recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ambilight - IKEA ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAmbilight - IKEA ?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
lpnielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 09:02
Ok. Ja det ser meget fedt ud på billederne i hvertfald, så hvis det endda forbedrer tv-oplevelsen er det jo bare helt godt. Det kan være jeg skal prøve det.
Mvh

LPN
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af lpnielsen lpnielsen skrev:

Vrøvl!? Jeg spurgte netop om det stadig gav en bedre tv-oplevelse. Vi er vel enige om, at ambilight (det rigtige) anvendes med at skift af farver, som "passer" til det man ser.

'Ambilight', which is short for Ambient Lighting Technology, is a feature invented by Philips Electronics, generating light effects around the TV that correspond to the video content

Jeg ved da godt philips' ambilight skifter farve efter indhold, men det jeg siger er det er noget vrøvl at det skal gøre det for at forbedre tv oplevelsen!!!

Til top
lpnielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 08:56

Vrøvl!? Jeg spurgte netop om det stadig gav en bedre tv-oplevelse. Vi er vel enige om, at ambilight (det rigtige) anvendes med at skift af farver, som "passer" til det man ser.

'Ambilight', which is short for Ambient Lighting Technology, is a feature invented by Philips Electronics, generating light effects around the TV that correspond to the video content

Mvh

LPN
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 08:53

Jeg har lige taget lidt billeder af farverne in action. Jeg har brugt 2 pakker a 4 skinner, dvs jeg har en skinne i overskud da jeg har brugt 3 i toppen og 2 i hver side på mit Sharp LC37XD1

Det skal siges at det er kameraet skyld at farverne er meget kraftige i det på billederne. De er ikke nær så frembrusende i virkeligheden, og jeg er virkelig glad for jeg fik indkøbt dem.



Redigeret af Bygone - 07-Juli-2007 kl. 08:55
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af lpnielsen lpnielsen skrev:

Hej

Jeg har lige læst kort med, så undskyld mig, hvis det står andetsteds. Men er fidusen ikke ved ambi-light, at de skifter farve alt efter hvad der vises på skærmen? Det går jeg næsten ud fra, at dette ikke kan klare.  Så hvorfor gør i det - giver det stadig en bedre tv-oplevelse, eller er det lidt mere gimmick over det?

Det er noget vrøvl at farverne skal skifte med det man ser, det vi gør det her for er for at få en bedre tv oplevelse i et mere roligt billede...

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 08:42

Oprindeligt skrevet af SørenM SørenM skrev:

Bygone du kan da ikke få en lysdiode til at lyse i både Blå-gul-rød-violet-grøn-hvid-lilla, derfor må der da være flere dioder end i de ensfarvede, det er derfor jeg gerne vil se et billede hvor de lyser i forskellige farver så jeg kan se hvilke dioder der lyser f.eks. ved valget Hvid.

Det har nøjagtig samme form...eneste forskel er printboarded indeni hvor der er flere ting sat på. Samme antal dioder, samme str skinne, osv. osv. Der er ikke dioder til blå og dioder til hvid....alle dioder kan skifte farve.

Til top
lpnielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 08:39

Hej

Jeg har lige læst kort med, så undskyld mig, hvis det står andetsteds. Men er fidusen ikke ved ambi-light, at de skifter farve alt efter hvad der vises på skærmen? Det går jeg næsten ud fra, at dette ikke kan klare.  Så hvorfor gør i det - giver det stadig en bedre tv-oplevelse, eller er det lidt mere gimmick over det?

Mvh

LPN
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 05:15
der skal bruges eet sæt - der er 4 stænger i eet sæt og det er rigeligt til et 42" - det er SMD dioder - derfor muligheden for alle de farver -
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
tma86 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2007 kl. 21:21

SørenM: Det er en lysdiode der skifter farve, men det ligner ikke alm. dioder.

 

mgmg: Jeg bruger 1 sæt til mit 42". 1 i hver side og 2 øverst.

Mvh. Tommy
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2007 kl. 20:58

Undres over at den hvide ikke er billigere end den flerfarvede. Er den så mere solid eller på anden måde bedre?

Hvor mange sæt skal bruges til et 42" TV?

Til top
SørenM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2007 kl. 14:17
Bygone du kan da ikke få en lysdiode til at lyse i både Blå-gul-rød-violet-grøn-hvid-lilla, derfor må der da være flere dioder end i de ensfarvede, det er derfor jeg gerne vil se et billede hvor de lyser i forskellige farver så jeg kan se hvilke dioder der lyser f.eks. ved valget Hvid.
Hilsen fra Søren.
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2007 kl. 10:32
ser ens ud som den på billedet...samme str panel.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu