recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3D nu muligt på IKKE 3D display udstyr!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3D nu muligt på IKKE 3D display udstyr!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 3D nu muligt på IKKE 3D display udstyr!
    Sendt: 12-Februar-2012 kl. 20:42
3D nu muligt på IKKE 3D display udstyr!

Jeg har hele tiden ment at det var muligt - men flere mennesker herinde inklusiv Otto, har fortalt at det ikke kunne lade sig gøre!!!

Men nu har et amerikansk firma lavet et produkt, som de reklamerer med kan afspille 3D på display udstyr der ikke er lavet til 3D.

Med andre ord kan i nu få 3D på Pioneer tv'et og projektoren - så nu er der ingen grund til at skifte sit Kuro ud Thumbs Up

Produktet er ved at blive klargjort til bestilling, men jeg har ikke lige 399 USD + 99 USD for briller at smide efter det.

Men måske er der én herinde, som vil teste det?



Adressen er www.3dfury.com


Redigeret af Cyberguyen - 12-Februar-2012 kl. 20:45
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 21:04
Se også denne her: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=6319&zoneid=5 Her det det så godt nok compureren, som har "brillerne" på.Smile Dette kunne de da godt lave til TV, også!
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 23:33
Forskellen er jo bare at det som du linker til ligner fup - hvorimod 3dfury ser ud til at kunne fungere.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

3D nu muligt på IKKE 3D display udstyr!

Jeg har hele tiden ment at det var muligt - men flere mennesker herinde inklusiv Otto, har fortalt at det ikke kunne lade sig gøre!!!

Hvis jeg har sagt dét, så har det været en forenklet version af sandheden: Du kan ikke levere BRUGBAR 3D på 2D displays. Ingen skærme jeg kender til tillader dig at sende mere end 60 Hz til skærmen. Ergo skal brillerne vise 30 Hz per øje, hvilket jeg vil påstå er uudholdeligt at se på. Og det er "best case" - hvis du så også vil have 24p, så hedder det 24 Hz per øje, europæiske 3D tv-kanaler er kun en snas bedre med 25 Hz per øje.

No free lunch.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Forskellen er jo bare at det som du linker til ligner fup - hvorimod 3dfury ser ud til at kunne fungere.

Jeg synes ikke det ene er mere fup end det andet. To forskellige måder at lave ubrugelig 3D på.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 15:12
Hej Otto - jeg ved godt at jeg prikkede til dig, for at få dig på banen
Jeg er altid frisk på en diskussion omkring teknik...

Men lad os nu holde det skærm overlay ude af diskussionen, for det er direkte fup.

I biffen kører film jo med 24 fps, men her er der jo sort imellem frame skift. På en moderne fladskærm er der jo ikke sort imellem frameskift, så man oplever jo ikke at hele billedet blinker.
Jeg kan så ikke se problemet med at et 720p50 signal giver eksempelvis 25 billeder til hvert øje, det er da magen til hvad man får i biografen.
Efter min overbevisning er det kun et spørgsmål om hvor meget "mørke tid" som hjenen opfatter, for ét øje af gangen føles jo ikke som at det hele er sort.
Jeg har som sagt ikke prøvet løsningen, men jeg synes den virker interessant.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hej Otto - jeg ved godt at jeg prikkede til dig, for at få dig på banen
Jeg er altid frisk på en diskussion omkring teknik...

Men lad os nu holde det skærm overlay ude af diskussionen, for det er direkte fup.
 
OK.

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

I biffen kører film jo med 24 fps, men her er der jo sort imellem frame skift. På en moderne fladskærm er der jo ikke sort imellem frameskift, så man oplever jo ikke at hele billedet blinker.
Jeg kan så ikke se problemet med at et 720p50 signal giver eksempelvis 25 billeder til hvert øje, det er da magen til hvad man får i biografen.
 
Nej, det er overhovedet ikke det samme. I biffen kører film med 72 fps, man viser hver frame tre gange (i gamle dage vistnok 48 fps, men det tror jeg ikke der er nogen der bruger længere). Det vil sige at du blinker 72 gange i sekundet. Når du vil lave "snyde-3D" med en ekstern boks, så blinker du 24-30 gange i sekundet. Når du laver "rigtig" 3D, så kører du minimum 96 Hz, og blinker dermed 48 gange per øje - og helst mere, hvilket er noget 3D entusiaster såvidt jeg kan se netop diskuterer en del. Så kan du jo forestille dig, når det er en væsentlig parameter om et "ægte" 3D display kører 48, 60 eller 72 Hz per øje, hvordan tror du så det vil virke med 24?
 
Jeg har set en præsentation med en projektor, hvor man kørte 60 Hz "snyde-3D" (dvs. 30 Hz per øje). Jeg ved godt jeg ikke er fan af 3D i forvejen, men dét blev jeg bogstaveligt talt rundtosset af.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 16:05

Lad mig lige uddybe at dét at blinke 30 gange per øje skiftevis, ikke er helt det samme som at blinke 30 gange på begge øjne samtidig - men jeg er ikke sikker på at jeg synes at det er bedre.

Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 18:16

Når vi ser 2D med 24/25 blink er sort tiden mindre end hvis vi ser 3D med 24/25 blink. Det kommer fordi det ene øje skal være lukket mens det andet ser og ikke kun i billede skift tiden. Når 24/25 billeder per sekund er godt nok til 2D, er det ikke ensbetydende med at 2*24/25 billeder pr sekund er godt nok til 3D.

Håber I forstår Wink
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 18:36
Vi ser netop ikke 2d med 25 blink...
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Vi ser netop ikke 2d med 25 blink...
Nu var det for ikke at diskuter 24 eller 25 at jeg skrev 24/25 da der jo ikke er den store forskel og jeg mener at 24 kan sammenlingens med 25 når vi ser på kvaliteten.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Vi ser netop ikke 2d med 25 blink...
Nu var det for ikke at diskuter 24 eller 25 at jeg skrev 24/25 da der jo ikke er den store forskel og jeg mener at 24 kan sammenlingens med 25 når vi ser på kvaliteten.

Du misforstår, der er ingen der ser 2D film med hverken 24 eller 25 blink. Hver frame vises flere gange, netop for at undgå blinkeriet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu