recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ DVB-C Modtager til Stofa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlternativ DVB-C Modtager til Stofa

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 12:23

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Manden skrev jo han havde et DVB-T fjernsyn og derfor
svarede jeg ham. At han burde lavet en ny tråd er en
anden sag.

Fair nok!

Jeg vil bare meget gerne blive ved emnet!

Til top
mr_keep_smiling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 18:20

Nåh så må jeg vist lige komme på banen igen,

Nu har jeg haft lejlighed til at teste den af Arion AC-9410 Pvr

Jeg ved ikke hvad der har været galt med den, måske firmware,

Jeg hentede nyeste firmware, selv om det var den der var på maskinen,

Kørte den ind igen, bare for hvis nu ham der har haft den før mig, har klokket i det.

Jeg må tilstå at efter, har maskinen opført sig helt efter hvad man kunne forvente, af en HD-Optager

Den banker optagelse på optagelse ned uden problemer,

Kodede og ukodede, 3-4 kanaler på samme tid, ingen problemer nu.



Redigeret af mr_keep_smiling - 10-November-2008 kl. 18:22
Til top
Viera Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af mr_keep_smiling mr_keep_smiling skrev:

Jeg har nu haft lejlighed til at bruge min nye Arion ac-9410 pvr-hdmi-twin-250

De erfaringer jeg har gjort mig indtil videre er ikke særlig posetive,

(1) Den har helt klart problemer med at afkode optagelser, når der er optaget fra mere end 1 kanal på en gang.

(2) Har 3 gange måttet slukke den helt, for at den overhovedet virker.

(3) Underteksterne spreder sig nogen gange over hele skærmen.

(4) EPG virker stort set ikke, hvor det gør, er det utilregneligt, ((tid er indstillet korrekt))

(5) Tror bare jeg har købt en dårlig Zaptor kopi (med Harddisk) 

Det var så de 3000.- hvad blir det næste

 

Jeg har også nogle af de samme problemer med min Arion 9410. Den kan heller ikke finde ud af at afkode programmerne, så jeg kan kun optage fra kodede kanaler når den er tændt på den kanal jeg vil optage fra under optagelsen. Jeg har installeret den nyeste firmware og har også prøvet at gå tilbage til fabriksinstillinger, men uden det samme held som du åbenbart har haft med din. Men hvis nu jeg køber et cam mere og sætter i det andet slot er der så ikke en mulighed for at jeg kan se et kodet program samtidig med jeg optager et andet kodet program?

Hver eneste dag når jeg tænder den bliver jeg også nødt til at gå hen og tage camkortet ud og sætte det ind igen for at genstarte det, ellers kan jeg ikke se de kodede kanaler. Jeg har købt mit cam i stofabutikken. Den første måned havde jeg ingen problemer fordi man får denne der gratis måned hvor alle kanaler er kodefri, men derefter har det været nødvendigt at genstarte hver eneste dag. 

Men alt i alt er jeg nu meget godt tilfreds med den, fordi jeg fik den jo næsten gratis da KT-Radio havde den på tilbud. Det er dejligt at man kan optage i digital kvalitet, men det havde da været endnu dejligere hvis jeg kunne få det til at virke med optagelse af 2 kodede programmer på samme tid.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Viera Viera skrev:

[QUOTE=mr_keep_smiling]

 men det havde da været endnu dejligere hvis jeg kunne få det til at virke med optagelse af 2 kodede programmer på samme tid.

Det kan du også. Du skal selv sætte den til at afkode de kodede optagelser inde i menuen. Det kan gøres manuelt, eller du kan sætte den til at afkode hver dag på et bestemt tidspunkt.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Viera Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Viera Viera skrev:

[QUOTE=mr_keep_smiling]

 men det havde da været endnu dejligere hvis jeg kunne få det til at virke med optagelse af 2 kodede programmer på samme tid.

Det kan du også. Du skal selv sætte den til at afkode de kodede optagelser inde i menuen. Det kan gøres manuelt, eller du kan sætte den til at afkode hver dag på et bestemt tidspunkt.

Flemming

Det ved jeg nu godt Flemming. Jeg har afkodet dem alle sammen manuelt. Men efter jeg har kørt sådan en decodning igennem så får jeg stadig ikke andet end sort skærm når jeg sætter den i gang med at afspille optagelsen. Desværre.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af Viera Viera skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Viera Viera skrev:

[QUOTE=mr_keep_smiling]

 men det havde da været endnu dejligere hvis jeg kunne få det til at virke med optagelse af 2 kodede programmer på samme tid.

Det kan du også. Du skal selv sætte den til at afkode de kodede optagelser inde i menuen. Det kan gøres manuelt, eller du kan sætte den til at afkode hver dag på et bestemt tidspunkt.

Flemming

Det ved jeg nu godt Flemming. Jeg har afkodet dem alle sammen manuelt. Men efter jeg har kørt sådan en decodning igennem så får jeg stadig ikke andet end sort skærm når jeg sætter den i gang med at afspille optagelsen. Desværre.

Så er der noget helt galt. Du skulle også kunne se optagelserne uden at descramble dem først. Jeg ved ikke om kabeltv udbyderne skifter koder jævnligt ligesom det sker med satelittv. Hvis de gør det kan det være årsagen hvis der f.eks. er skiftet kode og kortet dermed er blevet opdateret siden optagelsen fandt sted. Jeg tvivler dog på det kan være årsagen hvis det er hver gang det sker for dig, men det er det bedste bud jeg kan give lige nu.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Viera Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 18:49

Ja det er svært at blive klog på. Men ved du om jeg kan få noget ud af at købe et ekstra camkort hos stofa og sætte i det andet slot i arionen? Så ville jeg jo have et camkort i begge slots og ville det ikke gøre det muligt for mig at optage 2 kodede programmer på samme tid. Min tanke er at begge programmer så ville være afkodet og klar til visning uden problemer. I øjeblikket er det jo muligt for mig at se og optage ét kodet program. Vil det gøre en forskel om man har et eller 2 camkorts i arionen?

 

Jeg tænker også det er muligt at mit afkodningsproblem måske ligger i camkortet og jeg måske skulle prøve at tage ned i stofabutikken og høre om de vil bytte mit kort eller noget. Siden jeg bliver nødt til at genstarte camkortet hver dag tyder det jo på der er nogle problemer med det og det kan måske også være årsagen til afkodningsproblemerne med Arionen. Tror du det er en mulighed?

Til top
mr_keep_smiling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 20:09

Min er også tilbage i samme dårlige gang, jeg kan ikke afkode optagelser,

hvis den optager fra 2 kodede på en gang.

Jeg har også en fornemmelse af de skifter koder ret ofte, og det er der problemet ligger.

Jeg har optagelser hvor en del af udseendelsen er afkodet, og og en del ikke kan.

jeg havde samme ide med et extra kort, så ville jeg være dækket ind.

men vil ikke betale næsten 800kr fordi jeg skal ha 2 kort.

så har prøvet om jeg kunne finde noget mere om stofa og SmartWi Kortsplitter

Med SmartWii så fik HDoptageren 2 kort + et kort til mit TV

Cam mondulet fra stofa virker langsomt, det jeg købte i tyskland virker hurtigere, de er umidelbart ens.

men har samme problem, at jeg er nød til at hive cam ud og sætte ind igen for at genstarte det.



Redigeret af mr_keep_smiling - 20-November-2008 kl. 20:14
Til top
Viera Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 22:21

Jeg har også optagelser hvor en del er afkodet og en del ikke er.

Men med hensyn til at de skifter koder ofte, så har jeg flere gange som forsøg lavet en optagelse som jeg har forsøgt at afkode få timer efter optagelsen var færdig og altså samme dag, men stadig uden held.

Interessant med denne der kortsplitter hvis det virker?

Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 06:46
Oprindeligt skrevet af Viera Viera skrev:

Jeg har også optagelser hvor en del er afkodet og en del ikke er.

Men med hensyn til at de skifter koder ofte, så har jeg flere gange som forsøg lavet en optagelse som jeg har forsøgt at afkode få timer efter optagelsen var færdig og altså samme dag, men stadig uden held.


Udbyderen kan ikke skifte kodning. Både Irdeto og Viacces er en fast defineret kryptering som ikke kan fraviges, for ellers kan modtageren ikke afkode udsendelsen.

Jeres problem er ganske givet et CAM som ikke er kompatibelt med Arion modtageren, selv om det kommer fra Stofa. At der også opleves forskel med det samme modul, henholdsvis købt fra Stofa og i Tyskland, styrker min mistanke om at modulet er ustabilt i modtageren.

Prøv med et helt andet Irdeto modul fra en anden producent, f.eks. dette modul fra Proshop:

http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=149606

Jeg bruger selv et billigt Viaccess CAM i min Arion hos YouSee, efter at have prøvet et anbefalet NP4 CAM fra Tyskland. Det kørte som en brækket arm, så det er altså ikke helt ligegyldigt hvilket CAM man vælger, og det er desværre ret uigennemskueligt hvad der fungerer i praksis.

Jeg har aldrig oplevet ikke at kunne afkode en optagelse, så modtageren fungerer ganske udmærket.


Redigeret af fast2night - 21-November-2008 kl. 06:48
Mvh Hans
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 09:30

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Udbyderen kan ikke skifte kodning

Det kan han nu godt, men selvfølgelig ikke kodningsstandard. Jeg er i øvrigt enig i dine betragtninger omkring CA modulet, som kan være problemet. På min DVB-S modtager fungerer et Dragon modul upåklageligt.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Udbyderen kan ikke skifte kodning

Det kan han nu godt, men selvfølgelig ikke kodningsstandard. Jeg er i øvrigt enig i dine betragtninger omkring CA modulet, som kan være problemet. På min DVB-S modtager fungerer et Dragon modul upåklageligt.

Flemming


De kan selvfølgelig godt opdatere nøglen dagligt på kortet, men så vil alle med en STB PVR hos Stofa have det samme problem, at deres kodede optagelser ikke kan afspilles dagen efter.

Det kunne jo forklare hvorfor der ikke kommer en Zaptor med HDD, da den heller ikke vil fungere. Jeg håber sandelig ikke at Stofa laver sådan noget snavs overfor deres kunder.


Redigeret af fast2night - 21-November-2008 kl. 09:48
Mvh Hans
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu