recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 8 kanal forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

8 kanal forstærker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Auri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 8 kanal forstærker
    Sendt: 06-Februar-2017 kl. 11:46
Hej
Jeg skal bruge en forstærker til 4 sæt højttalere
Som jeg gerne skulle kunne styre sætvis. De skal nødvendigvis ikke kunne spille samtidig der kunne jeg nok godt nøjes med at de spiller 2 sæt hver for sig. Pga det drejer sig om 2 sæt der sidder udendørs og 4 højttalere i køkken

Nogle der kan foreslå noget til maks 6- 7000 kr
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2017 kl. 11:57
Hvis de skal styres sætvis er det vel noget Sonos Connect foran.
Ellers er jeg ikke lige med.
Går ud fra det min er volumen der skal justeres.
SVP03
Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Auri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2017 kl. 14:22
Ja tænker også en connect der bliver sat til.
Til top
stelliesto Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Maj-2016
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stelliesto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2017 kl. 14:37
NAD CI 980 kunne være en mulighed. Den koster 7999,- hos Hifiklubben. Jeg har ikke selv erfaring med den, men har selv overvejet at købe den. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2017 kl. 17:50
Auri, du vil gerne kunne spille i 4 stereosæt
Hvordan vil du vælge hvilke stereosæt der er aktive og, hvordan vil du regulere volumen på de enkelte sæt?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2017 kl. 19:47
For at det skal virke, så skal der 4 signalkilder til. Og så bliver det vist lige pebret nok med Sonos Connect. Så tror jeg alligevel det er bedre med fx 4x Chromecast Audio. Eller evt. en mellemvej med 4x Raumfeld Connector. De koster alligevel kun 1200kr stk.

Angående flerkanals forstærkere, så har amerikanske Parasound deres Zonemaster serie. Ved dog ikke om der er en dansk forhandler.
Til top
Boddicker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2014
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boddicker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2017 kl. 21:51
Hvis du er frisk på brugt,så har ham her nogle 4 kanals NAD'er til salg.
http://m.dba.dk/effektforstaerker-nad/id-1030989287/
Dynaudio SP40-2xREL T7/i-Lyngdorf 1120-LG 77"C3

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2017 kl. 09:45
NuForce har en lækker 8-kanals som ville være perfekt til formålet :)
Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Auri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2017 kl. 12:08
tak for input
jeg er ikke stærk I sådan et setup, men hvis der skal sonos connector på for hver sæt højttalere så er nok ikke en løsning.
tænket en 8-kanals forstærker jeg så kunne koble til sonos via en connector, men det bliver så noget andet kan jeg forstå,
Hvis jeg nu kun laver 2 zoner dvs 4 højtalere ude og 4 inde. kan jeg så koble en sonos connect, amp på de 4 inde og så bruge min melody Cr611 på de udendørs? dem kan jeg så ikke styre via sonos,
tænket bare at hvis jeg alligvel skulle købe eb forstærker så skulle jeg have en der kan styre alle 8 højtalere.Confused
 
 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu