recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 6 Spørgsmål ang. Sony W3000/Yousee!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket6 Spørgsmål ang. Sony W3000/Yousee!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Spaghetti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Februar-2006
Status: Offline
Point: 256
Direkte link til dette indlæg Emne: 6 Spørgsmål ang. Sony W3000/Yousee!
    Sendt: 31-Januar-2008 kl. 22:15

Så skal der købes fladskærm til svigerfar!

Jeg har besluttet mig for at han skal have en Sony 40" W3000. Han har Yousee Fuldpakke, en gammeldags videomaskine og DVD-afspiller.

  1. Jeg er totalt i tvivl om valg af CAM-modul, (så han kan se Kanal5HD og TV2 sportHD + resten af SD-kanalerne i digital kvalitet). Jeg ved at der findes en meget lang tråd herinde vedrørende CAM-moduler til Sony´s skærme, men jeg er snot-forvirret af den. Er konklusionen på tråden, at så længe jeg køber CAM-modulet i et Sony Center, så er jeg sikker på at det vil virke?
  2. Hvad har I givet for Jeres CAM-modul i Sony Centrene?
  3. Er der både en analog og digital antenneindgang på W3000´eren? Hvis ikke, hvordan skal jeg så forbinde antennekablerne? Først video og så tv´et? Vil det så ikke lave problemer med det digitale signal til tv´et?
  4. Vil jeg med det digitale yousee-kort til 199 årligt, kunne se samtlige kanaler i digital-kvalitet? Også TV3 og Discovery?
  5. Skal jeg være opmærksom på om W3000´eren er parallelimporteret eller ej (for at det kan virke med yousee).
  6. Ellers andre ting jeg skal passe på med/være opmærksom på?

På forhånd tak!

 



Redigeret af Spaghetti - 31-Januar-2008 kl. 22:16
Til top
satbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2008 kl. 22:50

hej

1. nej du kan ikke være sikker på af bare fordi du køber cam modulet i en sony butik så virker det.

du skal være sikker på af det er den sendeste software der i kortet ellers kan det give dig problemmer.

2. jeg har ikke noget kort fra sony butikken men jeg har et macab fra witronic (man skal være virksomhed for af handle hos dem).

3. ja der er både analog og digital tv-tuner i den model.

du kan godt forbinde signalet til video og så op i tvet, men brug nu nogle ordenlige kabler, evt. gå ned i en parabol butik og køb de antal meter antennekabel du skal bruge (type SAT-2) og nogle HF tæte stik (ex. fra VES).

4.ja det ville du kunne vis du har mellem pakken eller fuld pakken.

5. nej det skulle være ligemeget.

6. du skal være opmærksom på af vis du har problemmer med signalet så er det kun første stik yousee har garenti på, det vil sige af vis dit fjernsyn sider på fx. 3 stik og signaletikke er godt så skal du selv betale for et bedre signal.

du skal også være opmærksom på af bruge nogle ordentlige antennekabler som jeg nævnte tidliger for der er meget stor forskæl i kvaliteten og dæmningen i antennekabler. jo bedre kabel jo mindre dæmning/tab er der.

håber det kan hjælpe lidt. 

Til top
Spaghetti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Februar-2006
Status: Offline
Point: 256
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 08:38

Tak for din hjælp satbox!

Jeg har i mellemtiden, siden jeg skrev ovenstående indlæg, selv fundet ud af nogle af svarene. Men dit råd ang. kabel-kvalitet er hermed noteret!

Tak

Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 10:31

Jeg har købt mit modul hos hifiklubben.dk og det virker perfekt.

Faktisk virker EPG bedre end jeg havde hørt det skulle kunne lade sig gøre altså en 4-5 trin ud havde hørt AT MAN KUN KUNNE SE NUVÆRENDE OG NÆSTE PROGRAM, OG SÅ VAR DET SLUT, MEN JEG KAN ALTSÅ SE HELE PROGRAM GUIDEN.



Redigeret af Kennethxyz - 04-Februar-2008 kl. 10:32
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
Spaghetti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Februar-2006
Status: Offline
Point: 256
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 10:39

Interessant!

Er det også en W3000 du har? Kan du også se HD-kanalerne? Gav du 599,- hos hifiklubben.dk?

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu