recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - .
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Juli-2006
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuskarlsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: .
    Sendt: 23-December-2011 kl. 21:33
.

Redigeret af rasmuskarlsen - 15-Marts-2012 kl. 14:58
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2011
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2011 kl. 12:01
Da du køre linux udelukker du Mediaportal som mulig TV Server, så du er ude i TVHeadend eller MythTV. Min erfaring er at TVHeadend var nemmest at arbejde med. 

Jeg har en Atom server, med et Terratec Cinergy C DVB-C kort i, og det virker fint sammen med XBMC. Dog skal du huske at selv med PVR builds'ne af XBMC så er der slet ikke samme integration og funktionalitet som f.eks. MCE eller MediaPortal har out of the box. 
EPG håndtering er ikke lige så elegant og recording er heller ikke lige så integreret (dog kan man i TVHeadend klare alt recording igennem webinterface).

Hvis jeg brugte mit TV mere og rent faktisk optog TV programmer, så tror jeg ikke jeg ville være tilfreds med XBMC PVR og TVHeadend. Men da jeg næsten ikke ser TV, og kun har Tuner i PC'en fordi mit TV ikke har en DVB-C tuner.

Rent kort mæssigt, vil jeg dog gerne anbefale Terratec kortet, har aldrig haft problemer med det.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu