recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 48bit vs 36bit ; Billedkvalitet ændret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket48bit vs 36bit ; Billedkvalitet ændret

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 20:49
OK, der nok ikke sensoren, der er drevet. De første 600 timer sker der store ændringer på et Panasonic plasma (->2009, ved som sagt ikke med 2010 endnu) - og faktisk ved vi ikke om 507'eren er lige så smart kontrueret som 9G, eller om den opfører sig mere som Pana.
 
Men jeg er ret sikker på, at Kampus' KRP'er ikke døjer med ældning i vid udstrækning. Pio9G'eren er temmeligt stabile.
/lars
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har overtaget et ISF kalibreret Pio KRP 500M fra Hother. Selvom vi begge kører med Pio SR og BD afspiller, så fornemmer jeg at der alligevel er forskel, da billedet på 500M står alt for lyst og skarpt, især om aftenen.
 
Er det kun ved BD-afspilning at billedet står alt for lyst, eller med alle signalkilder?
 
Det er med alle kilder.
 
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Vi har så sammenlignet opsætningen i afspilleren, og der er ingen forskel. Men Hother's LX91 leverer 48bit, og min 51FD kun 36bit. Kan DET være årsagen? Og hvis det er, hvad gør jeg så?
 
Bruger du RGB, eller Component ved "HDMI Out" på din afspiller? Hvis du bruger RGB-indstillingen, så prøv lige at tjekke inde i Setup, om den står på "Standard" eller på "Enhanced". "Standard" plejer nemlig at give en blegere/lysere billede-gengivelse, end "Enhanced". Måske kan det være derfor?
 
Bruger AUTO. Har prøvet med de forskellige muligheder 4:4:4, 4:2:2, RGB (16-235), RGB (0-255). Der er ikke noget der hedder enchanced på en Pioneer.
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 22:26
Nå, ok. Hvis det er ved alle signalkilder, så kan det naturligvis ikke være forårsaget af BD-afspilleren alene. Embarrassed Så er det nok alligevel selve kalibreringen, der skal justeres lidt på igen. Måske noget med Brigthnes eller Contrast.
 
Håber, at du finder en løsning på problemet.


Redigeret af musicus - 24-Maj-2010 kl. 22:27
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Nå, ok. Hvis det er ved alle signalkilder, så kan det naturligvis ikke være forårsaget af BD-afspilleren alene. Embarrassed Så er det nok alligevel selve kalibreringen, der skal justeres lidt på igen. Måske noget med Brigthnes eller Contrast.
 
Håber, at du finder en løsning på problemet.
Nu har jeg foreløbigt fået sat nyt "ambilight" bagved med to mindre sparepærer. Tv'et "protesterede højlydt" over det jeg havde før, som var en enkelt stor sparepære, som åbenbart var for tæt på elektronikken i det tynde kabinet.Ouch
 
Og allerede her kan jeg mærke at det hjælper lidt mod det skarpe TV billede. Ser lige nu DRHD, og det ser bare godt ud faktisk. Big smile
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 22:55
Jeg kom lige til at tænke på en ting, Kampus: I et par nylige tråde om VT20 giver Hother udtryk for, at han er tilhænger af en lavere gamma, hvilket giver et lysere billede - og da din KRP'er jo tidligere var hans, kunne det jo være, at gamma er indstillet efter hans smag (selvom jeg ville antage, at Otto under kalibreringen valgte gamma=2.2 eller højere som målet).
 
Har du prøvet at ændre på GAMMA i PURE-mode? Jeg antager, at man kan ændre på GAMMA i PURE mode - så prøv at gå ind under billedindtillingerne (ned under avanced) og ændre GAMMA. GAMMA=2 giver så vidt jeg husker gamma=2.2. Peger det i den rigtige retning mht. dine ønsker til et bedre billede at ændre på GAMMA?
/lars
Til top
VC10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Marts-2007
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 10:45
-> Bantam
Man kan vælge 5 indstillinger for gamma: 1, 2, 3, 4 og 5. 
Den anbefalede indstilling, og som jeg benytter, er 2 = gamma 2,2.
Ved at vælge andre indstillinger synes jeg kun der synligt sker mindre ændringer i billedet.


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Jeg kom lige til at tænke på en ting, Kampus: I et par nylige tråde om VT20 giver Hother udtryk for, at han er tilhænger af en lavere gamma, hvilket giver et lysere billede - og da din KRP'er jo tidligere var hans, kunne det jo være, at gamma er indstillet efter hans smag (selvom jeg ville antage, at Otto under kalibreringen valgte gamma=2.2 eller højere som målet).
 
Har du prøvet at ændre på GAMMA i PURE-mode? Jeg antager, at man kan ændre på GAMMA i PURE mode - så prøv at gå ind under billedindtillingerne (ned under avanced) og ændre GAMMA. GAMMA=2 giver så vidt jeg husker gamma=2.2. Peger det i den rigtige retning mht. dine ønsker til et bedre billede at ændre på GAMMA?
Hej Bantam - nej mit 500M blev kalibreret rent, det vil sige uden mine specifikke ønskerTongue
 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 18:08
Til info: OK - vi er kommet problemdefinitionen nærmere (over PM). Spørgsmålet er, om det lader sig løse - evt. over PM. Problemet ser ud til at være, at TV'et brænder ud i hvidt - altså at det klippes synligt i whiter-than-white. Kampus er ved at afprøve forskellige kombinationer af indstillinger på TV og afspiller (mens AVR'en holdes udenfor ligningen) - så må vi se.
/lars
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu