recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefal mig en DVB-C modtager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefal mig en DVB-C modtager

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefal mig en DVB-C modtager
    Sendt: 29-August-2013 kl. 09:57
Når Stofa forhåbentlig snart følger trop og udbyder tilvalg af kanaler enkeltvis, får jeg brug for en DVB-C modtager med CI slot. Herudover stiller jeg følgende krav:
 
1. skal kunne optage på ekstern harddisk som er formateret i NTFS. FAT 32 kan dog til nød gå.
2. optagelser skal lagres ukrypteret på harddisken, også optagelser fra kanaler der kræver kort.
3. optagelser skal kunne afspilles og redigeres på en PC.
 
Jeg har i den forbindelse set på Clint DC3, men ifølge manualen lagrer den optagelser krypteret og de kan ikke afspilles på andet udstyr. Hvis dette er korrekt er denne modtager således udelukket.
 
Alle forslag modtages med kyshånd.
 
Flemming  
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
nikolaj13 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nikolaj13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 11:16
Jeg bruger Smart mx84 + extern usb HD 2,5
på pc bruger jeg programmet pc2box.
Det kan godt være nogle nye modtagere er kommet til, prøv søgemaskine
idealo.de, der tror jeg du finder hvad der er på markedet.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har i den forbindelse set på Clint DC3, men ifølge manualen lagrer den optagelser krypteret og de kan ikke afspilles på andet udstyr. Hvis dette er korrekt er denne modtager således udelukket.

Og dermed er også alle andre DVB-C bokse udelukket 

Du skal over i noget HTPC med CAM modul i.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har i den forbindelse set på Clint DC3, men ifølge manualen lagrer den optagelser krypteret og de kan ikke afspilles på andet udstyr. Hvis dette er korrekt er denne modtager således udelukket.

Og dermed er også alle andre DVB-C bokse udelukket 

Du skal over i noget HTPC med CAM modul i.
 
Desværre kan dette svar ikke bruges til noget, da jeg ved med 100% sikkerhed at det ikke er korrekt.
Jeg har i øvrigt en HTPC.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af nikolaj13 nikolaj13 skrev:

Jeg bruger Smart mx84
 
Denne modtager er tilsyneladende tæt på at opfylde mine krav, bortset fra, at den formaterer harddisken i sit eget format og der dermed kræves specialsoftware for at kunne overføre til/afspille på PC.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 659
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 12:10
[/QUOTE]
 
Desværre kan dette svar ikke bruges til noget, da jeg ved med 100% sikkerhed at det ikke er korrekt.
Jeg har i øvrigt en HTPC.
 
Flemming
[/QUOTE]

Så må du jo købe den box, som du med 100% sikkerhed ved ikke krypterer. Derefter kan du fortælle os andre hvilken den er, så vi også kan købe den.
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

 
Desværre kan dette svar ikke bruges til noget, da jeg ved med 100% sikkerhed at det ikke er korrekt.
Jeg har i øvrigt en HTPC.
 
Flemming
[/QUOTE]

Så må du jo købe den box, som du med 100% sikkerhed ved ikke krypterer. Derefter kan du fortælle os andre hvilken den er, så vi også kan købe den.
[/QUOTE]
 
Nu er der jo allerede nævnt Smart MX84 ovenfor, men derudover kan jeg til din og forhåbentlig andres glæde oplyse, at ingen Linux bokse krypterer optagelserne. Her er hagen så, at de hverken forstår NTFS eller FAT32.
 
Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

.... men derudover kan jeg til din og forhåbentlig andres glæde oplyse, at ingen Linux bokse krypterer optagelserne. Her er hagen så, at de hverken forstår NTFS eller FAT32.
...og det er så heller ikke helt rigtigt Smile
Min (linux-baserede) Miraclebox kører både FAT32 og NFTS - desværre har den i forhold til overførsel den ulempe, at den deler optagelserne i 4 GB filer.
miri
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

.... men derudover kan jeg til din og forhåbentlig andres glæde oplyse, at ingen Linux bokse krypterer optagelserne. Her er hagen så, at de hverken forstår NTFS eller FAT32.
...og det er så heller ikke helt rigtigt Smile
Min (linux-baserede) Miraclebox kører både FAT32 og NFTS - desværre har den i forhold til overførsel den ulempe, at den deler optagelserne i 4 GB filer.
 
Det var flot, og delingen af filerne er til at leve med, det gør f.eks. min Blue Tinum og min Xoro også, selvom harddisken er formateret i NTFS.
 
Hvis ikke jeg finder en ren DVB-C modtager, ender det nok med en Atemio 7600 combo Sat/DVB-C modtager.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af nikolaj13 nikolaj13 skrev:

prøv søgemaskine idealo.de, der tror jeg du finder hvad der er på markedet.
 
Jeg bruger idealo.de rigtig meget, men der kan jeg jo desværre ikke få svar på de spørgsmål jeg har angående krav til modtageren. Det er mere en prissøgemaskine.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Jeg har i øvrigt en HTPC.
Hvorfor så ikke anvende den med f.eks. Terratec H7 og DVBViewer+Recording Service:
http://www.terratec.net/en/products/TERRATEC_H7_91101.html 
http://digitalt.tv/terratec-h7/ 

Eller Digital devices tunere:
http://www.digitaldevices.de/DD-DVB-Komponenten.html 

Mvh. Jørgent
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2013 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Jeg har i øvrigt en HTPC.
Hvorfor så ikke anvende den med f.eks. Terratec H7 og DVBViewer+Recording Service:

Eller Digital devices tunere:

Mvh. Jørgent
Den er allerede fyldt op med diverse tunere (se min signatur). Den nye modtager skal placeres et andet sted i huset.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu