recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alle har haft en mening om B&O's produkter ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alle har haft en mening om B&O's produkter ?

 Besvar Besvar Side  <1234 27>
Forfatter
Besked
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 09:59
Det eneste der irriterer mig ved B&O er at jeg nok aldrig kommer til at kunne købe en 55-60" af dem Cry

Jeg er tilhænger af godt design, nemt og gennemtænkt brugerinterface og høj kvalitet.
Ovennævnte vil jeg gerne betale ekstra for... det er jo alligevel dyrt at købe billigt.

Overvejer pt. at købe et par Beovox Penta brugt - det kan jeg lige klare Tongue


Redigeret af Henrik K Kristensen - 30-Juni-2012 kl. 10:00
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 11:52
De eneste B&O produkter jeg har haft, har været telefoner, så jeg har svært ved at udtale mig konkret om deres andre produkter.

Dog vil jeg sige, at det ikke er noget for mig. Dels betaler man for høj en pris for deres varer, og det virker som om en stor del af prisen er design og navn. Dels synes jeg ikke så meget om deres design pt. Jeg kan gå med til nogle af deres højtalere, men deres lydsystemer er decideret gyselige.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

 
Gennem tiden har næsten alle haft en mening om Bang & Olufsens produkter ?
 
1) Mange mente at B&O produkter ikke fulgte med udviklingen.
2) Mange mente at B&O's produkter var for dyre.
3) Mange mente at B&O's lydprodukter havde ringe lyd.
4) Mange mente at B&O kun var for snobber og gamle mennesker. 
5) Mange mente at B&O's produkt design var gammeldags /grimt.
6) Mange mente at B&O's dage var talte.
 
Bang & Olufsen har gennem årene lyttet til denne kretisk og skabt -
BeoPlay- Et koncept, hvor B&O forsøger at ændre på ovenstående meninger.
 
Det første AV produkt i BeoPlay-serien er BeoPlay V1, et TV på 32" og et TV på 40",
med indbygget 5,1 surround dekoder og stereo/center højttaler. Netværks tilslutning og
Automatisk PUC kode opdatering. Samt pinkode (tyveri sikring), og LED billedskærm.
 
 
Priserne er:
BeoPlay V1-32 kr. 15.505 Kr. - BeoPlay V1-40 kr. 19.505 Kr.
Gulvstander kr. 699 Kr. - Beo4 Play fjernbetjening kr. 1.795 Kr.
-----------------------------------------------------------------------------
Her under finder du link til danske mediers mening om B&O BeoPlay V1.  
 
 
 
 
Nu har du læst hvad tre medier skriver om BeoPlay V1. Øverst skitserede jeg en række udsagn -
 
Mit spørgsmål er nu om du mener at, et eller flere af de udsagn nu kan fjernes ???????
Eller har du nogle nye, positive eller negative du vil tilføje. ??????
 
Jeg glæder mig til at læse din mening. Med venlig hilsen Peter Pan. 
 
 
Dette for at vi ikke glemme hvad emnet er.
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:



Dog kan Apples kommende TV vise sig at være en hård konkurrent til Beoplay, da det sikkert også er veldesignet, med god og enkel brugerflade.

Jeg vil være så firkantet at sige, at HVIS Apple kommer med et TV i Beoplay klassen, så har B&O begået selvmord ved at binde Beoplay så tæt sammen med Apple TV. Hvorfor skulle folk købe et Beoplay V1 på grund af Apple TV integration, hvis man i stedet kan købe et tv som ER et Apple TV? Det er en meget farlig leg B&O er ude i, ved at binde sig så tæt sammen med Apple, for så længe de rider på Apple's brand, skaber de ikke værdi til deres eget brand.

Som jeg har sagt før, så vil det virkelig glæde mig at tage fejl, da jeg vitterligt ønsker et stærkt B&O som vi kan være stolte af som danskere, men jeg føler desværre p.t. at B&O graver sin egen grav.
 
Det er naturligt at Bang & Olufsen sælger/foreslår en løsning sammen med Apple-TV, eftersom de netop har et samarbejde omkring B&O Play produkterne. Den store forskel er dog, at du kan "parre" et B&O Play TV med en hvilken som helst medieafspiller, eftersom TV'et kan betjene det du be'r det (Bang & Olufsen) om...
 
M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:


1) Mange mente at B&O produkter ikke fulgte med udviklingen.
2) Mange mente at B&O's produkter var for dyre.
3) Mange mente at B&O's lydprodukter havde ringe lyd.
4) Mange mente at B&O kun var for snobber og gamle mennesker. 
5) Mange mente at B&O's produkt design var gammeldags /grimt.
6) Mange mente at B&O's dage var talte.

1) Det gør de nu heller ikke - billedet kan ikke følge med Japanerne og Koreanerne. 

2) Selv med Beoplay synes jeg skisme det er dyrt. Vi er i en tid hvor førnævnte konkurrenters topmodeller kan købes i over 50" for samme mængde penge som et 32" fra B&O.. 

4) Tja, jeg vil mere mene det er folk som sætter design forrest fremfor alt.
 
1. Det er en generalisering som er direkte usand!
 
2. Du får så heller ikke et direkte sammenligneligt produkt!
 
4. Dér tager du helt fejl! Jo, det handler om design, men mere om materialer/feel og i særdeleshed integration/betjening.
 
M.v.h.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 12:56
 
Hej i skal vide at ovenstående "udsagn" er fundet i div. inter-net aviser gennem de seneste år.
 
_________________________________________________________________
 
 
 
 
 


Redigeret af Peter Pan - 30-Juni-2012 kl. 16:15
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 13:11
Henrik kommenterer på svaret fra Steve Jones og ikke dit oprindelige indlæg.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


 
1. Det er en generalisering som er direkte usand!
 
2. Du får så heller ikke et direkte sammenligneligt produkt!
 
4. Dér tager du helt fejl! Jo, det handler om design, men mere om materialer/feel og i særdeleshed integration/betjening.
 
M.v.h.

1) Hvem er referencen for TV? - er det et B&O tv? - næh..

2) Nej, jeg får blandt andet en masse internet-baserede funktioner. Det nye tv har blandt andet problemer med input-lag, dårlig farvenuancering og der er ingen masterlink. Sidst men ikke mindst er det ikke engang 3D, som 99% af alle nye tv har i dag. Come on.. du kan ikke påstå du får mere ved at købe B&O!

4) Er materialer/feel ikke også en del af designet? - design er andet end hvordan det ser ud hvis ikke du vidste det..
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


 
1. Det er en generalisering som er direkte usand!
 
2. Du får så heller ikke et direkte sammenligneligt produkt!
 
4. Dér tager du helt fejl! Jo, det handler om design, men mere om materialer/feel og i særdeleshed integration/betjening.
 
M.v.h.

1) Hvem er referencen for TV? - er det et B&O tv? - næh..

2) Nej, jeg får blandt andet en masse internet-baserede funktioner. Det nye tv har blandt andet problemer med input-lag, dårlig farvenuancering og der er ingen masterlink. Sidst men ikke mindst er det ikke engang 3D, som 99% af alle nye tv har i dag. Come on.. du kan ikke påstå du får mere ved at købe B&O!

4) Er materialer/feel ikke også en del af designet? - design er andet end hvordan det ser ud hvis ikke du vidste det..
 
1. Jeg skrev meget specifikt "generalisering"!  Bang & Olufsens billede er stadig LANGT bedre end størstedelen af de skærme som kommer fra Østen. At Samsung måske har én model, som af et par online-magasiner angiver som "reference", siger ikke en skid om Samsungs generelle billede.
 
2. Jeg kan forstå at du er "endnu én" af dem, som ikke formår/forstår at der er stor forskel på menneskers behov, når dte gælder TV. Det er et fåtal som har brug for/lyst til internetfunktionalitet i deres TV. Og m.h.t. 3D er det en død sild! Det bliver kun ganske få mennesker, som gider 3D. Og hypen vil aftage igen, med tiden.
 
Generelt set, så aner 99% af de mennesker, som udtaler sig om Bang & Olufsen - og deres kunder - ikke en skid om Bang & Olufsens produkter (og kundegruppe). Nogle har rent faktisk arbejdet med begge dele, og forstår også at mennesker har meget forskellige behov/forudsætninger/mål, med deres køb af audio-/video-produkter.
 
M.v.h.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 14:02
Tag lige en stesolid - jeg svarer på OP's spørgsmål; ikke dine!

Er de ikke bagud når de ikke kan tilbyde noget lign. som alle andre fabrikanter kan? Jeg er heller ikke den store fan af 3D, men prøv nu lige at læse Peter Pans spøgsmål igen.

Du skriver som en som har investeret i B&O - fred med det.. men du kan da godt lige tage og skrue ned for "charmen" næste gang du læser noget kritisk omkring B&O.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Tag lige en stesolid - jeg svarer på OP's spørgsmål; ikke dine!

Hvordan kan man se det, når det er Henrik B., du citerer?
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Tag lige en stesolid - jeg svarer på OP's spørgsmål; ikke dine!

Hvordan kan man se det, når det er Henrik B., du citerer?

Det kan man ved at læse mit oprindelige indlæg.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 27>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu