recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airplay Mirroring fra MacBook -> appletv??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airplay Mirroring fra MacBook -> appletv??

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Airplay Mirroring fra MacBook -> appletv??
    Sendt: 12-Marts-2013 kl. 21:15
Hej,

jeg har netop anskaffet mig en Apple TV, og ville i den forbindelse gerne benytte mig af den funktion, hvor man 'spejler' skærmen fra min MacBook til Apple TV - jeg får imidlertid ikke noget AirPlay ikon, som ellers skulle give mig den mulighed.

Jeg har surfet rundt på Apples support sider for at finde svar, og alle krav til systemet skulle være opfyldt:
- min Mac er fra ultimo 2011
- OS X Mountain Lion 10.7.5 er installeret (mener det er den seneste)

Er der nogen der her et tip til, hvad jeg skal gøre for at få det til at virke?

Apple TV boxen virker, når jeg streamer fra iPad og iPhone... har endnu ikke prøvet fra alm. PC, men det er egentlig heller ikke så vigtigt for mig.

mvh

Frank73
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 05:47
Airplay mirroring-ikonet skal selv komme frem oppe ved siden af bluetooth-logoet.

Der er lidt sporadiske fejl, som folk melder om. Nogen melder, at det kun virker når de har Apple TV på trådløst netværk. Andre melder, at de skal have Apple TV kablet før det virker. Typisk er det et router-problem og hvis du bruger en standard-router fra din internetudbyder, så er min erfaring, at de ofte er fejlkilden, når der er problemer med Airplay.
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 09:58
Hej igen,
 
tak for tilbagemeldingen.
 
Det er muligvis min router, der giver balladen, men det mærkelige er så, at min Apple TV sagtens kan benyttes med AirPlay fra både min iPad og iPhone, hvor streaming fungerer fint. Jeg kunne naturligvis så nøjes med at benytte disse 2 komponenter, men det irriterer mig bare når jeg har noget udstyr der burde virke, og at jeg ikke finde forklaringen på hvorfor det ikke virker.
 
Frank
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af Frank73 Frank73 skrev:


 
Det er muligvis min router, der giver balladen, men det mærkelige er så, at min Apple TV sagtens kan benyttes med AirPlay fra både min iPad og iPhone, hvor streaming fungerer fint. Jeg kunne naturligvis så nøjes med at benytte disse 2 komponenter, men det irriterer mig bare når jeg har noget udstyr der burde virke, og at jeg ikke finde forklaringen på hvorfor det ikke virker.


Din oplevelse med at noget virker og andet ikke gør, er meget typisk for de problemer jeg hører om når folk bruger middelmådige routere (inklusive de medleverede fra udbyderne). Jeg holder med Rasmus, det er formentligt et router-relateret problem.

Det skal siges at jeg ikke på nogen måde har kendskab nok til netværk til at svare på hvad problemet er eller hvordan det eventuelt kunne løses via opsætning frem for at skifte routeren, jeg siger bare hvad jeg oplever i praksis, og det er at en ny router, helst en Apple, løser 90% af Airplay problemerne.
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 11:36
Tak for inputtet - der er måske noget om snakken!?
 
Nu får jeg formentlig skiftet min router (fra TDC) i forbindelse med en ændring i mit bredbåndsabonnement. Så hvis ikke problemer bliver løst af den vej, må jeg til lommerne og købe en ny Apple router...
 
Er det ligegyldigt hvilken jeg vælger? Ved en hurtig søgning kan jeg se at der findes flere forskellige, og jeg må indrømmer at jeg ikke tidligere har kigget på Apple's routere...
 
Frank
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Frank73 Frank73 skrev:

Tak for inputtet - der er måske noget om snakken!?
 
Nu får jeg formentlig skiftet min router (fra TDC) i forbindelse med en ændring i mit bredbåndsabonnement. Så hvis ikke problemer bliver løst af den vej, må jeg til lommerne og købe en ny Apple router...
 
Er det ligegyldigt hvilken jeg vælger? Ved en hurtig søgning kan jeg se at der findes flere forskellige, og jeg må indrømmer at jeg ikke tidligere har kigget på Apple's routere...
 
Frank

En Airport Extreme har flere ethernet stik, hvis du har brug for det (dvs. indbygget switch). Derudover kan du sætte en USB disk til og bruge den som NAS drev, og den har mulighed for at oprette et gæste-netværk, hvor gæster kan få adgang til internet-forbindelsen, uden at få adgang til dit netværk iøvrigt. Har du ikke brug for disse ting, kan du fint bruge en Airport Express.
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 11:46
Tak Otto,
 
det slår mig lige at min bredbåndstelefoni (fastnet) næppe vil virke, hvis min router ikke er TDC's HomeDuo - så krydser fingre for at en udskiftning/fornyelse af TDC routeren måske løser problemet.
 
Frank
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 11:51
Det vil vel virke hvis du sætter apple routeren efter TDC routeren?

Men jeg tror de andre har ret, det nok der dit problem desværre ligger :)..
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Jonesdk90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2012
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonesdk90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 12:03
Du skal opdatere din Mac til OS X Mountain Lion (10.8.2) som er den seneste. 

Redigeret af Jonesdk90 - 13-Marts-2013 kl. 12:03
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af Jonesdk90 Jonesdk90 skrev:

Du skal opdatere din Mac til OS X Mountain Lion (10.8.2) som er den seneste. 
jeg lavede softwareopdatering igår aftes, og min Mac 'sagde' at den var 'up to date'... men det er altså en OS X version 10.7.5 (synes jeg at huske den hed)...
 
Skal jeg på Apples hjemmeside for at finde 10.8.2?
 
Frank
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af Jonesdk90 Jonesdk90 skrev:

Du skal opdatere din Mac til OS X Mountain Lion (10.8.2) som er den seneste. 

Nå ja den havde jeg overset: 10.7.5 er ikke Mountain Lion.
Til top
Jonesdk90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2012
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonesdk90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 12:13
Du skal købe den i App store på din Mac :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu