recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AGK 10360 softwarefejl?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAGK 10360 softwarefejl?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JeppeK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 23:45
Jeg fik lige at vide i en anden tråd:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69283&title=usb-video-p-maximum-t102-agk-10359-60 
at man kunne opdatere AGK boksen med en fil ved navn:
MTC_MSD7828_DH2836.ap
Så jeg søgte på den på google og fandt frem til dette dokument (Googleoversat fra fransk):


1 / First, check that the serial number of your adapter TNT
DHB-B36HU is between numbers and 097057B95000001
097057B95004700 and that the version of software is integrated:
90628.90706.1. You can find this information with Menu> System>
Information
The serial number is indicated in the code behind this bar
the device and the box.
DO NOT UPDATE THE SOFTWARE IF YOU DHB-B36HU DOES NOT REPRESENT THE
CRITERIA ABOVE!
It becomes absolutely useless and you would have the possibility
back to the old software.
IF YOU ARE NOT SURE THAT YOUR ADAPTER IS ELIGIBLE FOR THE REVISION
DAY, PLEASE CONTACT OUR HOTLINE BY EMAIL TO: sav-akira@akiraeurope.com
---
During the update, the TV must be connected to the DHB-B36HU by cable
SCART (or HDMI)

It becomes absolutely useless (and you would (NOT?) have the possibility
back to the old software - Jeg tror dog at google ikke har oversat "et vous n'auriez plus la possibilité 
de revenir à l'ancien logiciel"" rigtigt, men mit franske er ikke i top ;-)).


Måske det kan bruges, da det ser ud til at mange af disse bokse er de "samme"?




Redigeret af JeppeK - 06-November-2009 kl. 07:39
Til top
jjh_dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 23:19

Bravo, JeppeK, jeg tror, at du har fundet ind til problemets kerne. Den opdateringsfil du nævner (MTC_MSD7828_DH2836.ap) har samme navn som den opdateringsfil jeg downloadede fra AGK Nordic's website og som forårsagede 'frysning' af AGK 10360 boksen. Denne fil bruges åbenbart også til opdatering af en (mig ubekendt) Akira DHB-B36HU boks, forudsat boksen har et korrekt serienummer. Mit serienummer (fra bagsiden af boksen) er 090706664, hvorfor jeg iflg. advarslen på Akira's website (http://www.akiraeurope.com/fr/Catalog/DHB-B36HU.php) ikke må opdatere. Hvis nu blot AGK Nordic havde skrevet en tilsvarende advarsel (suk).

Som jeg opfatter det, har den kinesiske (Made in China) producent åbenbart produceret boksen i forskellige serier, hvoraf nogle kan opdateres, og andre ikke kan. Forskellige importører, herunder bl.a. AGK Nordic og Akira, har så videresolgt boksen (med lidt forskelligt ydre design) under forskellige navne, f.eks Model 10359, 10360 og DHB-B36HU (samt sandsynligvis flere andre navne). Nogle af disse importører har været opmærksom på opdateringsproblemet, og andre har åbenbart ikke.

Da problemet opstod for mig, skrev jeg i tirsdags (03.11.09) til AGK Nordic på deres - ikke umiddelbart tilgængelige - e-mail adresse, email@agknordic.dk. Jeg har igår fået deres tilbagemelding, hvoraf det fremgår:
1: at de ikke kender problemet,
2: at de ikke selv har fundet problemer med opdatering af nogen af deres bokse (de har åbenbart alle et passende serienummer), og
3: at de henviser mig til den butik (Føtex), hvor jeg indkøbte boksen.
Derudover mente AGK Nordic åbenbart ikke, at de havde yderligere ansvar. Jeg har dog siden noteret mig, at de idag har fjernet opdateringsmuligheden fra deres website (http://www.agknordic.com/new/index.php?side_id=299)!

Til top
jjh_dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 23:10
Har nu (i Føtex) ombyttet den "frosne" AGK 10360 til en Maximum T-102 FTA (serie nr. 22900938004906). Generelt: samme bagside, samme menu program, og samme (halv)dårlige kvalitet. Har ikke megen tvivl om, at disse to modeller kommer fra samme (kinesiske) producent.
 
Tror dog ikke, at jeg er villig til at udsætte Maximum T-102 for en "softwareopgradering via USB-tilslutning" (som det står anført på emballagen - uden nærmere oplysninger fra importøren (Kjaerulff 1) om, hvordan dette skulle ske). Har dog stadig opdateringsfilen (MTC_MSD7828_DH2836.ap) fra AGK, men har ikke megen tillid hertil, efter at AGK Nordic har tilbagetrukket adgangen til denne fil. Risikovilligheden ved opdatering er nok afhængig af, hvor meget man ønsker at se videofiler via USB, jvf. et par andre tråde herom på
 
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu