recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K DR.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K DR.dk

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tvviewer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2005
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvviewer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4K DR.dk
    Sendt: 17-Marts-2024 kl. 13:54
Hej

Jeg har et nyt LG tv fra jul med webos, 4K, HDR og AI. 
Jeg bruger DR's app og vil se 4K. Jeg ved fra flere artikler, at DR udgiver Carmen Curlers i 4K f.eks. https://meremobil.dk/2023/12/tv-2-play-faar-mere-indhold-i-hdr-kvalitet/ . Jeg kan dog ikke se om det er 4K der afspilles i, men mit øje tror at der må være 1080p. Carmen Curlers-afsnittet, som jeg tester er: https://www.dr.dk/drtv/saeson/carmen-curlers_336308
Jeg bruger mobilnet,4G, til streaming. Kan det betyde at 4K aldrig dukker op pga af båndbredden der måske måles? Kan jeg vælge at køre 4K?
Kan man på Carmen Curler-siden, der linkes til ovenfor, vælge 4k eller vide om det er 1080p eller 4K, eller hvad?

mvh tvviewer
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2024 kl. 14:12
Ved premieren bekræftede DR, at det virkede på Apple TV (tvOS) og Android TV / Google TV. Læs mere her: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1664278717

4K virker ikke på HbbTv-hjemmesiden, hvilket er det “appen” til Smart TV fra bl.a. LG har et genvejsikon til. HbbTv-løsningen er ikke god, med flere begrænsninger, også på indholdssiden.
Til top
tvviewer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2005
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvviewer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2024 kl. 16:40
Er apps på smarttv bare ikke noget man satser på i ret lang tid, eller? Mit smarttv er måske allerede for gammelt når DR måske bliver færdigt med at skaffe mig 4K. Før jeg skrev her stødte jeg på tvplay der udfaser appen på visse lidt ældre smarttv: https://play.kundeservice.tv2.dk/hc/da/articles/360020551758-Ofte-stillede-sp%C3%B8rgsm%C3%A5l-Udfasning-af-TV-2-Play-app-til-udvalgte-Smart-TV
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2024 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af tvviewer tvviewer skrev:

Er apps på smarttv bare ikke noget man satser på i ret lang tid, eller? Mit smarttv er måske allerede for gammelt når DR måske bliver færdigt med at skaffe mig 4K. Før jeg skrev her stødte jeg på tvplay der udfaser appen på visse lidt ældre smarttv: https://play.kundeservice.tv2.dk/hc/da/articles/360020551758-Ofte-stillede-sp%C3%B8rgsm%C3%A5l-Udfasning-af-TV-2-Play-app-til-udvalgte-Smart-TV
Dine smart tv app er forældede allerede inden du får tv’et hjem i stuen. Hvorfor spilde tid på det indbyggede smart tv ?

Et godt eksempel er ovenstående hos smart tv benytter hbb.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2024 kl. 17:06
Bruger Apple TV 4k. Kan nu heller ikke se at CC streames i mere end 1080.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
tvviewer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2005
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvviewer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2024 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af tvviewer tvviewer skrev:

Er apps på smarttv bare ikke noget man satser på i ret lang tid, eller? Mit smarttv er måske allerede for gammelt når DR måske bliver færdigt med at skaffe mig 4K. Før jeg skrev her stødte jeg på tvplay der udfaser appen på visse lidt ældre smarttv: https://play.kundeservice.tv2.dk/hc/da/articles/360020551758-Ofte-stillede-sp%C3%B8rgsm%C3%A5l-Udfasning-af-TV-2-Play-app-til-udvalgte-Smart-TV
Dine smart tv app er forældede allerede inden du får tv’et hjem i stuen. Hvorfor spilde tid på det indbyggede smart tv ?

Et godt eksempel er ovenstående hos smart tv benytter hbb.


Hvis appen er i tv'et behøves ikke en dyr ekstern boks, men det kan jeg godt se nu er for optimistisk.

Her står i kommentarerne at DR sender flere serier i 4K : https://www.recordere.dk/2024/03/digitalt-gensyn-med-huset-paa-christianshavn-imponerer/
Er der nogle der kan finde et link til en serie der er i 4K på DR?


Redigeret af tvviewer - 17-Marts-2024 kl. 20:15
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2024 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Bruger Apple TV 4k. Kan nu heller ikke se at CC streames i mere end 1080.

Kan kun sige at hos mig er den i 4K (Apple TV 4K)
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2024 kl. 21:01
Den står også i 4K hos mig via et atv 4k
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2024 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Den står også i 4K hos mig via et atv 4k
Det forstår jeg ikke så. 

Har indstillet ATV4k VIDEO til 4 K SDR, YCbCr, 4:4:4, match billedfrekvens. 

Hvis det er forkert, så sig lige til Wink
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2024 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Bruger Apple TV 4k. Kan nu heller ikke se at CC streames i mere end 1080.

Kan kun sige at hos mig er den i 4K (Apple TV 4K)
Og sådan ser det ikke ud på mit ATV 4k når jeg finder Carmen Curlers, der står intet om 4k. Så hvor finder du det billede?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2024 kl. 23:03
Start et afsnit.
Vælg derefter beskrivelse af afsnittet. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2024 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Start et afsnit.
Vælg derefter beskrivelse af afsnittet. 
Ok tak!
Men billedet er ikke 4k, det er det for grumset til at være. Har du set de indstillinger på ATV 4k jeg har listet op? Og er de ikke korrekte?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu