recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3 Nye HD kanaler i Yousee fuldpakken i næste uge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3 Nye HD kanaler i Yousee fuldpakken i næste uge

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 17:11
Programplads og frekvens er ikke 1-til-1 mapping. Ligesom i gamle dage, hvor man selv valgte, hvilken programplads de forskellige programmer havde, uafhængigt af den reelle frekvens de blev sendt på.

Så en programplads 15 kan sagtens være én frekvens i én sammenhæng, men en anden frekvens i en anden sammenhæng. Programpladserne er kun til de personer, der benytter TDC/YouSee udstyr, hvor TDC/YouSee bestemmer programpladserne, men os andre - der godt kan lide selv at afgøre rækkefølgen på kanalerne - kan ikke bruge information om "programplads" til noget som helst. Vi skal have den bagvedliggende frekvens, så vi selv kan lægge den ind på den programplads vi vil have den...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

 
Jeg betvivler ikke din viden på området, men vil du så oversætte nedenstående fra YouSee?

I teksten forholder YouSee sig slet ikke til frekvenser men udelukkende til programpladser.
En programplads (som også kaldes logisk kanalnummer) er noget YouSee tildeler en kanal.
Samme kanal kan have forskellig kanalplads alt efter hvilket netværks-id, man anvender.  Men den frekvens, kanalen udsendes på, er den samme uafhængigt af hvilket netværks-id, der anvendes.

Når der spørges til frekvenser, så er det fordi man på mange apparater kan lave en begrænset søgning, hvor man kun søger på en enkelt frekvens og får opdateret med de kanaler, der sendes på den pågældende frekvens. For at gøre dette skal man vide hvilken frekvens, en kanal udsendes på.


Redigeret af dkscan - 14-August-2012 kl. 17:13
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Programplads og frekvens er ikke 1-til-1 mapping. Ligesom i gamle dage, hvor man selv valgte, hvilken programplads de forskellige programmer havde, uafhængigt af den reelle frekvens de blev sendt på.

Så en programplads 15 kan sagtens være én frekvens i én sammenhæng, men en anden frekvens i en anden sammenhæng. Programpladserne er kun til de personer, der benytter TDC/YouSee udstyr, hvor TDC/YouSee bestemmer programpladserne, men os andre - der godt kan lide selv at afgøre rækkefølgen på kanalerne - kan ikke bruge information om "programplads" til noget som helst. Vi skal have den bagvedliggende frekvens, så vi selv kan lægge den ind på den programplads vi vil have den...

Jeg har da et samsung TV DVB-C, Her får jeg da Yousee´s rækkefølge, og kan flytte rundt på dem, og skal ikke tænke på frekvenser overhovedet
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Programpladserne er kun til de personer, der benytter TDC/YouSee udstyr, hvor TDC/YouSee bestemmer programpladserne

Det kan tilføjes, at de fleste moderne apparater understøtter LCN (Logical Channel Numbering), så de lægger kanalerne ind, som YouSee synes de skal være.

Mit gamle Sony W4500 kender heldigvis ikke noget til det, så der dukker nye kanaler bare op af sig selv på første ledige plads. Så er det en smal sag at flytte dem derhen, hvor man ønsker. På det tv har jeg har aldrig haft behov for at genindlæse kanaler i forbindelse med YouSee's talrige omlægninger.

Man vist vist også slå LCN fra på mange moderne apparater, hvis man selv vil styre tingene.


Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:


Jeg har da et samsung TV DVB-C, Her får jeg da Yousee´s rækkefølge, og kan flytte rundt på dem, og skal ikke tænke på frekvenser overhovedet

Hvad sker der egentlig, hvis YouSee lancerer en ny kanal på en programplads, du allerede har flyttet en anden til?
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 17:23
Jeg får den ikke, men må lave en ny scaning

Men der findes til Samsung, denne smarte, hvor man via pcén kan flytte rundt på kanalerne

http://translate.google.com/translate?hl=da&langpair=en%7Cda&u=http://www.softpedia.com/progDownload/Samsung-C650-Channel-Editor-Download-179883.html
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Jeg får den ikke, men må lave en ny scaning

Jeg bliver mere og mere glad for mit gamle Sony :-)
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

 
Jeg betvivler ikke din viden på området, men vil du så oversætte nedenstående fra YouSee?

I teksten forholder YouSee sig slet ikke til frekvenser men udelukkende til programpladser.
En programplads (som også kaldes logisk kanalnummer) er noget YouSee tildeler en kanal.
Samme kanal kan have forskellig kanalplads alt efter hvilket netværks-id, man anvender.  Men den frekvens, kanalen udsendes på, er den samme uafhængigt af hvilket netværks-id, der anvendes.

Når der spørges til frekvenser, så er det fordi man på mange apparater kan lave en begrænset søgning, hvor man kun søger på en enkelt frekvens og får opdateret med de kanaler, der sendes på den pågældende frekvens. For at gøre dette skal man vide hvilken frekvens, en kanal udsendes på.

Tak for svaret, egentligt smart, idet de lægger alle kanalerne i rækkefølge, populæreste først, og hvis HD, så ligger de ikke blandet med SD, SD ligger først fra kanal 500, hvis man har brugt id for HD TV
Til top
mich61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mich61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

Jeg får den ikke, men må lave en ny scaning

Jeg bliver mere og mere glad for mit gamle Sony :-)

er det denne model ?

http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.olemathiesen.com/images.jpg&imgrefurl=http://www.olemathiesen.com/page2.html&h=234&w=216&sz=7&tbnid=FnSbGhxpDCWcIM:&tbnh=90&tbnw=83&zoom=1&usg=__StUFHYj5JiUlpGtxgJvB1EWE1XM=&docid=CoTXX2adRXj_PM&sa=X&ei=TG4qUKG8MYi-0QXV1oHADQ&ved=0CE4Q9QEwBA&dur=924
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af mich61 mich61 skrev:

er det denne model ?

Tæt på - det er vist en tæt efterfølger jeg har :-)
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2012 kl. 17:36
Nu er jeg i den situation, at jeg har fire bokse fra YouSee og to TV med DVB-C og ingen favoritliste. Derfor har de enkelte kanaler de pladser, YouSee tildeler og begge TV placere kanalerne i samme rækkefølge. Man lærer hurtigt de 10 - 15 mest sete kanalers pladser at kende.Wink
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2012 kl. 13:06
I'm confused. Og ny hos Yousee. Hvis man har en yousee boks, skal man så lave en ny kanal søgning? Vil de gamle kanaler (f.eks Discovery) stadig ligge på den gamle plads i SD? Hvornår kan man se kanalerne? Nogen siger nu - og hvorfor står der intet om dette på yousees hjemmeside (det gør der sikkert - det er bare gemt godt)? 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu