recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airplay Mirroring fra MacBook -> appletv??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airplay Mirroring fra MacBook -> appletv??

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Jonesdk90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2012
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonesdk90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 15:36
^tak for det.
Kunne ikke lige huske det :p
Til top
Pastorius Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Februar-2008
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pastorius Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Jeg har ikke opdateret til nyeste Mac OS, men vil gerne kunne bruge Airplay fra min iMac -> Apple TV.
 
Jeg købte dette lille program som virker perfekt - http://www.airparrot.com/
 
Kan også bruges fra Windows maskinerSmile


Jep, det er et fint program, som jeg også bruger selv. Man skal dog være opmærksom på at hvis man slækker for meget på de HW krav Apple har stillet op, så kan man få problemer. Mirroring i fornuftig kvalitet koster altså nogle kræfter af maskinen. Jeg bruger selv en iMAC mid 2010, som er nummeret ældre end den ældste understøttede maskine fra Apple, og det fungerer udmærket, men ikke helt så gnidningsfrit, som når jeg prøver med datterens understøttede Macbook Pro.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 05:33
Oprindeligt skrevet af Pastorius Pastorius skrev:

Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Jeg har ikke opdateret til nyeste Mac OS, men vil gerne kunne bruge Airplay fra min iMac -> Apple TV.
 
Jeg købte dette lille program som virker perfekt - http://www.airparrot.com/
 
Kan også bruges fra Windows maskinerSmile


Jep, det er et fint program, som jeg også bruger selv. Man skal dog være opmærksom på at hvis man slækker for meget på de HW krav Apple har stillet op, så kan man få problemer. Mirroring i fornuftig kvalitet koster altså nogle kræfter af maskinen. Jeg bruger selv en iMAC mid 2010, som er nummeret ældre end den ældste understøttede maskine fra Apple, og det fungerer udmærket, men ikke helt så gnidningsfrit, som når jeg prøver med datterens understøttede Macbook Pro.

Det skyldes, at Airplay Mirroring-teknikken er indbygget direkte i grafikprocessoren på de maskiner, som understøtter det. Man tager således blot samme display-signal, som kører til skærmen og outputter via WiFi. Forsinkelsen er derfor minimal og hardware-kravet er ikke så stort, da det allerede sker, når signalet sendes til skærmen.

Airparrot lave en videostream efterfølgende, som kræver en del hardwarekræfter og introducerer mere forsinkelse.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Pastorius Pastorius skrev:

[QUOTE=MichaelA]Jeg har ikke opdateret til nyeste Mac OS, men vil gerne kunne bruge Airplay fra min iMac -> Apple TV.
 
Jeg købte dette lille program som virker perfekt - http://www.airparrot.com/
 
Kan også bruges fra Windows maskinerSmile

 
Det skyldes, at Airplay Mirroring-teknikken er indbygget direkte i grafikprocessoren på de maskiner, som understøtter det. Man tager således blot samme display-signal, som kører til skærmen og outputter via WiFi. Forsinkelsen er derfor minimal og hardware-kravet er ikke så stort, da det allerede sker, når signalet sendes til skærmen.

Airparrot lave en videostream efterfølgende, som kræver en del hardwarekræfter og introducerer mere forsinkelse.
Det er ikke det samme signal der sendes afsted til wifi, men et nedscaleret signal som passer til HDTV samtidig med at farverummet konverteres fra Mac'en RGB farveforum til YUV som et TV
benytter, hvilket i den grad sætter krav til hardwaren i makinen da det skal køre uden forsinkelse.Smile


Redigeret af Potter - 14-Marts-2013 kl. 10:59
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu