recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alle tiders HTPC fra Aldi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlle tiders HTPC fra Aldi

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Vendel Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-April-2004
Status: Offline
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2004 kl. 10:29

Oprindeligt skrevet af Miker Miker skrev:

I den tilhørende forum står der, at der sansynligvis skal laves meget om på den for at gøre den mindre larmende, hvis det overhovedet kan lade sig gøre. De valgte komponenterne udvikler meget varme.

"Alt om Data" har også testet Aldi`s PCer. De skriver også at den støjer voldsomt, men at de prøvede at skifte blæseren ud med en anden og det hjalp. De skriver bare ikke hvilken blæser de satte i. Bortset fra det, for den en meget fin anmeldese, mener faktisk det er det eneste negative. Jeg har selv lige købt en så nu må vi se hvor galt det er, for ellers synes jeg nu den ser rimelig fornuftig ud, ellers må den jo retur(den rigtige gode Aldi garanti).

PV
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2004 kl. 13:58

Jeg har haft lejlighed til at høre 3 af PC'erne og de støjer ikke så voldsomt endda.
Faktisk vil jeg sige at de ikke støjer mere end de tidligere Medion maskiner (vi har en halv snes af dem i firmaet) og de er mere stille end fx MicroMaxx (ComputerCity) udgaven og mindre end en tilsvarende Pacard Bell PC.
Alle PC'erne er 3 GHz, dog er de nye Aldi'er 3,4 GHz.

Men det er ikke nogen helt stille PC. Jeg har tænkt mig at tage en herhjem i stuen og hvis ikke jeg kan holde støjen ud, bliver den dæmpet, fx med ThermalRight's kølere. Selv med en ekstra udgift på 500 kr er det en billig PC.

Hilsen

Michael sørensen

mvh MichaelS
Til top
BrianSax Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2004 kl. 22:13

Hejsa,
jeg kender ikke reglerne så godt mht kilder, men læste den her i dag i ITNyt og kan huske den snak der har været her om de ALDI maskiner. Håber den kan være til gavn

Støjdæmpningssæt til Medion Titanium MD 8383 XL

Af Carsten Sørensen - Alt om DATA

 

Dæmpningssættet kan købes her

 

Indlæg rettet af MichaelS, idet vi ikke kopiere hele artikler fra andre steder, men blot henviser til dem.

 



Redigeret af MichaelS
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2004 kl. 00:50

Jeg sidder og skriver dette på en sådan PC. Den er temlig stille når den ikke arbejder hårdt, men den larmer som en støvsuger, når den arbejder hårdt.

Jeg er selv ved at undersøge om en Zalman CNR 7700 mega køleprofil kan være i PC'en.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
Vendel Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-April-2004
Status: Offline
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2005 kl. 19:47

Boeing 747 til salg

Efter at have lytte nok til en til tider letter anstrengene susen fra blæseren, bestemte jeg mig for at sætte en anden blæser i maskinen(Freeser 7). Det er den samme som i det dæmpningssæt man kunne købe i Tyskland, mens blæseren alene kunne fåes i Danmark, så det eneste forskel er jo dæmpningsmatrialet. Hvilken forskel det gjorde.

Utrolig let at skifte.  299kr + forsendelse 45kr

 

PV
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2005 kl. 22:28

Jeg har købt en Zalman CNR7000 cu blæser jeg skal have sat på. Den kostede kun 265 kr Wink og sikke en klods kobber man får for de penge!

Jeg ved endnu ikke om den kan være der, men jeg ved at den ikke er let at sætte på Big smile

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu