recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - -
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket-

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 14:54

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Vær opmærksom på at Transformers (og Iron Man) slår Dynamic Range Control til hvis din afspiller eller receiver står til Auto.

Måske er det derfor du mangler dynamik.

Hej Lunddal, det lyder da interessant. Det vil jeg da hjem at lege med, ville da være fedt, at det kun var det. Jeg havde store forventninger til lyden på Transformers.

Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Vær opmærksom på at Transformers (og Iron Man) slår Dynamic Range Control til hvis din afspiller eller receiver står til Auto.

Måske er det derfor du mangler dynamik.


Meget vigtigt - slå denne funktion fra i din afspiller. Synes også lyden var meget flad og lav i Transformers, da jeg havde DRC slået til på min PS3. Da jeg slog DRC - voila, og pludselig var lyden i Transformers overvældende, og sindsyg god
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 17:07

Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Vær opmærksom på at Transformers (og Iron Man) slår Dynamic Range Control til hvis din afspiller eller receiver står til Auto.

Måske er det derfor du mangler dynamik.


Meget vigtigt - slå denne funktion fra i din afspiller. Synes også lyden var meget flad og lav i Transformers, da jeg havde DRC slået til på min PS3. Da jeg slog DRC - voila, og pludselig var lyden i Transformers overvældende, og sindsyg god

Så fik jeg slået det fra og det hjalp en hel del , så tak for tippet. Nu bliver jeg jo nødt til at se mine film med Dolby TrueHD igen for at se om det kan konkurrere med DTS-HD MA i mit setup  Iøvrigt var det på min reciever (Denon AVR 3808) at det var slået til



Redigeret af kennethbrdk - 03-December-2008 kl. 17:09
Til top
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 17:31
Må jeg forslå jer at oprette en ny tråd med emnet Tranformers DTS-HD or
WTF, istedet for at blive ved med at skrive i en tråd med overskriften The
Dark Knight/Batman Begins blu-ray.?!
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Vær opmærksom på at Transformers (og Iron Man) slår Dynamic Range Control til hvis din afspiller eller receiver står til Auto.

Måske er det derfor du mangler dynamik.


Meget vigtigt - slå denne funktion fra i din afspiller. Synes også lyden var meget flad og lav i Transformers, da jeg havde DRC slået til på min PS3. Da jeg slog DRC - voila, og pludselig var lyden i Transformers overvældende, og sindsyg god

Så fik jeg slået det fra og det hjalp en hel del , så tak for tippet. Nu bliver jeg jo nødt til at se mine film med Dolby TrueHD igen for at se om det kan konkurrere med DTS-HD MA i mit setup  Iøvrigt var det på min reciever (Denon AVR 3808) at det var slået til



Godt at høre, og jeg garanterer for at TrueHD sagtens kan konkurre med DTS HD MA
Til top
Egede Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

På nær noget 'dialogue normalization' der kan gøre TrueHD-lydspor lidt flade i udtrykket, er der ingen forskel. Den forskel du hører, kommer fordi dem der har mixet de DTS-HD MA-lydspor du har hørt, har været bedre til at udføre deres arbejde.


Virker til, at du har styr på det der med lyden. Har spurgt et andet sted i forumet, men der var ikke en der kunne svare..

Jeg har et gammelt anlæg, som kun kan klare DTS og 5-1 lyd. Når nu lydsporet er eks. DTS-HD-Ma, får jeg så DTS lyd ud? Min receiver, skriver det ikke som DTS lyd, når jeg har den stående på auto.

Har også hørt, at lyden skulle blive lidt bedre ved DTS-HD-MA, selvom min reciever kun kan klare DTS lyd. Passer den påstand?
Sony KLD-52W4500
Zepto 32
Sony BDP-S350
Pioneer DVR-520H
Pioneer Surround XV-DV990
XBOX 360
Joytech AV Control Center A502
Synology 207+ NAS
Popcorn Hour 2xA100
Logitch harmony one
Nintendo Wii <
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 18:54
'Indbygget' i alle DTS-HD MA-lydspor er et 'full rate' DTS spor, hvilket vil sige 1,5 mbps. Det er en væsentlig forbedring over den slags DTS man finder på normale dvd'er.
Til top
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 19:22
OFF TOPIC GUYS!!!!

Kom nu tilbage til emnet!
Til top
Egede Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

'Indbygget' i alle DTS-HD MA-lydspor er et 'full rate' DTS spor, hvilket vil sige 1,5 mbps. Det er en væsentlig forbedring over den slags DTS man finder på normale dvd'er.


Takker..
Sony KLD-52W4500
Zepto 32
Sony BDP-S350
Pioneer DVR-520H
Pioneer Surround XV-DV990
XBOX 360
Joytech AV Control Center A502
Synology 207+ NAS
Popcorn Hour 2xA100
Logitch harmony one
Nintendo Wii <
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 09:26

Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Vær opmærksom på at Transformers (og Iron Man) slår Dynamic Range Control til hvis din afspiller eller receiver står til Auto.

Måske er det derfor du mangler dynamik.


Meget vigtigt - slå denne funktion fra i din afspiller. Synes også lyden var meget flad og lav i Transformers, da jeg havde DRC slået til på min PS3. Da jeg slog DRC - voila, og pludselig var lyden i Transformers overvældende, og sindsyg god

Kan man så bare slå drc fra hele tiden eller gør det noget godt nogen gange?

For hvis ikke det gør noget godt på noge tidspunkt så vil jeg da sætte det på off istedet for auto

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Apros Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Vær opmærksom på at Transformers (og Iron Man) slår Dynamic Range Control til hvis din afspiller eller receiver står til Auto.

Måske er det derfor du mangler dynamik.


Meget vigtigt - slå denne funktion fra i din afspiller. Synes også lyden var meget flad og lav i Transformers, da jeg havde DRC slået til på min PS3. Da jeg slog DRC - voila, og pludselig var lyden i Transformers overvældende, og sindsyg god

Så fik jeg slået det fra og det hjalp en hel del , så tak for tippet. Nu bliver jeg jo nødt til at se mine film med Dolby TrueHD igen for at se om det kan konkurrere med DTS-HD MA i mit setup  Iøvrigt var det på min reciever (Denon AVR 3808) at det var slået til



Hvor slog du det fra på din 3808? Jeg har en 4308 og vil lige tjekke, da jeg også synes lyden er noget tynd på transformers.
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

Meget vigtigt - slå denne funktion fra i din afspiller. Synes også lyden var meget flad og lav i Transformers, da jeg havde DRC slået til på min PS3. Da jeg slog DRC - voila, og pludselig var lyden i Transformers overvældende, og sindsyg god


Hvor fandt du den indstilling på PS3? Jeg har lige kigget i alle menuerne og jeg kunne ikke finde nogen "DRC" eller "Dynamic Range Control" på den?

Heller ikke på Onkyoen, for den sags skyld. Så hvis der er nogen der ved om dette er en feature på 606'eren man kan slå fra, må de meget gerne sige til. Det er ret essentielt om man rent faktisk gør brug af de lækre lydformater eller om man bare snyder sig selv.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu