recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - analog out og TrueHD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketanalog out og TrueHD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-December-2004
Status: Offline
Point: 296
Direkte link til dette indlæg Emne: analog out og TrueHD
    Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 10:04
Her kommer så nok månedens dummeste spørgsmål.
 
Jeg har en reveicer af ældre dato der kun har HDMI 1.1 input og kan derfor ikke dekode HD lyden fra bluray-afspilninger. Der er flere bluray-afspillere der har analoge audio out og min receiver har analog multichannel input.
 
Vil jeg opnå TrueHD (og lign) såfremt jeg forbinder enhederne via analog og lader bluray-afspilleren dekode lydedelen?
 
Jeg antager at der såfremt jeg køber en tilstrækkelig god Bluray (ex oppo 83) vil ske en lige så god dekodning i afspilleren som i de bedre receivere. Jeg har en yamaha rx-v2600 idag (er vel den model der svarer til RX-V2067 idag).
 


Redigeret af bird - 11-Oktober-2010 kl. 10:05
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2010 kl. 10:33
 
 
Oprindeligt skrevet af bird bird skrev:

 
Jeg har en reveicer af ældre dato der kun har HDMI 1.1 input og kan derfor ikke dekode HD lyden fra bluray-afspilninger. Der er flere bluray-afspillere der har analoge audio out og min receiver har analog multichannel input.
 
Vil jeg opnå TrueHD (og lign) såfremt jeg forbinder enhederne via analog og lader bluray-afspilleren dekode lydedelen?
 
 
  Ja.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu