recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - action cam - hvad skal man vælge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

action cam - hvad skal man vælge?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rasmusj_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusj_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: action cam - hvad skal man vælge?
    Sendt: 06-Februar-2013 kl. 19:22
Sidder og kigger på at skulle anskaffe mig et "action cam" - primært til skiløb, men bliver temmelig rundforvirret Confused

Må hellere lige indskyde at jeg primært er "glad amatør" skiløber (kommer ned over alt men skal ikke på rampe etc.), så det er til ren leg...

Tænker at det primære ved et kamera må være:

  • Vægt/størrelse - skal kunne sidde på en hjelm uden at være til gene
  • Lysfølsomhed - skal kunne filme i både solskin og overskyet vejr
  • Vandtæt - skulle helst kunne tåle sneen
  • Batteri levetid - skal helst kunne holde til en dag på ski
  • Brugervenlig/nem (handske) betjening af start/stop etc.
  • GPS - nok mest lir, men kunne være sjovt at se hastighed/rute på sine film

De fleste anmeldelser på nettet peger på GoPro HERO 3 Black som "kameraet" (dog er der en del brok over batteriets levetid og så mangler det GPS'en - ud over at prisen vidst lige er i overkanten i forhold til mit behov). Men, får man bare et så meget bedre kamera for pengene...??? (alternativerne silver og white lyder lidt som en hero2 i ny indpakning i.e. det er først i black alle de "fantastiske" features kommer).

Har også kig på:

Sony AS-15 - mere prisvenlig, mangler GPS, lidt delte meninger på nettet (men samtlige sammenligner med GoPro HERO3 Black som så lige koster små 50% mere...)

GoBandit LIVE - får rimelige anmeldelser, har GPS etc. til omkring det samme som GoPro (men kameraet er et år gammelt, så har en meget mindre cmos end de andre).

Contour +2 - har GPS, lyder også til at være på niveau mht. features som GoPro, men prismæssigt ligger den også på det samme... Contour har også ROAM2 - til ca. halvdelen, mangler GPS, færre features etc. 

Er så også lidt i tvivl om hvorvidt man skal have kameraerne inde i vandtæt hus for at bruge dem på ski... i.e. Contour roam2 skulle meget gerne kunne uden mens +2 skal i hus.

Nogen der har nogle erfaringer som de vil dele ud af Smile ???


Til top
Zappy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zappy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 08:44
Jeg søgte for min søn, der ønskede sig et aktionkamera. Vi har ikke behov for GPS, men de øvrige ting du nævner kiggede jeg også på.

Vi valgte et GoPro Hero 3 White til knap 2.000,-.

Grunden til valget er primært, at det er det største mærke (ikke nødvendigvis det bedste) og derfor er udvalget af tilbehør og mounts nok lidt større.

Kvaliteten er fin og det virker rimeligt robust. Det har Wifi og det kan styres fra en gratis app til både iphone og android. Der er lidt "lag" (forsinkelse) i preview-billedet. På iphone er det et par sekunder! men på android er det kun på omkring 1 sekund.

Alt i alt tror jeg vi er tilfreds med vores valg.

Allan
Samsung 7505 55"
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu