Siden 2003 Det danske community for hjemmets elektronik og indhold 205.000 unikke brugere hver måned (gns)
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg   Ubesvarede Ubesvarede   Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Accesspoint på loft eller inde i huset?
  Regler og retningslinjer Regler  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Accesspoint på loft eller inde i huset?

Forfatter
Besked
DjonDjoe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Juni-2004
Status: Offline
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DjonDjoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Accesspoint på loft eller inde i huset?
    Sendt: 01-Marts-2017 kl. 08:58
Jeg er ved at bygge nyt hus og skal have taget en beslutning om, om jeg skal placere access points oppe på loftet, hvor det er nemt at placere dem og man ikke kan se dem, eller om jeg skal tænke tomrør ind, så de kan hænges oppe i loftet i nogle rum og hænge der og blinke og være grimme.

Hvor meget dæmper isoleringen et WiFi signal i et nyt hus? Der er jo en god halv meter.
Hvis de ikke kan fungere på loftet, havde jeg også tænkt på at placere dem på kontoret bag skrivebordet og i stuen inde i HiFi-møblet, men ved ikke om det forringer signalet væsentligt, hvis de ikke hænger i loftet?

Jeg har tænkt på nogle Ubiquity Unity access points.
Til top
Annonce
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 5416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 10:01
i dag bruges der som regel plastik som dampspærre så ingen problemer med wifi

Problemet ligger mere i varme og kulde på dit loft.

jeg havde valgt kabler og Ubiquity Unity    De ligner bare røgalamer og kan styres nemt   se evt testen her på recordere.

men bliver dit hus meget stort eller andre faktorer som gør du vil have flere acces punkter.
Jeg ville også trække nogle kabler til dit TV sted.
samle alle kabler og router osv i et teknikskab
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3520
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 11:00
Og så vidt jeg husker kan du slukke for LED på Ubiquity.
Men problemet med et loft er store temp. svingninger som kan resultere i kondens - men nu står den jo med konstant strøm så det afhælper problemet lidt.
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 12:07
ubiquitis pro modeller er lavet til at håndtere outside, undercover miljø. så det kan vel også klare et loft.

Alternativt har de outdoor modeller.

Og ja, LED kan slukkes deri.

Hvis du vælger en rigtig "indendørs" løsning er deres AC-Lite ikke ret store. Det er klart den løsning jeg ville anbefale.
Til top
skandshus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-November-2010
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 15:23
Smid dem i dit loft "indenfor"

det er hammer nemt,og ja det er sku ikke det mest ophidsende arbejde at udføre, men det virker, og du har nem adgang såfremt du skal ændre noget, flytte på noget, opgraderer, eller udskifter hvis den sku gå i stykker eller hva ved jeg.. :) eller hvis du inviterer damer hjem for at blære dig med god wifi..

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 1952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2017 kl. 21:43
Jeg ville sætte AP'et indendørs og vælge en model der understøtter POE (Power Over Ethernet) så skal du bare føre et Ethernet kabel frem til AP'et, f.eks. skjult gennem et hul op til loftsrummet hvor du kan tilslutte det til din switch/router. Det har jeg gjort med vores tplink TL-WA801ND.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum
Forum-tilladelser Se dropdown menu