recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alle har haft en mening om B&O's produkter ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alle har haft en mening om B&O's produkter ?

 Besvar Besvar Side  <12345 27>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

 
Det er naturligt at Bang & Olufsen sælger/foreslår en løsning sammen med Apple-TV, eftersom de netop har et samarbejde omkring B&O Play produkterne. 

Ja, men det er heller ikke så meget det specifikke produkt, men hele konceptet om at binde Beoplay så tæt sammen med Apple, jeg mener er risikabelt. Jeg vil på ingen måde sige med 100% sikkerhed at det bliver en fiasko, jeg siger bare at det er en risikabel vej. B&O vil højest kunne positionere sig som det næstbedste alternativ til at Apple selv lavede produktet, og så snart Apple så udvider sortimentet og netop gør dét (såsom det TV alle går og venter på), så er B&O's version glemt - fordi man glemte at brande sig selv, og i stedet hjalp med at brande Apple.

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Den store forskel er dog, at du kan "parre" et B&O Play TV med en hvilken som helst medieafspiller, eftersom TV'et kan betjene det du be'r det (Bang & Olufsen) om...


Det er rigtigt, men der er dog stærk fokus på Apple TV, som har sin egen parkeringsplads. Og det pudsige dér er at dét at parre Apple TV med tv'ets fjernbetjening, er en feature der mere eller mindre er bygget ind i Apple TV. Det kræver dog nogle ledige taster, men mange TV fjernbetjeninger har f.eks. styring af VCR, som man kan bruge til formålet. Der er helt sikkert ingen der har lavet en lige så smooth implementation som B&O (det skulle da lige være Viewnet, men det er der ikke rigtigt nogen der har opdaget), men det er ikke ligefrem rocket science at få en fjernbetjening til at styre en Apple TV.

Iøvrigt vil jeg mene at det ikke er "en hvilken som helst medieafspiller", men dem der er understøttede. Uanset hvordan du vender og drejer det, er det en outsourcing, som giver fordele og ulemper. Et godt eksempel er at jeg for lidt tid siden var til en B&O præsentation, hvor man bl.a. talte ret længe om hvordan B&O udvikler og producerer in-house for at skabe bedre løsninger, bl.a. fordi de ikke er tilfredse med dét underleverandørerne kan levere. Herunder en del praleri omkring hvor dyre maskiner de har investeret i for at bearbejde aluminium bedre end alle andre. Straks efter blev de spurgt (ikke af mig) hvorfor deres TV er så længe om at starte op, når nu der er så meget fokus på usability - og til dét var svaret at de er afhængige af opstartstiden på de eksterne bokse! Ja goddaw do. Måske skulle man bruge lidt flere kroner på at udvikle tunere, end på at polere aluminium.

Med andre ord: B&O leverer markedets mest elegante version af en grundlæggende klodset løsning. Dét de har gjort er jo dybest set bare at bygge den programmerbare del af en almindelig programmerbar fjernbetjening ind i tv'et. Der er bare ingen, heller ikke undertegnede indrømmer jeg blankt, der har formået at få overbevist folk om værdien af at lave en tilsvarende løsning med "almindeligt" hardware.

Mht. din snak om billedkvalitet, så har B&O jo selv været ret åbne omkring at Beoplay V1 ikke skal adskille sig fra gennemsnits-tv på billedkvalitet, men på "alt det andet". Det er langtfra et spørgsmål om at det kun er nogle få topmodeller i kalibreret tilstand der slår den, rigtigt mange moderne tv til meget rimelige priser er sammenlignelige med Beoplay V1, så snart du slår væk fra "dynamisk" indstillingen.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 18:01
1) Mange mente at B&O produkter ikke fulgte med udviklingen.
     Det kan jeg også tilslutte mig. Gad egentlig godt at vide årsagen til det eftersom de jo er innovative på mange andre områder.
 
2) Mange mente at B&O's produkter var for dyre.
    Det er helt sikkert, at de er det med få undtagelser.
 
3) Mange mente at B&O's lydprodukter havde ringe lyd.
    Det er jeg slet ikke enig i. Lyden er rigtig god. Problemet er bare tit at du kan få ca. den samme lyd for færre penge.
 
4) Mange mente at B&O kun var for snobber og gamle mennesker.
    Er vel snarere for folk der går op i design som det primære samt den integration der er mellem deres produkter og nå ja - har god luft i budgettet Smile eller arbejder på B&O og kan få det til personalpriser Tongue
 
5) Mange mente at B&O's produkt design var gammeldags /grimt.
    Hmm synes generelt altid det er pænt - dog er jeg ikke så imponeret af deres design i de senere år.
 
6) Mange mente at B&O's dage var talte.
    Tja man kan jo håbe på, at de overlever. Bliver hårdt for Struer hvis de flyttet eller lukker.
 
Synes ikke Beoplay ændrer på ovenstående for mit vedkommende Ouch
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Jeg glæder mig til at læse din mening. Med venlig hilsen Peter Pan.

Jeg synes jeg har lidt svært ved at få øje på det epokegørende.

Da jeg fulgte linket til B&O's hjemmeside tænkte jeg først at det var sådan et transportabelt tv man kunne slæbe med i haven og hvad ved jeg, så jeg forventede noget trådløst af en art. Det viste sig så bare at være smarte reklamebilleder, tv'et skal i vanlig stil fodres med strøm og antennekabel og alt det andet man plopper i måsen på et tv i disse dage, så intet nyt der..

Så læste jeg anmeldelserne og igen måtte jeg lede efter det nye og epokegørende, hvilket åbenbart er det med at tv'et kan fungere som en multifjernbetjening og sende ir-signaler til ens øvrige udstyr. Smart nok, og ja, det er da nyt at det er indbygget i tv'et...

......men er det så meget mere fantastisk end hvis de blot havde lavet fjernbetjeningen om til at kunne det som Logitech Harmony har kunnet med deres fjernbetjeninger i årevis?

Måske er det bare mig der ikke kan få øje på det, men hvad er det lige det tv kan som man ikke også kan med størstedelen af markedes øvrige tv kombineret med en Harmony fjernbetjening?

Igen, det ER smart at tv'et kan styre andre enheder og B&O's fjernbetjening ER sikker lækrere end en fra Logitech, men 20 af de lange for et 40" tv og 1800 oveni for en fjernbetjening, er vi så ikke tilbage ved det sædvanlige med at det er designet og praleværdien man betaler for?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:



Så læste jeg anmeldelserne og igen måtte jeg lede efter det nye og epokegørende, hvilket åbenbart er det med at tv'et kan fungere som en multifjernbetjening og sende ir-signaler til ens øvrige udstyr. Smart nok, og ja, det er da nyt at det er indbygget i tv'et...

......men er det så meget mere fantastisk end hvis de blot havde lavet fjernbetjeningen om til at kunne det som Logitech Harmony har kunnet med deres fjernbetjeninger i årevis?

Præcis. Man kunne være lidt flabet og spørge, hvorfor er det mere revolutionerende at gemme en Apple TV bag fjernsynet, end at gemme en Harmony RF-modtager bag fjernsynet?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2012 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

1) Mange mente at B&O produkter ikke fulgte med udviklingen.
     Det kan jeg også tilslutte mig. Gad egentlig godt at vide årsagen til det eftersom de jo er innovative på mange andre områder.

Det er lige præcist hér jeg mener B&O træder forkert i deres branding. De har brugt rigtigt mange kræfter på at slå sig op på in-house udvikling, men erkender samtidig at de ikke kan følge med på udvikling. Det er svag branding. Så skulle de jo have slået sig op på alt muligt andet end udvikling - grundlæggende kvalitet, for eksempel. Et af problemerne er at mange af produkterne - ikke alle, men mange - pudsigt nok er af ret lav kvalitet, når man kigger under den flotte polerede aluminium. Beosound 3000 og diverse afarter heraf (dem med lågerne) er et stykke ynkeligt plastic inde bag de fine motoriserede glaslåger, når man sammenligner med f.eks. Densen produkter (for nu at tage noget dansk-produceret, og som jeg ikke forhandler så jeg ikke skal skydes i skoene at jeg bare vil lave reklame for mine egne ting). Det er en anden type produkt, javist, men den grundlæggende konstruktionskvalitet af et Densen produkt er langt, langt højere.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 11:24
Var der ikke noget med at apple satsede 100 % på streaming tv. Og derfor undlader at inkludere en tuner.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 12:47
Dit gæt er ligeså godt som vores. Alt er jo rygter indtil videre.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 15:41
 
Den lille boks, Apple TV version 3 er Apple TV. Og selv om nogen af jer drømmer
om et Apple -TV med egen monitor skærm, bliver det foreløbig ved drømmen.
 
BeoPlay V1 og efterfølgende versioner i B&OPlay serien, er de Tv-apparater Apple
fremover sælger i deres butikker.
 
Apples samarbejde med Bang & Olufsen blev etableret under Steve Jobs, da han var
overbevist om at Bang & Olufsen er de bedste til at fremstille TV apparater i Apples ånd.
Dette er en hård nød at knække for mange, derfor opstår der også hele tiden rygter fra
dem der ønsker det anderledes. Så må vi se om denne politik ændres med tiden nu
hvor Steve Jobs ikke er mere.
  
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 16:18
 

Personligt er jeg ikke stolt af dette logo.

Når Apples glorificeringens bølgen lægger sig, (den har seriøst allerede varet alt for længe),
håber jeg igen at se smukke innovative AV produkter med Bang & Olufsen logo, istedet
for at B&O bruger energi på de ligegyldige BeoPlay produkter vi har set det sidste år.

     


Redigeret af Peter Pan - 01-Juli-2012 kl. 16:28
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 23:16
Jeg synes man fokuserer utroligt meget på en masse features som der er rigtigt mange potentielle købere der ikke interesseret sig for.  Her tænker jeg på den mange lykkelige ejere at eks. Beovision LX/MX og andre gamle traditionelle fjernsyn som står til snarlig udskiftning.
Denne gruppe af brugere (det grå guld) har pengene og erfaringen med B&O fjernbetjening og funktioner og vil nok blive lykkelige oer at kunne betjene deres nye TV fra dag 1.
Her er internet-funktioner ikke et must, og kan jo som bekendt købes via en Apple-TV boks.
Jeg tror det er det forkerte forum at spørge i da vi nok går mere op i gadgets end gennemsnit- forbrugeren.
 
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 23:40
Jeg håber ikke B&O har sovet ligeså meget i timen som Peter Pan.
Et rigtigt Apple tv med skærm er sandsynligvis meget tæt på at ramme markedet.

Hvem vil så købe et B&O apple play tv når man kan få den ægte vare direkte fra Apple, sandsynligvis en smule billigere.

Hvis Apple så endag får gang i deres liquidmetal, så kan B&O pusse løs på deres alu, uden at nå Apple.

Døden for B&O.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jeg håber ikke B&O har sovet ligeså meget i timen som Peter Pan.
Et rigtigt Apple tv med skærm er sandsynligvis meget tæt på at ramme markedet.

Hvem vil så købe et B&O apple play tv når man kan få den ægte vare direkte fra Apple, sandsynligvis en smule billigere.

Hvis Apple så endag får gang i deres liquidmetal, så kan B&O pusse løs på deres alu, uden at nå Apple.

Døden for B&O.
 Igen fokuserer du på dine (og mange andres) mening, men der er altså mange brugere der heller ikke har en smart-phone, og som bare vil se DR1 og TV2 og de er lige glade uden Apple-tv.
 
Jeg synes sgu det er sørgeligt at der slet ikke er nogen form for stolthed over en dansk virksomhed der er verdensberømt for noget unikt, også selv om det ikke rammer ens eget behov.
 
Kom nu drenge (og piger) Det er DANSK og det er DANSKE arbejdsplades og så er det i øvrigt STADIG et super brand i hele verden.
 
Hvis man havde en konto med 100 millioner, så tror jeg der ville være flere B&O ejere i blandt os her på forum'etWink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 27>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu