidder under skærmen. Desuden har det et pænt design. Sådan et i 32" fylder ikke mere end de fleste 26" med højtalere i siden.

I 26" kan jeg anbefale LG's LX2'er. Den har rigtigt gode specs og et rigtig godt billede også på et analogt signal. Desuden er det et virkelig gennemført Tv ligefra design til menuer til elektronik. Eneste minusser ved det er, at det bliver en anelse "mørkt" fra store vinkler og at HDMI indgangen er en smule sart.

Til top
Snic Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2006 kl. 16:15

Hej Langemor84

Du har ret i, at jeg skal overveje det med om højtalerne sidder under eller i siden. Det er i længden tv´et ikke må fylde for meget, men det spiller også ind, at vi kun kommer til at sidde 2,5 - 3 meter fra det. Vores stue er ikke så stor.

Er der - når vi er ved det  - nogen der kender nogle retningslinjer for widescreen tv´ers størrelse og så den afstand man skal sidde fra dem. Jeg hører ikke til dem der vælger 1 række i biografen ( men heller ikke bageste).

Dine 2 bud på et godt LCD tv kender jeg ikke så meget til, men jeg vil studerer dem næste gang jeg er i byen for at kigge. Det er hvis jeg kan finde et sted, hvor de kan ses med almindligt tv-signal. Det er ikke altid lige let.

tak for hjælpen

 

 

 

 

Købte sidste år en DVD/HDD Recorder - en Sony 710 sølv - og er super glad for den
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2006 kl. 20:16

Tommelfingerreglen for afstand, er størrelsen divideret med 10, i meter. Altså 3,2 m for 32", 2,6 m for 26" osv.

Når du er ude at kigge, så se om du kan finde et LT-32S60 eller et LT-26S60. Disse S60 modeller leverer et ret godt billede også ved antennesignal. Det ser også ud til at der kommer en ny serie X70, der også kan fås i 26" og 32" (og 40").

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2006 kl. 21:32

Ovenstående tommelfingerregel med en 10-faktor gælder/gjaldt 4:3 TV.

Med 16:9, der har lavere billedhøjde ved samme diagonalmål, er faktoren, de fleste anbefaler, snarere 13-14.

Og hvor langt sidder man i grunden mens man læser dette fra sin pc-skærm? Det kunne man godt lige tænke lidt over...eller regne faktoren ud for. Nuvel, der er så også en højere opløsning - det får HDTV jo også.

Se evt. skemaet på http://www.crutchfieldadvisor.com/ISEO-rgbtcspd/learningcent er/home/tv_faq.html#1 (engelsk, 1 feet= 30,5 cm.)

Jeg selv foretrækker især til film 2,2-2,4 meters afstand til mit 32" TV, der (da det har billedrør og glassets tykkelse måles med) svarer til et 30,5"-31" fladskærms. Og jeg har mulighed for uden videre at rykke længere væk, men benytter mig ikke af det.

I øvrigt er lyden i bassen fra ens evt. stereo- eller surround-anlæg som regel lidt renere (= uden "boom" ved visse frekvenser, der p.g.a. rummets dimensioner danner stående bølger) når man ikke sidder helt op ad en (bag-)væg.

Så kære Søren og frue  - er I til film, er min anbefaling et 32" (eller at rykke tættere på). Er det mest en times TV eller to om dagen, der er aktuelt, kan mindre gøre det. 



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Snic Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2006 kl. 21:37

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Så kære Søren og frue  - er I til film, er min anbefaling et 32" (eller at rykke tættere på). Er det mest en times TV eller to om dagen, der er aktuelt, kan mindre gøre det. 

Tak Carser og Thorvald.

Det kunne nok forsvares med et 32", hvis vi kan presse det ind på væggen. Jeg tror nu ikke frue går med til det. Men vi hører heller ikke til dem der ser flest film i disse år. 2 børn under 3 år gør det ret sværtSmile

Tak for inputs

 

Købte sidste år en DVD/HDD Recorder - en Sony 710 sølv - og er super glad for den
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu