recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 6mill $ hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket6mill $ hjemmebio

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 21:33

en hjemmebio skal også være fed at være i uden at filmen køre.Det der ligner mere en tur ved produkten

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 22:04

Oprindeligt skrevet af Arthur Arthur skrev:

Vi er helt enige. Når jeg nævner misundelse er det mere over at kunne bruge 6 mill på den ultimative hjemme biograf...

Jeg ER misundelig over at kunne bruge den slags penge på hjemmebioen, det vil jeg overhovedet ikke lægge skjul på. Men jeg er ikke misundelig på biffen som helhed, for jeg mener helt oprigtigt at man for et par hundrede tusinde kunne levere en langt federe total-oplevelse, hvis man ellers kiggede på filmen og ikke på udstyret.

Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2008 kl. 08:13

Otto - har du nogle links til bio´er med inwall-/ceiling og skulte installationer?

Jeg er (som tidligere skrevet) meget obs på at få det så clean som muligt, men syns generelt at folk er mere hooked på "show-off" så jeg er ikke faldet over mange links med diskrete installationer?

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2008 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Otto - har du nogle links til bio´er med inwall-/ceiling og skulte installationer?

Jeg er (som tidligere skrevet) meget obs på at få det så clean som muligt, men syns generelt at folk er mere hooked på "show-off" så jeg er ikke faldet over mange links med diskrete installationer?

Start med at tage et kig her.

Til top
Arthur Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 80
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2008 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Arthur Arthur skrev:

Vi er helt enige. Når jeg nævner misundelse er det mere over at kunne bruge 6 mill på den ultimative hjemme biograf...

Jeg ER misundelig over at kunne bruge den slags penge på hjemmebioen, det vil jeg overhovedet ikke lægge skjul på. Men jeg er ikke misundelig på biffen som helhed, for jeg mener helt oprigtigt at man for et par hundrede tusinde kunne levere en langt federe total-oplevelse, hvis man ellers kiggede på filmen og ikke på udstyret.

Ja, jeg tror også at man kan komme meget langt for mindre.

Kunne det være en ide at dem herinde der har forstand på de dele og måske også ligesom dig, praktisk erfaring med det, for sjov skyld, prøvede at tage dagens "state of the art" udstyr ned fra hylderne, uden overhovedet at tænke på prisen

Det der udelukkende skulle tælle var den subjektive oplevelse af billede kvaliteten.

Jeg tror at det i første omgang ville være klogt, ikke at tage lyddelen med - men udstyret skal selvfølgelig kunne aflevere de rigtige signaler.

Jeg forestiller mig en hjemme biograf, hvor der skal kunne sidde op til måske 10 personer.

Mediet er Blu-ray og DVD.

/Gert

Sony 32V2000, Pioneer DVR-545HX-S (HDMI), Pace DS810 (HDMI), Belkin 3-1 HDMI Switch, PS3 (HDMI), Pinnacle PCTV 200e, Hauppage Win TV-PVR-250, NAD C 315BEE, BEOVOX S55
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2008 kl. 12:55

Oprindeligt skrevet af Arthur Arthur skrev:

Kunne det være en ide at dem herinde der har forstand på de dele og måske også ligesom dig, praktisk erfaring med det, for sjov skyld, prøvede at tage dagens "state of the art" udstyr ned fra hylderne, uden overhovedet at tænke på prisen

Nu er jeg sådan set ret stor fan af at lave fantasi ting, det er faktisk min yndlings hobby

men det vigtigste punkt i fantasi shopping, er at man er nødt til at have et imaginært budget, jeg har set projektorer til 4 millioner, og hvis der overhovedet ikke er noget budget, så ville jeg nok bare kopiere det de har i den bedste biograf jeg kan finde, så for at det er sjovt, så er der nødt til at være et budget.... uden budget ville jeg nok bare få en custom projektor bygget... pris? 1 milliard $

Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Arthur Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 80
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2008 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

Oprindeligt skrevet af Arthur Arthur skrev:

Kunne det være en ide at dem herinde der har forstand på de dele og måske også ligesom dig, praktisk erfaring med det, for sjov skyld, prøvede at tage dagens "state of the art" udstyr ned fra hylderne, uden overhovedet at tænke på prisen

Nu er jeg sådan set ret stor fan af at lave fantasi ting, det er faktisk min yndlings hobby

men det vigtigste punkt i fantasi shopping, er at man er nødt til at have et imaginært budget, jeg har set projektorer til 4 millioner, og hvis der overhovedet ikke er noget budget, så ville jeg nok bare kopiere det de har i den bedste biograf jeg kan finde, så for at det er sjovt, så er der nødt til at være et budget.... uden budget ville jeg nok bare få en custom projektor bygget... pris? 1 milliard $

Jeg kan godt forstå hvad du mener.

Men der er jo allerede indbygget en begrænsning, hvis mediet er Blu-ray eller DVD.

Og så snakker vi jo heller ikke om de opløsninger der skal til i en biograf men "bare" 1920 x 1080.

Og heller ikke om at få det custom made, men hvad der er på hylderne lige nu.

Sony 32V2000, Pioneer DVR-545HX-S (HDMI), Pace DS810 (HDMI), Belkin 3-1 HDMI Switch, PS3 (HDMI), Pinnacle PCTV 200e, Hauppage Win TV-PVR-250, NAD C 315BEE, BEOVOX S55
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2008 kl. 13:11

problemet er jo bare at det er "for nemt" så vil jeg have en RUNCO SC-1 til 1.9 millioner kr.  den er godt nok 2048*1080 men det tilgiver du nok :-)

og det er udelukkende fordi jeg kan regne ud at "den er go", og man sikkert finde endnu vildere eksempler på 1080p projektorer :-)

Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Arthur Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 80
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2008 kl. 13:17

Ja, jeg kan godt se at det ikke er nemt at være milliardær.

PUHA - så vil jeg da ikke håbe at vi vinder i lotto i aften. Det bliver da et helvede...

Sony 32V2000, Pioneer DVR-545HX-S (HDMI), Pace DS810 (HDMI), Belkin 3-1 HDMI Switch, PS3 (HDMI), Pinnacle PCTV 200e, Hauppage Win TV-PVR-250, NAD C 315BEE, BEOVOX S55
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2008 kl. 13:43

Oprindeligt skrevet af Arthur Arthur skrev:

Og så snakker vi jo heller ikke om de opløsninger der skal til i en biograf men "bare" 1920 x 1080.

Jamen, det er da også nogenlunde den opløsning der skal til i dag - selv i biograferne

Digitale biografer kører oftest efter 2K standarden, som er 2048x1080.

  /Lars

 

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Arthur Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 80
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2008 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Arthur Arthur skrev:

Og så snakker vi jo heller ikke om de opløsninger der skal til i en biograf men "bare" 1920 x 1080.

Jamen, det er da også nogenlunde den opløsning der skal til i dag - selv i biograferne

Digitale biografer kører oftest efter 2K standarden, som er 2048x1080.

  /Lars

 

Tak for link. Det er spændende læsning. Så er der bare tilbage at finde en dansk biograf hvor 2K kan ses - men det kan man garanteret google sig til

/Gert

 

Sony 32V2000, Pioneer DVR-545HX-S (HDMI), Pace DS810 (HDMI), Belkin 3-1 HDMI Switch, PS3 (HDMI), Pinnacle PCTV 200e, Hauppage Win TV-PVR-250, NAD C 315BEE, BEOVOX S55
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu