recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airplay Mirroring fra MacBook -> appletv??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airplay Mirroring fra MacBook -> appletv??

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Jonesdk90 Jonesdk90 skrev:

Du skal købe den i App store på din Mac :)
Købe den?? Så hvis jeg vil have et styresystem der virker, så må jeg købe upgraden... Det vil jeg så gøre... Smile
Gad vide om ikke det løser mit problem!?
 
Tak fordi I lige gjorde mig opmærksom på dette.
 
Frank
Til top
Jonesdk90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2012
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonesdk90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 12:21
Du har et styresystem der virker - ingen der siger du skal opgradere ;-)
Du får nogle nye features som bl.a. notifikationer og airplay.

Nu koster upgraden jo heller ikke alverden, så mon ikke det er det værd :-) 

Jeg nyder ihvertfald airplay mirroring på min rMBP. 
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af Jonesdk90 Jonesdk90 skrev:

Du har et styresystem der virker - ingen der siger du skal opgradere ;-)
Du får nogle nye features som bl.a. notifikationer og airplay.

Nu koster upgraden jo heller ikke alverden, så mon ikke det er det værd :-) 

Jeg nyder ihvertfald airplay mirroring på min rMBP. 
Ved ikke hvad den koster, og har principielt ikke noget imod at betale. Jeg synes dog det er et problem, at man ikke bliver 'opfordret' af Apple til at foretage en upgrade. Min Mac var som sagt fuldstændigt 'up to date' efter en softwareopdatering igår - det var dog en sandhed med modifikationer...
 
Jeg køber en en upgrade når jeg atter er hjemme foran min Mac, og så kan jeg formentlig spare penge på køb af ny Apple router!?
 
Tak fordi du gjorde mig opmærksom på det som jeg selv havde overset.
 
Frank
Til top
Jonesdk90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2012
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonesdk90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 12:31
Mener den koster 180,- så vi er jo ikke i nærheden at hvad Microsoft tager for en ny version af deres systemer. 

Når du søger efter updates så søger den kun efter rettelser mellem OS X 10.7 og 10.8. Når du skal ha' den nyeste store release så skal du ind og købe den i app store. Det samme skal du når OS X 10.9 kommer på et tidspunkt. 

Du skal ikke ha' en nu router.

God fornøjelse med det :-)
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af Frank73 Frank73 skrev:

Købe den?? Så hvis jeg vil have et styresystem der virker, så må jeg købe upgraden... Det vil jeg så gøre... Smile


Arh... Hvis du vil have et styresystem der har en feature der først blev lanceret i den nye version, så skal du købe den nye version... Det er vist ikke helt urimeligt Smile
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank73 Frank73 skrev:

Købe den?? Så hvis jeg vil have et styresystem der virker, så må jeg købe upgraden... Det vil jeg så gøre... Smile


Arh... Hvis du vil have et styresystem der har en feature der først blev lanceret i den nye version, så skal du købe den nye version... Det er vist ikke helt urimeligt Smile
Nej, det er ikke urimeligt at betale for den feature - jeg var dog ikke klar over, at kun den seneste version havde den feature... det synes jeg  Apples support sider melder meget lidt om...
Jeg er dog glad og tilfreds over, at der tilsyneladende er fundet en løsning på problemet, og at jeg (forhåbentlig) ikke behøver at genoverveje router problematikken.
 
Tak til alle for deres bidrag.
 
Frank
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Frank73 Frank73 skrev:

Ved ikke hvad den koster, og har principielt ikke noget imod at betale. Jeg synes dog det er et problem, at man ikke bliver 'opfordret' af Apple til at foretage en upgrade. 

Den ligger øverst i min App Store... Smile Jeg tror ramaskriget netop ville være en del større, hvis de forsøgte at sælge produkter gennem update funktionen. Der er trods alt en del der gerne bare vil fortsætte med at bruge deres system som det er, uden at ville betale for nye funktioner. Jeg kan faktisk godt lide at Apple ikke "trænger sig på", og bombarderer mig med forsøg på liiige at hive nogle ekstra slanter ud af mig. De giver mig absolut muligheden for at spendere dem, ingen tvivl om det - men jeg savner ikke en pop-up med reklamer for nye versioner...
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Frank73 Frank73 skrev:

Nej, det er ikke urimeligt at betale for den feature - jeg var dog ikke klar over, at kun den seneste version havde den feature... det synes jeg  Apples support sider melder meget lidt om...

Det kan sagtens være du har ret i det.
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank73 Frank73 skrev:

Ved ikke hvad den koster, og har principielt ikke noget imod at betale. Jeg synes dog det er et problem, at man ikke bliver 'opfordret' af Apple til at foretage en upgrade. 

Den ligger øverst i min App Store... Smile Jeg tror ramaskriget netop ville være en del større, hvis de forsøgte at sælge produkter gennem update funktionen. Der er trods alt en del der gerne bare vil fortsætte med at bruge deres system som det er, uden at ville betale for nye funktioner. Jeg kan faktisk godt lide at Apple ikke "trænger sig på", og bombarderer mig med forsøg på liiige at hive nogle ekstra slanter ud af mig. De giver mig absolut muligheden for at spendere dem, ingen tvivl om det - men jeg savner ikke en pop-up med reklamer for nye versioner...
Jeg er reelt fuldstændig enig med dig, at der ikke er noget værre end selskaber der trænger sig på i deres iver for at få een til at købe alt muligt - men lige i denne case, havde det været nøglen for mig til at få løst problemet hurtigere.
Men heldigvis er der jo altid personer her på forummet, som kan hjælpe Clap
 
Frank
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 12:55
Jeg har sat en AirPort Express på efter modem/routeren jeg fik fra Stofa. Nu kører lortet bare skidegodt. Det er suverænt den fedeste trådløse router jeg har prøvet.
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 13:11
Jeg har ikke opdateret til nyeste Mac OS, men vil gerne kunne bruge Airplay fra min iMac -> Apple TV.
 
Jeg købte dette lille program som virker perfekt - http://www.airparrot.com/
 
Kan også bruges fra Windows maskinerSmile
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af Jonesdk90 Jonesdk90 skrev:

Mener den koster 180,- så vi er jo ikke i nærheden at hvad Microsoft tager for en ny version af deres systemer. 


Den koster 129 kr.



Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu