recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefal et godt hifi-møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnbefal et godt hifi-møbel

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefal et godt hifi-møbel
    Sendt: 12-Juli-2011 kl. 11:22
Jeg er på jagt efter et passende hifi-møbel, som skal erstatte mit nuværende Ikea Lack møbel. Det skal være mellem 150-200 cm langt og max 40-50 cm i højden.

Problemet med mit nuværende Ikea-møbel er, at rummene er for smalle til at rumme apparater, så alle komponenterne står på toppladen, og det er jeg (og min kone ;-) lidt træt af. 

Jeg er bekendt med, at hifi-klubben og Tapeconnection har sådanne i deres sortimenter, men vil høre, om der er nogle der har andre og bedre bud? 
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Status: Offline
Point: 555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2011 kl. 11:49
Det kommer an på hvor meget dit budget er.

Jeg har selv noget Spectral CLOSED som jeg er meget glad for. De har god dybde, bagpladen er et metal stykke med masse af huller til udluftning (klik på linken ovenfor), og de sidder fast vha magnet så man nemt kan tage dem af og på, der er "skjulte" hjuler inde i fødderne så den nemt kan flyttes hvis man skal ha' adgang til bagpladerne (møblet bliver jo mega tung når man har lagt sine grej ind).

Men det er billigst med en DIY som en del medlemmer herinde har lavet.

Redigeret af zeryus - 12-Juli-2011 kl. 11:55
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2011 kl. 12:18
Montana kunne være et bud. Der er i hvert fald rigeligt med muligheder for at skabe noget personligt.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2011 kl. 12:20
Tak for forslaget, omend deres priser er lige vel pebrede. Således fandt jeg dette:


Som på mange måder ville passe perfekt, hvis altså ikke lige prisen var 14.00 pund - eller 12.000 kroner.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2011 kl. 12:27
Hvis man skulle hoppe i den modsatte grøft, så har IKEA også nogle andre møbler med bedre plads i deres Bestä-serie. De kan sammensættes på mange måder.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2011 kl. 12:32
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2011 kl. 12:34
Så er der jo Hammel Møbelfabrik. Her har jeg et af deres produkter i Zense-serien. Det er jeg meget glad forTongue
 
 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
C K N Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2005
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2011 kl. 13:06
Hvis du har en Idemøbler i nærheden, så kunne du kigge på deres Scoop serie. Jeg har et modul der er ca. 182 bredt, lige knap 53 i højden og omkring 51 dybden. Ulempen er at de ikke laver låger med "frontstof" Men hvis der er lidt handy kan du lave dem selv - det har jeg gjort.
Skab og låger købes seperat, og underligt nok følger der hængsler med til skabet og ikke til lågerne...

Det er lidt svært at finde noget info som skabene på nettet, så du er nok tvunget ned i Idemøbler hvis du vil se det... Priserne er også i den fornuftige ende... Tror det var omkring 1500 kr...
Til top
C K N Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2005
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2011 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af C K N C K N skrev:

Hvis du har en Idemøbler i nærheden, så kunne du kigge på deres Scoop serie. Jeg har et modul der er ca. 182 bredt, lige knap 53 i højden og omkring 51 dybden. Ulempen er at de ikke laver låger med "frontstof" Men hvis der er lidt handy kan du lave dem selv - det har jeg gjort.
Skab og låger købes seperat, og underligt nok følger der hængsler med til skabet og ikke til lågerne...

Det er lidt svært at finde noget info som skabene på nettet, så du er nok tvunget ned i Idemøbler hvis du vil se det... Priserne er også i den fornuftige ende... Tror det var omkring 1500 kr...


Det koster 1799, og hedder Korbus Gulvmodul...
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2011 kl. 16:12
Der er ikke meget derude der er velegnet til seriøst AV udstyr. Når man endelig finder noget der passer i ydre mål, er der enten lavet skuffer, lavet for smalle rum, eller også er møbelet ikke dybt nok. Løsningen er et DIY møbel, som let kan fremstilles i de rette mål vha Silvan's Pladeskrædderi og en smule evner med en skruemaskine Tongue
 
Et eksempel på et sådan møbel kan du se i "min bio-tråd" Smile


Redigeret af Kampus - 12-Juli-2011 kl. 16:13
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2011 kl. 18:24
Jeg vil også anbefale IKEA Bestå serien ... har lige lavet et møbel med hjul og glas låger på 180 cm for 1500 kr.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2011 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der er ikke meget derude der er velegnet til seriøst AV udstyr. Når man endelig finder noget der passer i ydre mål, er der enten lavet skuffer, lavet for smalle rum, eller også er møbelet ikke dybt nok. Løsningen er et DIY møbel, som let kan fremstilles i de rette mål vha Silvan's Pladeskrædderi og en smule evner med en skruemaskine Tongue
 
Et eksempel på et sådan møbel kan du se i "min bio-tråd" Smile

Jeg vil også anbefale et diy møbel. Jeg har kun set få møbler, som jeg kunne bruge i praktisk. Mange ser både godt og funktionelle ud, men man kan næsten kun få det man ønsker ved at lave det selv.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu