recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3D er da fuldstændig ligegyldigt!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket3D er da fuldstændig ligegyldigt!

 Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 15:26
Her er jeg meget enig, er det ikke den 26. marts at Avatar er klar på Blu-Ray, jeg vil også se frem til at se den i flot opløsning, fremfor med slørende effekter, Jeg tror en del stærkere drikkevarer, vil kunne give den samme snurrende fornemmelse Wink
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 17:39
Nu har jeg set både Avatar (imperial) og Alice in Wonderland, og ud over begge filmene er lidt kedelige, så må jeg sige at jeg var decideret skuffet over 3D effekterne. Sløret og uskarpt hvis jeg skal karakterisere det... Derfor var jeg som sådan også forholdsvis skeptisk over for 3D i stuerne, for kvaliteten var simpelthen for ringe.
MEN
så kom jeg forbi Fields og så Sony's demo. Hold da k**ft en forskel. Kvaliteten af 3d effekterne var SÅ meget bedre end i Imperial og helhedsindtrykket var væsentligt bedre. Det hele virkede klarere, skarpere og pænere. Det bliver spændende at se hvad det bliver til i fremtiden.

Jeg har absolut intet behov for 3D på nuværende tidspunkt og der skal laves nogle seriøse forbedringer af brillerne. Efter jeg havde siddet 15 min i Sony sofaen, havde jeg haft brillerne af 3 gange for at "af-dugge" dem i min trøje. De blev simpelthen våde og klamme på indersiden af glasser. Men naturligvis må vi jo forvente et par lækre letvægtsbriller med tiden.

Om kunderne efterspørger 3D skal jeg ikke kunne svare på. Jeg arbejder i en større TV biks og jeg har endnu ikke haft én kunde der har spurgt om de kan se 3D, købe det eller lignende... Men det kommer nok fra på mandag når Samsungs 3D tv er i Morgentv. 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 17:55
Nu er jeg komme hjem fra Alice i Eventyrland 3D ( fiske torvet )
 
Super oplevelse   rigtig gode 3D efekter Filmen tjaaa  den er da OK  men det var nu for effekterne den skulle ses  og de manglede helt sikkert ikke. Efter min mening er 3D fremtiden for Bio.
 
Samlignet med Sony Tv'et    så klarer de sig begge rigtig godt,  syntes helt klart at TV på 52'' også kan lave super 3D oplevelser. 
 
Nok til at jeg skal have et Panasonic 3D Tv hjemme  når de er til at skaffe i DK
Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 19:28
Det er klart at specielt lavet demomateriale skal nok få skærmene til at performe helt perfekt og flot, men det er jo filmproduktionen det kommer an på, og her bliver det problematisk med 3D. Jeg synes man har tænkt for meget på 3D i Avatar, hvilket giver nogle unaturlige kameravinkler og måder at filme på, og blot for at det skal kunne virke i 3D, men ikke har nogen styrke i forhold til historien, eller situationen som skal beskrives.
 
Eksempelvis reklamerne inden selve filmen i biografen, der er en med en lille hund og en kugle eller bold, det er jo faktisk noget af det bedste 3D på lærredet, sammen med forfilmen til Toy Story 3, her er der også nogle gode 3D effekter. Men læg mærke til de går langsomt. Fordi ellers sløres billedet og hakker ret så markant.
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 21:17
3D er også lige mig.

Har været inde og se Avatar 2 gange, samt Alice in Wonderland 1 gang - alle i 3D, og alle i Imperial. Det fungere super godt, og holder hele vejen igennem. 

Derud over har jeg også set Sony's 52" i fields, og det blev jeg også grebet af. Et Panasonic 3D er også på ønskelisten her. Og at det er et første generations-tv gør mig ikke bange. Ikke så godt som Sony fik præsenteret det.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af claus64 claus64 skrev:

Nu har jeg set både Avatar (imperial) og Alice in Wonderland, og ud over begge filmene er lidt kedelige, så må jeg sige at jeg var decideret skuffet over 3D effekterne. Sløret og uskarpt hvis jeg skal karakterisere det... Derfor var jeg som sådan også forholdsvis skeptisk over for 3D i stuerne, for kvaliteten var simpelthen for ringe.
MEN
så kom jeg forbi Fields og så Sony's demo. Hold da k**ft en forskel. Kvaliteten af 3d effekterne var SÅ meget bedre end i Imperial og helhedsindtrykket var væsentligt bedre. Det hele virkede klarere, skarpere og pænere. Det bliver spændende at se hvad det bliver til i fremtiden.
Du har oplevet forskellen på de passive polariserede briller som bruges i biograferne og de aktive shutterbriller som de fleste producenter har valgt at benytte til tv i stuen.
Netop fordi der eftersigende er en så markant forskel (har ikke selv oplevet shutterbriller endnu), så synes jeg at det er tyndt at folk der har set en 3D film i biografen dømmer 3D 100% ud fra dette indtryk. Især det med at hurtige bevægelser bliver slørede, skulle være væsentligt bedre med shutterbriller.

Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Oprindeligt skrevet af claus64 claus64 skrev:

Nu har jeg set både Avatar (imperial) og Alice in Wonderland, og ud over begge filmene er lidt kedelige, så må jeg sige at jeg var decideret skuffet over 3D effekterne. Sløret og uskarpt hvis jeg skal karakterisere det... Derfor var jeg som sådan også forholdsvis skeptisk over for 3D i stuerne, for kvaliteten var simpelthen for ringe.
MEN
så kom jeg forbi Fields og så Sony's demo. Hold da k**ft en forskel. Kvaliteten af 3d effekterne var SÅ meget bedre end i Imperial og helhedsindtrykket var væsentligt bedre. Det hele virkede klarere, skarpere og pænere. Det bliver spændende at se hvad det bliver til i fremtiden.
Du har oplevet forskellen på de passive polariserede briller som bruges i biograferne og de aktive shutterbriller som de fleste producenter har valgt at benytte til tv i stuen.
Netop fordi der eftersigende er en så markant forskel (har ikke selv oplevet shutterbriller endnu), så synes jeg at det er tyndt at folk der har set en 3D film i biografen dømmer 3D 100% ud fra dette indtryk. Især det med at hurtige bevægelser bliver slørede, skulle være væsentligt bedre med shutterbriller.


Har den første 3D film til gode endnu.
Regner med at det bliver i biografen, når der kommer en film jeg har lyst til at se!
Det vil så give et problem i forhold til udbredelsen (her i huset), at jeg skal have de passive briller på.

Ikke så smart, hvis jeg så dømmer 3D ude på et forkert grundlag.

Kan det ikke være sådan, at når en ny teknik er til rådighed for instruktørerne, så skal de lige skyde sig ind på, hvad det kan bruges til og hvad det ikke egner sig til.

Når det så benyttes på den rigtige måde kan det tilføre filmen noget, og de kan skabe nogle film som kan trække 3D frem på lærrederne rundt omkring.

Hvor mange titler findes der i dag?

Jeg venter lige en stund, indtil ca deromkring hvor Otto anbefaler at det er tid, vil jeg tro ;)

Hvem kunne finde på at afvise lyd eller farver i dag?
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 22:35
Jeg tror bare folk er nysgerrige. Gad vide hvor mange gad se Avatar hvis ikke den var i 3D? - jeg kender absolut ingen som har set den i 2D.

Nu er farver og lyd jo ret essentielt for en god oplevelse, hvorimod 3D er noget som man tænker WOW over de første gange man oplever det. Herefter bliver det trivielt, og vi vender tilbage til at koncentrere os om handlingen - et punkt hvor jeg synes mange film fejler totalt.  Avatar var forudsigelig, men jovist, 3D var et frisk pust. Dog kan jeg sagtens undvære den hovedpine jeg fik, og jeg kunne også godt undvære brillerne.

3D er fremtiden, men jeg vil lige give det et godt stykke tid inden jeg skifter. Måske det næste tv bliver 3D? - eller måske projektor? En ting er sikkert, og det er, at jeg ikke skifter udstyr bare for at få 3D - det skal være for at få en bedre samlet oplevelse, og det synes jeg ikke teknologien byder i dag.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

En ting er sikkert, og det er, at jeg ikke skifter udstyr bare for at få 3D - det skal være for at få en bedre samlet oplevelse, og det synes jeg ikke teknologien byder i dag.

Din holdning bunder vel også i at du har et forholdsvist nyt og dyrt TV. 

For mange andre, som endnu ikke har taget springet til fladskærm eller sidder med et ringe et af slagsen og derfor skal ud og købe nyt TV i år, så kan jeg sagtens forstå hvis man gerne vil have et af dem med 3D.


Til top
Hamster13 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2010
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 23:22
Som min første 3D-film har jeg set Alice in Wonderland og hører til dem, der ikke er specielt imponerede. Det betyder ikke, at jeg dømmer teknologien ude, for som med alt andet, så bliver det vel bedre med tiden?
 
Som andre har bemærket bruges 3D vel lige nu mest for at jagte effekter og ikke fordi, det som sådan tilfører historien noget.
 
Dybdeskarpheden var i mange tilfælde meget dårlig. Det kan være, det skal være sådan, men så kan det ikke bruges til meget. Jeg synes også, at brillerne æder en del af lyset fra filmen, der derfor får et lidt mat skær over sig, og det er sgi da træls. Og så er det sgu også træls at sidde med de store briller på...
 
Hjemme i stuen føler jeg slet ikke, at jeg har behov for 3D. Har netop bestilt Coraline på BD, hvor den også er i en 3D-version med medfølgende briller. Jeg prøver, men forventer ikke det store af det.
 
Vil selvfølgelig følge med i, hvad I og andre oplever, når de første får 3D-fjernsyn hjem i stuerne...
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af Hamster13 Hamster13 skrev:


Hjemme i stuen føler jeg slet ikke, at jeg har behov for 3D. Har netop bestilt Coraline på BD, hvor den også er i en 3D-version med medfølgende briller. Jeg prøver, men forventer ikke det store af det.
 
Vil selvfølgelig følge med i, hvad I og andre oplever, når de første får 3D-fjernsyn hjem i stuerne...

Er det ikke bare et par passive 3D papbriller, som vi kender fra gamle dage?

Det kan vel ikke sammenlignes overhovedet med de aktive shutterbriller man får med i til de kommende 3D tv?

Jeg skal have set demoen af Sonys setup på et tidspunkt - jeg har bestilt et TX-P50VT20, men vil gerne se et tv med 3D i funktion, egentlig Smile
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

En ting er sikkert, og det er, at jeg ikke skifter udstyr bare for at få 3D - det skal være for at få en bedre samlet oplevelse, og det synes jeg ikke teknologien byder i dag.

Din holdning bunder vel også i at du har et forholdsvist nyt og dyrt TV. 

For mange andre, som endnu ikke har taget springet til fladskærm eller sidder med et ringe et af slagsen og derfor skal ud og købe nyt TV i år, så kan jeg sagtens forstå hvis man gerne vil have et af dem med 3D.




Nej, det er overhovedet ikke derfor. Jeg føler bare ikke 3D er så stort som det blæses op til. Hvis 3D virkelig var så fedt, så kunne jeg sagtens sælge mit tv og købe nyt med 3D. Som jeg skriver, så kan det meget vel være at der er 3D i afløseren - en projektor - men hvis jeg skal vælge mellem 2 projektorer til samme pris, hvor forskellen blandt andet er 3D, så ville jeg straks se nærmere på den uden, da den må være bedre på alle andre punkter end 3D.

Det bliver sjovt at se folk gå amok i 3D fjernsyn - det bliver/er det nye buzzword, nu hvor folk er ved at fatte fullhd er til store tv/projektorer, og ikke til 32" i soveværelset.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu