recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktive højtalere til tv uden forstærker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktive højtalere til tv uden forstærker?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jesper_j82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-September-2018
Sted: KBH
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesper_j82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Aktive højtalere til tv uden forstærker?
    Sendt: 17-Februar-2021 kl. 14:45
Jeg er lidt nysgerrig på om man kan købe nogle aktive højtalere og smide dem til tvet uden en forstærker?

Eller 2 passive højtalere, tilknyttet en aktiv sub, som så smides i tv?

Kan dette lade sig gøre?

Mvh,
Jesper
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 15:37
via hovedtelefon stikket ?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 16:08
En normal aktiv subwoofer har kun forstærker til sig selv. Der findes selvfølgelig sæt, hvor der også er forstærker til højttalere, men så er vi ude i noget juks.

Der findes tonsvis af forskellige aktive højttalere på markedet, med alskens forskellige input. Det er sådan set kun begrænset af budgettet, så vi skal nok starte med, at få klarlagt hvor henne vi er på dén front.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af jesper_j82 jesper_j82 skrev:

Jeg er lidt nysgerrig på om man kan købe nogle aktive højtalere og smide dem til tvet uden en forstærker?

Ja.

Du skal bare have styr på, hvor du kan/vil justere volumen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2021 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af jesper_j82 jesper_j82 skrev:

Jeg er lidt nysgerrig på om man kan købe nogle aktive højtalere og smide dem til tvet uden en forstærker?

Ja, det kan du. Check først hvilke lydudgange dit TV har og køb nogle højttalere der passer til. Personligt ville jeg gå efter at bruge den optiske udgang (Toslink), hvis dit TV har en sådan.
Til top
jesper_j82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-September-2018
Sted: KBH
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesper_j82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2021 kl. 07:07
ved du hvilke muligheder der er for at kunne skrue på og ned for bas, diskant og volumen? 

Redigeret af jesper_j82 - 18-Februar-2021 kl. 07:10
kommer senere, med de fedeste citater
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2021 kl. 07:29
Det kommer helt an på hvad du køber.

Fortæl nu om budgettet. Du bliver nødt til at sende noget information vores vej, hvis du vil have hjælp der kan bruges til noget.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2021 kl. 07:37
Jeg har kørt med løsningen i en del år efterhånden, jeg valgte at bruge hovedtelefonudgangen på mit TV, da den styres (volumen) normalt af TV'ets fjernbetjening når der er noget tilsluttet udgangen (og tv'et mutes samtidigt automatisk).

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2021 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af itjf itjf skrev:

...
 Personligt ville jeg gå efter at bruge den optiske udgang (Toslink), hvis dit TV har en sådan.
Der findes TV hvor volumen kan justeres på optisk out, men det er ikke normal standard mig bekendt.
Så hvis TV ikke er med volumenregulering, skal det klares på den tilsluttede dims.  Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2021 kl. 08:56
Alt efter budget så findes der jo aktive højttalere med HDMI og ARC. 
Det ville jeg da helt klart gå efter. Så tænder højttalerne automatisk og lyden justere via din almindelige fjernbetjening.

De her er f eks. Ret fede.

Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2021 kl. 09:07
Til top
jesper_j82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-September-2018
Sted: KBH
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesper_j82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 12:59
Mange tak for jeres hjælp. 

Jeg har fået mig nogle aktive højtalere og tilsluttet tvet.

Jeg er virkelig overrasket over hvor god en lyd der kommer ud af de aktive højtalere. Har haft passive før og der skulle jeg op i en helt anden pris for højtaler og forstærker, for at få så god lyd, ihvertfald med mine øre. Super fedt. 

Lige pt er et stereo setup helt fint, overvejer at tilknytte en subwoofer, for at få den sidste oomph med ud af lyden. 

Men hvis jeg på et tidspunkt gerne vil udvide til et surround system. Skal jeg så ud og finde helt nye højtalere og skille mig af med dem jeg har fået nu? 

Højtalerne jeg har er ikke med Bluetooth.

Igen mange tak for jeres input, det har været en stor hjælp.

kommer senere, med de fedeste citater
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu