recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4k ultra hd tv box h96 pro - i 2021 ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4k ultra hd tv box h96 pro - i 2021 ??

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Peter1968 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter1968 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4k ultra hd tv box h96 pro - i 2021 ??
    Sendt: 13-Maj-2021 kl. 16:36
Kære alle
Jeg har en "4k ultra hd tv box h96 pro" - tror også den hedder "H96 Pro + 4K " !!
Jeg købte den for omkring 3 år siden, for at bruge den til at installere noget der hed "Exodus" (tror jeg nok det hed) på 
Kodi softwaren, som allerede var på boxen.....

Det virkede nogenlunde, men fik det aldrig rigtg brugt rigtigt  !!!
- den har nu stået i et par år uden at blive brugt, så spørgsmålet er:

Hvad kan jeg egentlig bruge den til i dag ??
- Er den fuldstændig forældet ?? 
- Skal jeg resette/re-installere Kodi ??
- Er der noget andet jeg skal installere ??

Kom gerne med gode idéer - og gerne vejledninger fra YouTube (det kan jeg lige finde ud af, at følge) ;-)

- Jeg håber at dette er det helt rigtige forum at få hjælp hos ;-)

På forhånd TUSIND TAK for hjælpen

Hav en vidunderlig dag ;-) ;-)

/Peter
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2021 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Peter1968 Peter1968 skrev:

Jeg har en "4k ultra hd tv box h96 pro" - tror også den hedder "H96 Pro + 4K " 


Hej.

Jeg har fundet dette link med mere information om din Android Boks:


Den har et Android Styresystem lige som en Tablet eller Mobil. Så med den rette fjernbetjening eller air mouse, kan du installere og bruge alle de Apps der findes til Android tablets og Mobiler. 

Jeg har selv en nyere H96 Max RK3318, som vi bruger til at se streamet TV på. Den er vi meget glade for.

Der er to forskellige måder at streame DR på. Den ene er med DR App og den anden, som jeg personligt foretrækker vil jeg beskrive her. 

Der findes en lille simpel App til Android ( Ikke Android TV ) Den hedder DR Channels og viser kun DR Flow TV. Man kan vælge mellem DR1, DR2 og DR Ramasjang 


Til at betjene DR Channels vil jeg anbefale en 'G30 Voice Air Mouse universal Remote control 33 keys IR learning Gyro Sensing' til DKK 76,97:


Den har indbygget Gyro, og man kan pege med den. Ved at vippe eller dreje den.
Og da den kan lære 33 af et TV's fjernbetjenings knapper, behøver man KUN en fjernbetjening.

Til at se DR's Arkiv har jeg installeret Kodi ver 18.9 samt DR og Bonanza Add on's.

Og med G30 fjernbetjeningen behøver man ikke længere at trykke 12 gange i Kodi, for at komme ned til en series 12. afsnit, men man kan vippe med fjernbetjeningen, og så bare trykke 'Ok'.


Jeg har tidligere lavet to skærmdump.

Først et over min H96 Max Android boks hovedskærm. For at se DR Flow TV clikker man på ikonet i nederste venstre hjørne.



Og så det eneste skærmbilled der findes i DR Channels. Her clikker man på ikonet for DR1, DR2 eller DR Ramasjang for at se Flow TV. Det er det hele.



Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 13-Maj-2021 kl. 17:35
Til top
Peter1968 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter1968 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2021 kl. 17:46
Af hjertet tak Carsten ;-)
- Fantastisk


Så det første jeg lige skal, er at opdatere selve "Android boksen". Tak.
Har du et link til dette ??
- eller jeg prøver at google det ;-)

Hedder det bare "Android styresystem" eller ??  (Update Android styresystem)

;-) ;-)

/Peter
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2021 kl. 17:59
Hej.

Jeg har allerede checket for opdateringer på H96 fabrikkens hjemmeside:


Jeg kan ikke se nogen firmwares til din boks. jeg er bange for at at den er for gammel og at der ikke findes nogen.
Så jeg vil foreslå at du bruger den, med den Android version den allerede har.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 13-Maj-2021 kl. 17:59
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2021 kl. 17:59
Bare du er med på,at boxen på ingen måde kan sammenlignes med dedikerede androidTV-boxe, som feks  Shield . Den du har er vel nærmest at sammenligne med en android tlf uden sim kort . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Peter1968 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter1968 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2021 kl. 18:06
Endnu engang: Tusind tak Carsten ;-)

Det vil sige - jeg skal IKKE opdatere Android versionen ??
- selv om jeg aldrig har gjort det før ?? Det ville jeg ellers have troet....

Så begynder jeg at kigge på opdatering af Kodi ;-)

PS: Syntes også at det lige nu "hakker" ret meget, når jeg bevæger mig rundt i systemet.... Selvom jeg har kabel i og ikke slået WiFi til..... Jeg havde troet  en opdatering ville have klaret dette ;-) ;-)


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2021 kl. 18:20
 Prosessoren er næppe den hurtigste og der er nok heller ikke meget RAM.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2021 kl. 18:26
Nu spurgte du til, hvad man kan bruge den til.
Du installerer selvfølgelig Z21 App og bruger den til sportavle til dit modeltog!

Klaus
(Undskyld)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2021 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Peter1968 Peter1968 skrev:

 PS: Syntes også at det lige nu "hakker" ret meget, når jeg bevæger mig rundt i systemet.... Selvom jeg har kabel i og ikke slået WiFi til..... Jeg havde troet  en opdatering ville have klaret dette ;-) ;-)

Hej.

Jeg er IKKE sikker på at der findes en opgradering til den. I Android er det ikke sådan som i Windows, hvor man kan opgradere enkelte drivere.
I Android skal man finde et helt komplet image, hvor alt bliver skiftet ud på en gang.

Jeg håber at du kan leve med at den hakker, når du bevæger dig rundt?

Men det vigtige er, om den kan streame TV programmer uden problemer?

På min Android Boks er der under Setup og 'Device Preferences' en 'Reset' funktion. Hvis der IKKE er noget du ønsker at beholde, kunne du prøve at resette alt til fabriks indstillinger.

Ellers kan du prøve at forbinde en USB Mus?
Evt. en trådløs USB Mus. Måske gør den det nemmere.

Ellers vil jeg anbefale dig at prøve en KODI ver 18.9  evt den sidste ver af KODI 17. 
Jeg ved foreslå, at du foreløbig holder dig langt væk fra KODI 19, da Add-On fra ver 19 bliver programmeret anderledes.

Hilsen Carsten.

Til top
Peter1968 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter1968 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2021 kl. 21:33
Godaften Carsten
Tusind tak, jeg vl følge dine råd.
Tak
/Peter
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2021 kl. 12:58
Hej.

H96 PRO Plus findes tilsyneladende i forskellige versioner med forskellige farvede bundkort.
En af forskellene er den WiFi chip der er monteret. Det kan være en AP6330 eller en Q9377.
Og alt efter hvilken WiFi chip der er monteret skal firmwaren passe til den, og være den rigtige version.
Her er et link med mere information:


Men ellers har jeg fundet et link til bare en af firmwarene:


Når man clicker Download, henter man denne fil:


Og når man pakker den ud får man dette image:

aml_s912_q9377-H96PRO(3+16_kodi17.0RC3)-20170104.img

Men om det er lige netop er dette image du skal bruge, ved jeg ikke.


Ellers er der her et link til en vejledning:

FIRMWARE UPDATE GUIDE FOR ANDROID TV-BOX WITH AMLOGIC SOC:



Men der er mange andre måder, at navigere rundt i din boks på, end med den originale fjernbetjening.
Jeg har selv prøvet 3 forskellige:

1. Jeg hentede selv min H96 Max Android boks på vej på jule og nytårs ferie 2019, og havde glemt at tage mit i8 Air Mouse keyboard med.
Så jeg startede ud med en USB Mus. Dagen efter blev den dog udskiftet med en Trådløs USB Mus.

2. På en Tablet har man en Touch mulighed. Det har man IKKE på et TV.
Derfor har jeg købt et i8 Air Mouse Mini Keyboard med en Touch Pad.


Der er ikke nogen forskel på, om man bruger fingeren på en tablets Touch Pad, eller på en Air Mouse's Touch Pad. Men kan enda dobbelt clicke på i8 Air Mouse'ns Touch Pad.

De fleste tablets har 2 eller 3 knapper: Hjem, Tilbage og OK.
De findes også på en i8 Air Mouse. Så alle Android Apps man kan betjene fra en tablet, kan man også betjene med en i8 Air Mouse's Touch Pad og 3 af dens taster.

3. Senere har jeg også prøvet med en 'G30 Voice Remote Control 2.4G Wireless Air Mouse IR learning Gyro Sensing Remote' til DKK 76.97


Til at betjene DR Channels vil jeg anbefale G30 Voice Air Mouse. 
Den har indbygget Gyro, og man kan pege med den, ved at vippe eller dreje den.

Med en G30 fjernbetjeningen behøver man ikke længere at trykke 12 gange i Kodi, for at komme ned til en series 12. afsnit, men man kan vippe med fjernbetjeningen, og så bare trykke 'Ok'.

Og da den kan lære 33 af et TV's fjernbetjenings knapper, behøver man KUN en fjernbetjening.

Jeg vil sige at valg af alternativ fjernbetjening afhænger at hvilke App man ønsker at bruge på sin Android Boks. Men ingen af de 3 bekrevne løsninger bruger, at man skal clicke sig gennem sit system et trin ad gangen, med den originale fjernbetjening.

Hilsen Carsten. 



Redigeret af csell - 14-Maj-2021 kl. 13:02
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2021 kl. 09:05
Hej.

Her er et screen shoot af de Add-ons, jeg i øjeblikket har instlleret i Kodi ver 18.9.



Personligt foretrækker jeg at se programmer fra DR Arkiv i Kodi end i DR's App.
Det skyldes nok at i Kodi vises listen Vertikalt, med hele navnet på programmet. Mens listen i DR App vises Horisonmtalt, med kun få samtidige programmer på en tidslinie.

Fra DR har jeg installeret Add-on for både DR, samt også fra Bonanza, for få det helt store udvalg.

Tyske ARD kræver VPN for at kunne ses. Her bruger jeg det gratis Windscribe VPN. Deres gratis option har 10 forskellige lande:

 United States
 Canada
 United Kingdom
 Hong Kong
 France
 Germany
 Netherlands
 Switzerland
 Norway
 Romania

Quote: 'Well you start with a 2GB plan, don't need to sign up, but when you create an account with your email it will update to 10GB.' 

Både de 2GB og de 10GB er pr løbende måned. Og nulstilles hver måned på datoen, hvor du begyndte.
 
 
Her er et link til Windscribe priser:
 
 
Citat: 'Build a plan
Billed $ 1.00 per location per month
And another $ 1.00 for unlimited per month'


Men tidlig mandag morgen udløber sharewareonsale's tilbud om en gratis unlimited-device 1-year 20GB-per-month license.


Jeg har taget den, og er glad for at jeg brugte en email adresse, hvor jeg i forvejen modtager en masse spam.
sharewareonsale har hidtil sendt 3-4 email om dagen med tilbud. Men nederst i alle deres email står:

'No longer want any of our newsletters? Unsubscribe to stop getting our emails'.

Tilbudet gælder Windows, men jeg bruger kun Windsribe på Android, og de 20 GB pr måned virker også på Android:


Man går ind i de 3 streger og indtaster sin email og password.

Det findes en god hjemmeside på reddit hvor nogle Windscribe brugere , prøver at besvare spørgsmål samt hjælpe andre brugere.


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 16-Maj-2021 kl. 10:31
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu