recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Altenativ til yousee router pga. elendig wifi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Altenativ til yousee router pga. elendig wifi

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Baune Baune skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Må jeg spørge, hvilken router du har fra Yousee? De har jo flere modeller.

Hvis dit udstyr ikke understøtter AC, så er der ikke nogen grund til at købe en router med AC teknologi. 

Ja det var sgu nok oplagt at have smidt den info. Det er en Netgear C6250EMR (AC1600) så burde på papiret være en ok løsning. 



Enig, så jeg er meget spændt på om du ved køb af anden router vil opleve den store forskel. Jeg kan nok have min tvivl, og må også sige at jeg syntes 40-50 Mbit/s via 2,4 ghz n lyder meget fornuftigt.

Men du kan da prøve det af, glæder mig til at høre resultatet. Smile
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 11:57
Jeg har også Bredbånd fra Yousee (100/30) og deres modem/router Netgear c6250 og er ret godt tilfreds. Jeg har placeret routeren i et skab i 2 meters højde, sådan ca midt i huset.

Jeg har et Appletv 3 trådløst forbundet 12 meter fra routeren, og 2 vægge og en skabslåge imellem, som kører gnidningsløst.
Et par tablets og telefoner har heller ingen problemer, ligesom vores Mac's og PC'ere som er kablet også kører fint.
Jeg har tidligere haft vores routere placeret i gulvhøjde, men efter flytningen har alt bare spillet. Så mit bud er at arbejde lidt med placeringen af routeren, inden der købes nyt.
Her er et screenshot fra en måling fra min ipad tidligere i dag.


Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Kigger lige med her.

kan i evt. anbefale en extender til yousee's Netgear 6250 router. (som virker fint ved mig, og har fin hastighed i stue osv. . den rækker bare ikke helt ned i den bagerste ende af huset)

Har du overvejet et accespoint i stedet? Hvor du så trækker et kabel frem til den ende af huset, så den får signal ind via kabel fremfor som en extender via trådløs? 

Jeg har selv blot købt en D-link router i brugtsektionen her på siden. Den har jeg sat op som AP, og det virker glimrende.

Derudover bliver ASUS udstyr også rost meget, hvis du holder dig til D-link, Asus, Netgear og Linksys så tror jeg det er lidt en religions sag. Jeg ville dog aldrig selv begive mig ud i mærker som JENSEN eller mere ukendte mærker, da noget af det vigtigste ved den slags udstyr er support efterfølgende i form af software opdateringer. 



Discoman, kan ikke umiddelbart trække et kabel da routeren ligger under tv'et. og problemet med manglende dækning er i den anden ende af huset. og vil ikke have kablet til at flyde (det er hele ideen i at vi bruger Wifi).

Det er derfor jeg kigger lidt på extender i stedet.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

 
Discoman, kan ikke umiddelbart trække et kabel da routeren ligger under tv'et. og problemet med manglende dækning er i den anden ende af huset. og vil ikke have kablet til at flyde (det er hele ideen i at vi bruger Wifi).

Det er derfor jeg kigger lidt på extender i stedet.

Ok.

Jeg kender flere der bruger den her:


Eller denne, hvis du ikke ønsker at bruge AC:


Men ja, så er det jo bare igen vigtigt for mig at påpege at det aldrig bliver ligeså godt, og det unægteligt nok vil tage en del af hastigheden. Men hvis det er den eneste mulige løsning, så er det jo sådan det er Smile

Husk forøvrigt at placere den, hvor der stadigvæk er god dækning. Mange personer sætter den op, hvor der er mangelfuld dækning, hvilket ikke rigtigt giver nogen mening. 

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Discoman, kan ikke umiddelbart trække et kabel da routeren ligger under tv'et. og problemet med manglende dækning er i den anden ende af huset. og vil ikke have kablet til at flyde (det er hele ideen i at vi bruger Wifi).

Det er derfor jeg kigger lidt på extender i stedet.
Extender løsninger skulle forbydes ved lov, da de gør mere skade end gavn i tætbebygget områder.

De fleste mennesker kan klare sig med et enkelt accesspunkt, hvis det er placeret korrekt. Men YouSee glemmer at folk ofte ikke ønsker en grim router i en stue og derfor bliver den gemt væk under tv og tilsvarende steder.
Deres routere har også interne antenner for at gøre dem pænere for fru Jensen.

Jeg ville ønske at man kunne få et ganske almindeligt DOCSIS modem fra YouSee uden router og uden ATA.
I stedet for en halvhjertet løsning som ikke gør det godt for nogen parter.

Løsningen er at købe en ordentlig router og placere centralt, hvis det ikke er nok, så kan man altid benytte den som ekstra AP er så er pengene ikke spildt.


Redigeret af Cyberguyen - 30-December-2015 kl. 17:21
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

 
Jeg ville ønske at man kunne få et ganske almindeligt DOCSIS modem fra YouSee uden router og uden ATA.
I stedet for en halvhjertet løsning som ikke gør det godt for nogen parter.


Hvad skulle det dog hjælpe? Ingen af de routere i samme liga som C6250 som Yousee kører med er specielt kønne så, hvis du ikke vil have C6250'ern fremme, så vil du nok heller ikke ha den nyeste Asus eller Linksys fremme.

Om modemmet kommer med router, wifi, ATA etc er vel ligegyldigt, da du kan slå det hele fra og lade den køre i bridge mode. Husk nu lige at langt de fleste af kunderne bruger routeren der er udleveret af Yousee og er glade for den. Den nyeste version C6250 er ikke et halvhjertet forsøg på en router, det er en rimelig kraftig router der lever op til alle de ting man kan forvente af en ny router i dagens Danmark. 

Yousee kan ikke gøre ved at kunden placere routeren helt af helvedes til, bor i en opgang hvor der er meget interferens på 2,4 ghz, har en pc der ikke understøtter mimo etc etc etc. Min påstand er at problemer med wifi i 9 ud af 10 tilfælde skyldes noget udbyderen ikke kan gøre for. Husk lige at det jo ikke var Yousee der opfandt wifi på 2,4 ghz båndet. 
Til top
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baune Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 20:35
En dag med skiftende kanaler og speedtest...suk.
Routeren rammer næsten 100/11 af de 120/10, når mine Airport banditter er slukket.
Umiddelbart lidt tidligt i forløbet at sige det kun er det, der er problemet, men hastigheden falder 50% umiddelbart efter jeg starter den Airport der laver netværk i den anden ende af huset. 
Også selvom de kanalerne ligger langt fra hinanden. Søgning med app'en wifianalyzer via min telefon, viser kun svagt netværk fra naboer når jeg står udenfor huset. Men mobiltelefon er nok ikke det mest præcise måleinstrument ever made.
Tester de næste dage uden Airport netværk.
Tak for gode input so far.


Redigeret af Baune - 30-December-2015 kl. 20:35
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:


Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:


Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Kigger lige med her.

kan i evt. anbefale en extender til yousee's Netgear 6250 router. (som virker fint ved mig, og har fin hastighed i stue osv. . den rækker bare ikke helt ned i den bagerste ende af huset)



Har du overvejet et accespoint i stedet? Hvor du så trækker et kabel frem til den ende af huset, så den får signal ind via kabel fremfor som en extender via trådløs? 

Jeg har selv blot købt en D-link router i brugtsektionen her på siden. Den har jeg sat op som AP, og det virker glimrende.

Derudover bliver ASUS udstyr også rost meget, hvis du holder dig til D-link, Asus, Netgear og Linksys så tror jeg det er lidt en religions sag. Jeg ville dog aldrig selv begive mig ud i mærker som JENSEN eller mere ukendte mærker, da noget af det vigtigste ved den slags udstyr er support efterfølgende i form af software opdateringer. 




Discoman, kan ikke umiddelbart trække et kabel da routeren ligger under tv'et. og problemet med manglende dækning er i den anden ende af huset. og vil ikke have kablet til at flyde (det er hele ideen i at vi bruger Wifi).

Det er derfor jeg kigger lidt på extender i stedet.


Den værste placering af routeren overhovedet! Specielt fordi den har håbløse indbyggede antenner.
Bare for sjov, pil routeren ud, og hold den op i luften (op under loftet), og få så en anden til at køre hastighedstest. Jeg er sikker på, at du vil opleve en kæmpe forskel...

M.v.h.
Til top
Baune Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baune Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 17:41
Airport express er mit problem. Intet efter de er blevet koblet fra. 
Ingen dc og hastighed stabil.
Faktisk har jeg i stedet for Aiporten smidt en æld gammel Dlink router til og den laver netværk (ikke det hurtigste) i den anden ende af huset, men uden at det degradere mit wifi i stuen fra Yousee routeren. 

Godt nytår alle sammen.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu