recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktiv holder med line Out - findes den?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktiv holder med line Out - findes den?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Aktiv holder med line Out - findes den?
    Sendt: 28-Februar-2012 kl. 13:53
Hejsa.
Min gamle Nokia E66 bliver nu udskiftet med Iphone 4S.
Jeg leder efter en aktiv holder, der kan oplade min Iphone 4S, og hvis muligt vil jeg gerne, at der i bundstikket er en line-out, som jeg kan tilslutte min radio, som har AUX-indgang.
 
Altså noget i stil med denne her:
 
 
Men også gerne med line-out udtag, så jeg kan afspille musik via bilens radio.
 
Jeg har set , at der findes en model med FM-sender, hvilket også kan være løsningen. Men den, jeg har set, er med kraftig flexarm og gør brug af bilens cigartænder-stik.
Jeg vil gerne have holderen monteret på instrumentbordet og hente strømmen inde fra instrumentbordet.
Jeg har beslaget fra min Nokia telefon, og strømmen er lige til at hente bag ved radioen. 
iPhone 13, OS 15.3
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 14:18
I min TomTom holder er der en selvstændig line-out udgang i siden. I mit tilfælde er der dog generator-støj hvis jeg bruger stikket i siden af TomTom holderen - det er det ikke hvis jeg smider stikke i toppen af iPhone'en.
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 14:34
Har du et link Tongue
iPhone 13, OS 15.3
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 14:43
Den hedder TomTom Car kit - er på tilbud her :  http://www.computersalg.dk/produkt/368092?varenummer=368092&utm_source=PriceRunner&utm_medium=PriceRunnerLINK&utm_campaign=PriceRunner
Holderen kører dog med det "alm." 12V cigaret stik. Holderen har bluetooth og aktiv GPS antenne
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 14:46
PS stikket i siden kan du se på det sidste billede (line-out og USB stikket til strøm som kommer fra ciraret-stikket).
Jeg ved faktisk ikke om man kan trække strøm nok fra et USB stik (hvis man har sådan et i bilen) og så bruge det i stedet for 12V. Mener at de 12V bliver lavet om til 5V ved 1-2A.
Og holderen kan bruges til alle type Navigationsprogrammer - ikke kun TomTom......


Redigeret af kim.t - 28-Februar-2012 kl. 14:47
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 15:14
12v til USB er standard i dag, så det er ikke noget problem. 12 v bliver, som du er inde på, omformet i stikket til 5v.
Det ser ud til, at holderen lever op til mine ønsker.
MEN kan den monteres på det beslag, som jeg har fastgjort på instrumentbordet. Beslaget er en slags plade, med mange huller i.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 15:19
og lidt øv. Jeg opdager lige, at stikkene sidder i højre side af holderen. Tanken er. at holderen skal være monteret på højre side af radioen - dvs. at holderen peger ud mod passagerens venstre knæ og stikkene vil derfor være udsat (eller knæet vil være udsat).
iPhone 13, OS 15.3
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 20:34
jjdk_ Følger lige med her, da min kammerat er på jagt efter samme produkt - dog til Iphone4. Har du undersøgt både  Apples egen netshop og Brodit.se ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 20:57
Brodit har jeg tjekket, men har ikke kunnet finde en løsning med line-out i bundstikket.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 21:05

Min kammerat havde forøvrigt også en "knap"-mikrofon på hans aktive Nokia løsning . . .

Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Tektronix Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tektronix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

og lidt øv. Jeg opdager lige, at stikkene sidder i højre side af holderen. Tanken er. at holderen skal være monteret på højre side af radioen - dvs. at holderen peger ud mod passagerens venstre knæ og stikkene vil derfor være udsat (eller knæet vil være udsat).
 
 
Tomtom holderen kan drejes som du lyster, så det er ikke et problem m.m. du absolut vil have telefonen skal stå vertical. Har selv drejet min 90° mod uret, og så ført ledningen ned bagved holderen, det fungerer. En anden løsning vil være at dreje den 90° med uret, så er lednigen også væk fra passageren.
Til top
DIY! Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DIY! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2012 kl. 10:10
Hvad med denne her - her går ledningen lige ned:
http://pdashoppen.dk/shop/aktiv-holder-iphone-1774p.html

Har selv en tilsvarende model, bare til en 3GS og er meget tilfreds med den.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu