recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternative HD bokse?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlternative HD bokse?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Direkte link til dette indlæg Emne: Alternative HD bokse?
    Sendt: 02-August-2009 kl. 15:50

well som overskriften siger så ville jeg gerne høre om der eksistere produkter der direkte kan erstatte f.eks SMT-H3126 Boksen ...

altså den boks med HDD man får som std fra Yousee....
Jeg må indrømme jeg er CHOKERET over det strømforbrug der ligger i HD-boksen... 

Jeg har regnet ud, at med 20 timers stdby & 4 timers drift og 59,- i leje om måneden bruger jeg faktisk over 1100,- om året på den skide boks ... (og det er IKKE iregnet den svagt højere strømforbrug når boksen er i drift).

også snakker vi ikke engang om kortafgifter og den reelle pris på kanalerne...

Gad vide hvilke produkter der eksisterer, hvad de koster i indkøb og de omkostninger der vil være forbundet med boksen...  (standbystrøm)

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 15:54

 

 Der er andre bokse der kan bruges f.eks Arion. Fås i forskellige varianter, og også til KabelTV.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 17:10

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Der er andre bokse der kan bruges f.eks Arion. Fås i forskellige varianter, og også til KabelTV.

hmm ... syntes godt nok ikke jeg kan bruge det svar til så forfærdelig meget... for jeg har overhovedet ingen anelse om, hvad jeg skal kigge efter.

Hvad skal der til for, at bruge boksen hos YouSee, nogen der har erfaringer med specifikke bokse, nogen der kan anbefales og nogen, nok vigtigst, man skal holde sig fra...

Til top
FinnLehmkuhl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 18:22
Har lige talt med Hi-Fi klubben i Hillerød i dag.
De siger at der om ca. en måned kommer nogle DVB-C Hardiskoptagere på markedet. Bl.a. fra Samsung.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2009 kl. 19:10

 

 You See har allerede Samsung PVR boxe. Så hvis der skulle komme andre fra Samsung, så må man da håbe, at de virker bedre.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 11:47

Oprindeligt skrevet af FinnLehmkuhl FinnLehmkuhl skrev:

Har lige talt med Hi-Fi klubben i Hillerød i dag.
De siger at der om ca. en måned kommer nogle DVB-C Hardiskoptagere på markedet. Bl.a. fra Samsung.

 

dvs hvis jeg vil kigge efter HDD optagere der kan sættes til Yousee skal den kunne DVB-C ?   er det korrekt antaget eller ?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2009 kl. 14:13

 

 Det avendte system på KabelTV er DVB-C, der er som skrevet IKKE Recordere der kan anvendes til det, men kun PVR enheder, som også You See selv har til deres system. (Samsung).

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 14:57
Vantage HD7100C
Ekstern harddisk, 1 tuner, drift maks. 29w*, std. by under 3w ~ ca. 228w pr. dag inkl. en harddisk der bruger 8w, hvilket er ca. 146,- kr. pr. år ved 8 timers drift hver dag og 16 timers std by.

Vantage HD8000C
Intern harddisk, 2 tunere, drift maks 45w*, std by under 2w ~ ca. 276w pr. dag inkl. en harddisk der bruger 8w, hvilket er ca. 176,- kr. pr. år ved 8 timer drift + 16 timers std by pr. dag.

Begge kræver brug af Viaccess modul, men hvis YouSee gør alvor ud af det digitale spejl, så er det kun hvis man ønsker ekstra kanaler udover den pakke man abonnerer på.

Vantage HDTV kabel
Begge kan købes hos HM-Sat. 7100 til ca. 2700,- kr og 8000 til ca. 3900,- kr.
De er lidt dyrere, men der er heller ingen tvivl om de er klasser over Samsung'erne.

*Drifteffekten angives som regel som den højest målte effekt, hvilket oftest er boot og med min Topfield svarer normal drift til maks effekt divideret med ca. 2.

Redigeret af Kim Jespersen - 16-August-2009 kl. 14:57
Til top
theman7979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2009
Status: Offline
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2009 kl. 11:41

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Vantage HD7100C
Ekstern harddisk, 1 tuner, drift maks. 29w*, std. by under 3w ~ ca. 228w pr. dag inkl. en harddisk der bruger 8w, hvilket er ca. 146,- kr. pr. år ved 8 timers drift hver dag og 16 timers std by.

Vantage HD8000C
Intern harddisk, 2 tunere, drift maks 45w*, std by under 2w ~ ca. 276w pr. dag inkl. en harddisk der bruger 8w, hvilket er ca. 176,- kr. pr. år ved 8 timer drift + 16 timers std by pr. dag.

Begge kræver brug af Viaccess modul, men hvis YouSee gør alvor ud af det digitale spejl, så er det kun hvis man ønsker ekstra kanaler udover den pakke man abonnerer på.

Vantage HDTV kabel
Begge kan købes hos HM-Sat. 7100 til ca. 2700,- kr og 8000 til ca. 3900,- kr.
De er lidt dyrere, men der er heller ingen tvivl om de er klasser over Samsung'erne.

*Drifteffekten angives som regel som den højest målte effekt, hvilket oftest er boot og med min Topfield svarer normal drift til maks effekt divideret med ca. 2.

Spændende læsning.

Hvad er det så præcist man mister ved at købe en Vantage boks i stedet for yousee's egen samsung? Sikkert adgangen til film-leje system, men hvad med at optage via EPG, og er der andet?

-J

Til top
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2009 kl. 13:38

Oprindeligt skrevet af theman7979 theman7979 skrev:

Hvad er det så præcist man mister ved at købe en Vantage boks i stedet for yousee's egen samsung? Sikkert adgangen til film-leje system, men hvad med at optage via EPG, og er der andet?

EPG skulle angiveligt virke, og tekstning skulle også være mindst lige så godt som, eller bedre end, Yousee's HD kasse. Jeg regner selv med at købe en Vantage HD8000C indenfor et par dage. Den har simpelthen så mange gode features, samt et godt ry. Jeg håber det holder vand :-/

Man mister ganske sikkert Yousee's egne tjenester, såsom start-forfra og cinema. Cinema gad jeg alligevel ikke i den nuværende afskygning, da man ikke kan spole i, eller pause, de lejede film, kun starte dem forfra.

Men jeg ved ikke om eventuelle kortkoder stadig automatisk opdateres, når kortene sidder i en Vantage?

Mvh Steen

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2009 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af Sschmidt Sschmidt skrev:

Man mister ganske sikkert Yousee's egne tjenester, såsom start-forfra og cinema. Cinema gad jeg alligevel ikke i den nuværende afskygning, da man ikke kan spole i, eller pause, de lejede film, kun starte dem forfra.

Mvh Steen

Det, der er lavet blåt i dit udsagn, er ikke rigtigt.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2009 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Sschmidt Sschmidt skrev:

EPG skulle angiveligt virke, og tekstning skulle også være mindst lige så godt som, eller bedre end, Yousee's HD kasse. Jeg regner selv med at købe en Vantage HD8000C indenfor et par dage. Den har simpelthen så mange gode features, samt et godt ry. Jeg håber det holder vand :-/

Man mister ganske sikkert Yousee's egne tjenester, såsom start-forfra og cinema. Cinema gad jeg alligevel ikke i den nuværende afskygning, da man ikke kan spole i, eller pause, de lejede film, kun starte dem forfra.

Men jeg ved ikke om eventuelle kortkoder stadig automatisk opdateres, når kortene sidder i en Vantage?

Mvh Steen



Kortkoder skulle gerne blive automatisk opdateret i Viaccess modulet som alligevel er nødvendig hvis man køber en Vantage (eller anden uofficiel boks) og vil se ekstra kanaler udover de kanaler, der er tilgængelige på det digitale spejl, så det burde ikke blive noget problem.

Jeg kan iøvrigt se at HM Sat har sat HD8000C ned til ca. 3500,- kr. måske  de har lugtet det frie digitale spejl hos YouSee og forventer Danske DVB-C kunder

Det med Vantage ryet, så har jeg "kun" set HD8000TS og der er godt nok ikke meget boks, den er ret "slank" i forhold til hvad jeg forventede, da der jo er plads til en harddisk i den, men er du færdig en billedkvalitet og betjeningsvenlighed, HD8000C bør, ligesom sine Satellit søstre, være en rigtig fin boks.
Vær dog opmærksom på hvilken harddisk du putter i den. Den må ikke blive for varm, da der ikke er meget plads til at komme af med varmen og det kan ødelægge maskinen med en varm harddisk.

Men ellers er det rigtigt, at YouSee's egne digitale tjenester udover EPG'en med stor sandsynlighed ikke vil virke, da de ikke er krydset af for Viaccess modulet og om der er mulighed for at optage via EPG'en ved jeg ikke.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu