recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Agurketid: Er vi slaver af vorherre?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAgurketid: Er vi slaver af vorherre?

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

hvorfor skulle man købe deres produkt bare fordi der står deres navn på det.. tror i ikke det er fordi folk forventer lidt mere?.
 
der skal vel være plads til alle uden visse skal latterliggøres pga deres personlige valg.. helt ærligt nu må i altså tage jer lidt mere sammen......

Få et live, og købe det man kan lide og ikke værre piske til at købe mode mærker som bl.a. Apple, men ved jo at man få meget lidt for mange penge og i bund og grund kan man leve for mindre.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

hvorfor skulle man købe deres produkt bare fordi der står deres navn på det.. tr

Fordi Apple er et fashion statement. Simpelthen SÅ enkelt. Folk købte jo også Buffalo sko engang..
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 18:24
jeg tror mere der er tale om jantelov her
Mvh

René
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Få et live, og købe det man kan lide og ikke værre piske til at købe mode mærker som bl.a. Apple, men ved jo at man få meget lidt for mange penge og i bund og grund kan man leve for mindre.


Lol, hvem er det lige du mener pisker dig til at købe Apple?

Apple har eksisteret siden 70'erne og har siden dag 1 valgt at gå egne veje, det er først for nyligt de er begyndte at bløde lidt op og fx. har introduceret muligheden for at køre unix og windows på Mac, ellers har det ret konsekvent været Apple's eget OS der var eneste mulighed.

Hele vejen igennem har Apple været den lidt sære outsider, måske lige bortset fra indenfor den grafiske branche, og Apple har haft sine op- og nedture mens firmaet prøvede at holde fast i sit lille hjørne af markedet..

Iphone er et typisk Apple produkt, går egne veje, bruger egen software, egne formater og alt det sædvanlige for Apple.. Alligevel vælger rigtigt mange mennesker, helt frivilligt, at købe Iphones.

Din udtalelse om at folk køber en Iphone fordi der står Apple på den er historisk set noget vås. Der skal nok være "Apple fan-boys" der er på deres sjette MAc, fjerde Ipod og nu bare MÅ have Iphone fordi der står Apple på, men det massive antal Iphones der er solgt kan ikke bortforklares med at det bare er de sædvanlige Apple-elskere der køber dem. Apple har fået en masse nye kunder efter de introducerede Iphone og det må være fordi Iphone kan et eller andet de kunder ønsker..
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2010 kl. 02:57
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

J
, og det er aergeligt at disse kaempefirmaer kun taenker big business og SKAL smide nye produkter hvert aar. Hvis de taenkte lidt mere paa kunderne (og ikke blot at maelke deres pengepung), saa ville de ikke udgive nye varer saa tit.
 
Paa den anden side faar de jo altid et nyt segment med et nyt produkt, og det gamle segment er aabenbart vilde nok til at koebe det nye hvert aar!
 
 


Apple smider jo netop IKKE nye produkter ud hvert år. Til forskel fra andre.
Min HTC Legend fra 2010 er da underlegen i forhold til Iphone3 2007 Wink
Den kan f.eks. ikke scrolle uden at hakke, noget Iphone altid har magtet.
Og jeg kunne fortsætte...
Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2010 kl. 08:59
Kan ikke forstå at Apple kan skabe så meget rører i vandende i forhold til andre producenter, hvad gør dem til det "mest elsket" og "mest hadet" firma? Hvis folk ikke kan lide deres måde at styre/kontrollere deres produkter på, så vælg en anden producent som f.eks samsung, der næsten kommer med en  ny mobil om dagen. Det der tiltaler mig ved iphonen er  dens design, simpelt og geniale måde at bruge den på, og den virker bare - det gør den... Jeg har haft stort set alt indenfor mobiler indtil jeg fik købt mig en 3gs, den gør alt det jeg skal bruge en mobil til, den dækker mine behov og så på en lækker måde og et system der fungere. Har aldrig været apple fanboy, tværtimod, men lige med iphonen ramte de plet ved mig, selvom den har dens begrængsninger, man skal bruge itunes osv. For mig er det bagateller i forhold til iphonen som helhed. Der kunne andre producenter lære noget, som f.eks samsung som bare skyder mobiler ud, og ikke kommer med firmware til dem, nej de vælger i stedet at skyde en ny ud konstant....
Om vi er så er -eller blevet slaver af Vorherre Mr. Steve jobs, så nej, helt klart har de ramt plet med deres markedsføring, og forblindet nogen til at tro at de genopfinder mobilen hver gang de kommer med en forbedret udgave af Iphonen. Men tror nu vi fleste brugere af iphonen godt kan se den ikke er 100% perfekt, og andre produncenter har nogle bedre specs hist og her, iphonen er kommet for at blive...  :-)
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2010 kl. 10:28
Hele "de køber alt bare fordi der står Apple på" påstanden, bygger jo lidt en enkelt antagelse - at telefonen er dårlig, hvormed der ikke rent faktisk er andre grunde end navnet, til at købe den. 

Passer det?

Sorry, men selv den mest hårdnakkede Android fan må sq da kunne se at det ikke er nogen dårlig telefon - langt fra og tværtimod. Der er jo en grund til at Android telefonerne bliver holdt op mod iPhone hele tiden - it's the one to beat.  

Jeg har købt en iPhone4, men har aldrig ejet iPhone før. Jeg har en iPod, men så ejer jeg sq heller ikke mere Apple. Jeg køber iPhone4 fordi det for mig er den lækreste telefon på markedet. Jeg har leget med Android, og kan se apellen. Det gør nogle ting bedre end iPhone, notifikationer fx, er et sted hvor Android er uendeligt meget mere elegant end iOS. Men som samlet pakke, funktion og design, der er det iPhone4 for mig.

Det er sq lidt sjovt at se som folk har ondt i røven over at folk køber Apple! Hvorfor er i ikke bare glade for det, så kan i købe jeres Desire og føle jer specielle, for alle andre har jo en iPhone :P
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Er Steve Jobs gal eller genial. Og hvorfor falder vi for det hver gang?



Jeg er muligvis idiot eller tabt bag en vogn hvad angår mobiltelefoner. Men om jeg fatter det hysteri der findes omkring det. Ikke bare omkring Iphone, (den er dog i en katagori for sig selv, hvad angår markedsføringshysteri). Men helt generelt omkring mobiltelefoner (eller debiltelefoner om man vil).
 
Stor set alle jeg kender med mobiltelefoner, de bruger den primært til: tale, sms/mms og så lidt email/kalender. En del er dog begyndt at surfe rundt med deres mobil. Sågar bruge MSN/Instant Messenger, hvilket jeg fatter mindst af alt. Det er jo de samme mennesker man oftest kan smsé til. Og forøvrigt synes jeg stadigvæk dataoverførelse/internet på en mobiltelefon tager alt for lang tid, og koster for meget! Selv med en 3G telefon.
Rigtig mange bruger også musik og billeder. Men langt de fleste mobiltelefoner tager så dårlige billeder, så enten er man ved at brække sig over det, når man ser billederne på en computer/større skærm, eller så undlader man helt at overføre dem til andet end telefoner, og ser dem på den lille 2,3,4" skærm.
 
Musikmæssigt er det sgu også en underlig tingest, specielt de unge mennesker (inkl. min 10årige knægt) som suser rundt med sin telefoner og lader den mere eller mindre vanvittige højtaler forsøge at brage tidens musik ud igennem i fuldstændig forvrænget kvalitet.
Det hjælper lidt når de sætter hovedtelefoner til. Så er jeg da i det mindste fri for at høre på det bras Big smile
 
Min pointe er, Hummelmose, du er mindst lige så gal som mange af de andre. Om det er godt eller skidt skal jeg lade være usagt. Personligt går jeg nok for meget op i det praktiske og ikke mindst det nødvendigeste, til at jeg gider ride med på bølgen af debiltelefonitis. Jeg skal bare kunne ringe/ringes til, smsé, en sjældent gang mmsé, have en funktionel kalender, og så kunne tjekke mine emails, (overskrifterne).
 
Hvad andet har man brug for?
 
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 10:56
Selv synes jeg jo at alt skulle være datatrafik og så droppe alt det med at betale for sms+tale, som faktisk allerede er muligt idag hvis folk benyttede sig af det. 

Selv har jeg også brug for at telefonen synkronisere med min google calendar og kontakter. Det er must haves men så vil jeg da også gerne kunne tjekke recordere.dk og generelt bare surfe. Angående musik så er det da dejligt ikke at skal have en mp3 afspiller med ved siden af og selvfølgelig skal man have høretelefoner på. 

Angående billed kvalitet så  synes jeg den er ganske udemærket på nye telefoner og er bestemt ikke ved at brække mig. Det er ikke i nærheden af et godt spejlrefleks kamera men det er stadig godt at have :)
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Hele "de køber alt bare fordi der står Apple på" påstanden, bygger jo lidt en enkelt antagelse - at telefonen er dårlig, hvormed der ikke rent faktisk er andre grunde end navnet, til at købe den. 

Passer det?

Sorry, men selv den mest hårdnakkede Android fan må sq da kunne se at det ikke er nogen dårlig telefon - langt fra og tværtimod. Der er jo en grund til at Android telefonerne bliver holdt op mod iPhone hele tiden - it's the one to beat.  

Jeg har købt en iPhone4, men har aldrig ejet iPhone før. Jeg har en iPod, men så ejer jeg sq heller ikke mere Apple. Jeg køber iPhone4 fordi det for mig er den lækreste telefon på markedet. Jeg har leget med Android, og kan se apellen. Det gør nogle ting bedre end iPhone, notifikationer fx, er et sted hvor Android er uendeligt meget mere elegant end iOS. Men som samlet pakke, funktion og design, der er det iPhone4 for mig.

Det er sq lidt sjovt at se som folk har ondt i røven over at folk køber Apple! Hvorfor er i ikke bare glade for det, så kan i købe jeres Desire og føle jer specielle, for alle andre har jo en iPhone :P
Jeg kunne ikke være mere enig Thumbs Up
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 11:13
Tjah, hvad skal jeg sige...jeg er tilfreds med min Nokia 1200. Smile
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hvad andet har man brug for?


Det du beskriver var det gamle mig, altså før jeg fik min første iPhone Smile

Men når først telefonen bliver en computer, så begynder den at overtage alle mulige funktioner i dagligdagen. Det skete i hvertfald her.

Jeg begyndte eksempelvis at spille igen. Ikke first shooter og den slags, men de små spil der lige passede ind i dagligdagens pauser. Samme funktion som 7-kabale fik for nogen, får år tilbage. Små afstressende spil, nogle man slapper af med, andre nogle der styrker hjernen. En finger betjent smartphone er faktisk en fantastisk spillekonsol Smile

Emails blev ikke længere kun læst i overskrifter, men i sin fulde længde incl. vedhæftninger som PDF filer osv. Og besvaret med det samme, hvis det var nemmere for mig og modtager.

Jeg fik iGoogle ind i telefonen. Alle mine små widgets jeg tjekker 25 gange dagligt for nyt, kunne jeg nu også tjekke herfra frem for på computeren. Men vel og mærke de samme som på PC'ens Google.

Sociale medier bliver mere integreret i hverdagen, når de altid er med i lommen. Messenger, Facebook osv.

Jeg har aldrig været så ajour med vejret som nu :-)

Alle mulige opslag i hverdagen klares også fra telefonen. Google, Wikipedia osv.

Skal jeg med toget, tjekker jeg lige hvornår det næste tog går fra banegården. Hvad den aktuelle forsinkelse er ect. og skal jeg bruge en pladsbillet booker jeg den direkte fra telefonen. Skal jeg med flyet kan jeg tjekke flytiderne, se hvad den aktuelle ventetid i sikkerhedstjekket er ect.

TV-programmet læser jeg aldrig i avisen eller på tekst-tv. Det er jo lige ved hånden nu.

GPS navigeringen har jeg flyttet ind i telefonen nu. Så er den altid med.

Jeg holdes ajour med recordere.dk direkte på telefonen, også statistik og den slags og har forskellige apps til at levere indhold til sitet på forskellig måde.

Skal jeg ud og rejse, så gemmer jeg lige rejsedokumenterne i min dropbox folder på nettet. Åbner dropbox i telefonen, markerer dem som favorites, og så er de med mig. Tager ingen tid, og så har jeg en backup der af reservationsnumre ect.

Tager jeg et foto der skal bruges, trykker jeg blot email billede og så ligger det i min indbakke.

Urene bruger jeg meget. De forskellige vækkeure, nedtælling og ind imellem også stopuret. Det er først og fremmest det nemmeste, et par klik med "fingeren" og de er indstillet.

Kalender det samme. Det er blevet nemt at holde kalenderen ajour, også at lægge nyt ind på farten.

SMS er et helt kapitel for sig på en iPhone. Hold fast hvor er det fedt lavet. For hver kontakt har man en samtale i gang, med farvede "talebobler" der viser samtalen. Hver taleboble en SMS, modtaget eller sendt. Og bruges MMS fletter de med ind i den samtale, med små picons af billederne.

Og det hele bliver liggende, indtil det slettes. Selv ved skift af operativsystem, skift af telefon osv. så følger hele arkivet af SMS'er med over. Så SMS bliver som et email arkiv, noget man altid kan genfinde, søge i osv.

Backup håndteres også godt. Når telefonen er tilsluttet computeren (iTunes) laves automatisk en fuld sikkerhedskopi af telefonen. Men det vil jeg nu også sige er ganske rart, for når man først begynder at bruge telefonen til andet end at ringe med, så bliver det jo et stykke af dagligdagen man nødig vil miste. Men heldigvis fungerer det gnidningsfrit.

Og gnidningsfrit er nok det bedste ord for den oplevelse man kan have med en smartphone som iPhone. Det er muligt man skaber nogle behov, som man ikke havde før, men nøj hvor er det nemt, lækkert og gnidningsfrit at gøre det her.

Men det er med en iPhone (og andre smarthones) som så meget andet i livet. Hvis man ikke ved hvad man ikke lige ved hvad man går glip af...

Og så stopper det jo ikke her. Med over 100.000 apps, til alverdens opgaver og behov, så er det jo kun lige begyndt. Det svarer lidt til at få en PC med Windows installeret, og så senere finde ud af at man også kan installere programmer selv, der udvider anvendelsen af den PC.

Så kan man pludselig styre musikanlægget i hjemmet. Tænde og slukke lyset. Tjekke temperaturen i soveværelset, og justere den. Se om der er benzin på bilen, og om den ellers virker glad.

Personligt tror jeg alle har smartphones om 5 år. Lige nu er det et fravalg man kan gøre, men om få år vil det virke unaturligt ikke at have det. For en stor del af hverdagen - på jobbet og hjemme - vil på forskellige måder være integreret dér.

Vent og se...

  /Lars



Redigeret af Lars - 02-August-2010 kl. 11:33
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu