recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til raspberry pi?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til raspberry pi?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ til raspberry pi?
    Sendt: 27-November-2020 kl. 15:19
Min raspberry pi fungerer pludselig ikke længere, efter at have kørt problemfrit i adskillige år. På fronten blinker højre lys, og der kommer intet billede på min skærm. En ekskollega opsatte den for mig i sin tid, så jeg vil ikke selv kunne fikse den. Derfor skal jeg bruge et nyt apparat, som kan afspille film fra harddisk til tv. 

For år tilbage havde jeg en boxee box, som jeg var glad for, indtil den ikke længere fungerede. Raspberry pi blev så afløseren. 

Findes der et alternativ, som er ultranem at opsætte? Drømmescenariet er, at man kan sætte hárddisk til apparatet, koble det til tvet og wupti, så fungerer det....
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2020 kl. 15:36
der er som sådan ikke nødvendigvis noget der skal sættes op. SD kortet skal normalt bare flyttes over i en anden PI
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2020 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

der er som sådan ikke nødvendigvis noget der skal sættes op. SD kortet skal normalt bare flyttes over i en anden PI

Altså med mindre at det er data på kortet det er galt med.

Derfor tager jeg altid en backup af SD kortet når løsningen er i drift, for så kan jeg altid komme tilbage til udgangspunktet, hvis noget fejler.
Min erfaring er at hardwaren sjældent går i stykker.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2020 kl. 15:59
Jeg har faktisk en ekstra raspberry pi liggende, som jeg har haft sat til tvet med det “gamle” sd-kort, men det virker stadig ikke. Derfor, tænker jeg, vil jeg gerne prøve noget andet, hvis der findes noget. 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2020 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

..
Findes der et alternativ, som er ultranem at opsætte? Drømmescenariet er, at man kan sætte hárddisk til apparatet, koble det til tvet og wupti, så fungerer det....
Et alternativ i den billigere ende kunne være:
og installere Kodi app som afspiller.
Hvis det ikke er godt nok med WiFi kan der tilføjes USB HUB med RJ45 til kablet LAN, og flere USB porte.
Lidt Youtube How To:
Der er også lidt How To i Powers beskrivelse
Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2020 kl. 17:11
Hvor i landet bor dine rapsberries?
Hvad bruger du boksen til (streaming, afspille film fra harddisk osv)?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2020 kl. 17:22
@Jørgen. Tak for det. Jeg har allerede en usd-hub med strømforsyning, så den del er der styr på. Det er der derimod ikke ift installere kodi. 

@Klaus. De bor hos mig i 2740 Skolvunde. Bruger udelukkende til en sjældent gang imellem at afspille film.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2020 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Et alternativ i den billigere ende kunne være:
og installere Kodi app som afspiller.

Hej.

Jeg syntes at en XIAOMI MI TV BOX S 4K med en langsom Amlogic S905X-H CPU og kun USB 2.0 er det dårligt valg til KODI.

Der findes to slags Android bokse. Den ene slags heder Android TV bokse og den anden slags bare Android Bokse.

Den største forskel er at KUN Android TV Bokse har DRM til at afspille Netflix, Amazon Prime Video i Høj opløsning. Men til KODI eller evt Plex, vil jeg anbefale en billig Android Boks, med en hurtig AMLOGIC S905X3 CPU og USB 3.0

Her er et par links:



Hvis man vælger en udgave med 4GB Ram og 32GB eMMc, kan man også få den med Hurtigt Gigabit Ethernet.

Her er mere info:



Jeg har selv en billig H96 Max Android boks, som jeg købte på en Kinesisk Helligdag for 20 USD incl porto. 
Den er vi megt glade for. Jeg vil dog foreslå at man til en Android Boks bruger et Air Mouse Keyboard eller en Air Mouse med Gyro. Her er et link til det i8 air mouse keyboard jeg købte nyt fra ebay for 27 DKr:


Hilsen Carsten.





Redigeret af csell - 27-November-2020 kl. 17:54
Til top
fredvej Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-August-2010
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2020 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Jeg har faktisk en ekstra raspberry pi liggende, som jeg har haft sat til tvet med det “gamle” sd-kort, men det virker stadig ikke. Derfor, tænker jeg, vil jeg gerne prøve noget andet, hvis der findes noget. 

Blinker lyset på fronten af begge pi'er når du bruger det gamle sd-kort?  Blinker lyset på samme måde hvis du tænder for pi uden kort i kortholderen?

Forslag: hent Raspberry Pi Imager fra raspberrypi.org/software/ og brug den på et andet sd-kort og prøv begge pi'er med det sd-kort.  Det vil afsløre om kortet eller pi'erne er defekte.
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2020 kl. 16:38
@fredvej. Jeg kan ikke rigtig se lyset på min backup pi, men på den, jeg altid bruger, er det kun lyset til højre. 

Er der en herinde, man kan betale for at sætte et apparat op (behøver slet ikke være en raspberry pi), således at jeg køber det, det sendes til dig, du sætter det op og sender det til mig - og jeg betaler dig for dit besvær? 

Alternativt kan din betaling være mine to raspberry, som jeg alligevel aldrig vil iomme til at bruge igen. 


Redigeret af KeWa - 28-November-2020 kl. 16:41
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2020 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

@Klaus. De bor hos mig i 2740 Skolvunde. Bruger udelukkende til en sjældent gang imellem at afspille film.

Det er lige lovligt langt væk fra mig.......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2020 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Findes der et alternativ, som er ultranem at opsætte? Drømmescenariet er, at man kan sætte hárddisk til apparatet, koble det til tvet og wupti, så fungerer det....


Hvor meget må den koste? Jeg har for en måneds tid siden købt denne: https://www.amazon.de/-/en/Dune-HD-Realbox-4K-Android/dp/B088T7HNMS/ref=sxts_sxwds-bia-wc-drs1_0?cv_ct_cx=dune+hd+realbox+4k&dchild=1&keywords=dune+hd+box+4k&pd_rd_i=B088T7HNMS&pd_rd_r=8cf17ea6-732b-4b1f-888f-601c02dc40b2&pd_rd_w=gQW3K&pd_rd_wg=Bgmux&pf_rd_p=10e68c58-2c30-45f0-9479-867ac48fc4e5&pf_rd_r=4HHF23EE0BMEBN45QHNT&psc=1&qid=1606580592&sr=1-1-69f2aa40-4718-4485-ba0d-6c4119696677
Den er plug and play og kan varmt anbefales.

Jeg havde først XIAOMI MI TV BOX S 4K hjemme en uges tid. Så røg den retur. Billedet frøs jævnligt og eneste løsning var at kappe strømmen.

Flemming


Redigeret af fltk - 28-November-2020 kl. 17:44
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu