recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af ny router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefaling af ny router

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2016 kl. 14:10
De router du får fra din udbyder er da ikke det plastik værd de er pakket ind i ( kun min mening)
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2016 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Det er en Asus AC68U jeg havde og må indrømme jeg var skuffet, især ift de anmeldelser den faktisk har fået. Måske det bare var mit hjem:).

 
Boostede min, så den sparker 500 mW ud, dækker fint hele huset. ( Naboerne kan ikke se den)
Til top
askernedefragrillen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2015
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér askernedefragrillen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2016 kl. 14:16
Skulle det have interesse, så har jeg nu en ASUS RT-AC87U i overskud. Original emballage medfølger. :-)
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2016 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af Brianigenigen Brianigenigen skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Det er en Asus AC68U jeg havde og må indrømme jeg var skuffet, især ift de anmeldelser den faktisk har fået. Måske det bare var mit hjem:).

 
Boostede min, så den sparker 500 mW ud, dækker fint hele huset. ( Naboerne kan ikke se den)
Er det fordi den ikke kan nå til dem eller du har skjult SSID ?
Hvis du bare har skjult det, forstyrrer den jo stadig (for ikke at nævne at du overtræder loven Wink )
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2016 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Vi bor i et 200 m2 etplanshus med en 90/90 mbit fiber forbindelse. Vi er en familie som er storforbruger af internettet/netværket, og vi søger derfor en stabil, hurtig og simpel router. Prisen har ikke den store betydning.

Der vil primært være Apple produkter koblet på routeren (Macs og iPhones), men også diverse andre ting som NAS, printer, HUE osv.

Hvilken router vil I anbefale os? 
Har ligeledes også et hus på din størrelse, men jeg benytter 2 x Airport ekstreme router for at få max. hastighed til div. iPhones - iPads - Apple TV's -iMac´s etc. over hele huset, og til dels også haven. Der benyttes mest 802.11AC - 5GHz. routerne er sat op som Roaming Network med kabel forbindelse i mellem dem.
 
Jeg har en 100/100 fra Fibia og der er fuld knald på alle enheder i hele huset. Har faktisk link speed på 1300Mbps på et par af maskinerne.


Redigeret af Potter - 22-Juni-2016 kl. 15:24
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Deumer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Marts-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deumer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2016 kl. 16:40
Brug den router du får fra din udbyder, slå WiFi fra i den og køb et ordeligt AP og placer det centralt i huset, gerne i loftet, jeg ved der kan være lidt arbejde med at trække kabel, men du kommer ikke til at opleve WiFi problemer mere. Jeg har selv et Xclaim Xi-3 og har fuld skrald i hele huset, det har yderligere den fordel at det understøtter POE, altså får strøm gennem netkablet så du ikke behøver tænke på at trække strøm til det.



Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2016 kl. 18:12
Hvorfor valgte du Xclaim Xi-3 fremfor Ubiquiti UniFi UAP-AC-PRO?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2016 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Hvorfor valgte du Xclaim Xi-3 fremfor Ubiquiti UniFi UAP-AC-PRO?
Med ovennævte havde jeg nogle allerhelvedes problemer med Airplay, vi sat 5-6 stykker og airplay kom bare aldrig til at spille, det ligger dog nogle måneder tilbage nu. Men de blev efterfølgende brugt som lerduer.LOL
 

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2016 kl. 23:35
vi har lige anskaffet en linksys wrt1200ac afløseren for den gamle wrt54g den kører på en 115/115mbit linie 

den er nem og sætte op

asus har jeg prøvet og den er ikke imponerende mange fejl i fw og asus gør intet ved ens problemer mv
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2016 kl. 05:12
Jeg er yderst tilfreds, med min nyligt anskaffede Netgear Nighthawk X6 AC3200 Tri-band Router.
Både hvad angår speed og rækkevide. Super nem at sætte op og kører fortrinligt.
Den er godt nok stor og ligner et lille fladt rumskib Wink Men kan evt. stå på en høj reol (hvilket jo også er det optimale), hvis størrelse og udseende har en betydning.


Redigeret af Roland - 23-Juni-2016 kl. 05:13
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Deumer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Marts-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deumer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2016 kl. 08:11
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Hvorfor valgte du Xclaim Xi-3 fremfor Ubiquiti UniFi UAP-AC-PRO?

Jeg har rigtig god erfaring med Xclaim og Ruckus kvalitet, det har jeg ikke med Ubiquiti, så det er sådan set eneste grund


Redigeret af Deumer - 23-Juni-2016 kl. 08:15
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2016 kl. 08:11
Hjemme ved os døjer vi med lidt udfald på Airplay - primært på kones 5S'er (ingen problemer på min 6'er)

Har overvejet at skifte min TPlink 750 router ud med en Airport Extreme - fandt en A1354 fra 2009, den understøtter ikke AC, men ellers ser den vel ok ud?

Har ikke brug for superhurtigt forbindelse - men STABILT net istedet, ser "kun" Netflix/Viaplay osv - ingen spil

Er bare i tvivl om et produkt fra 2009 virkelig kan konkurrere med et fra 2014 (købte min router der...)

Eller kan det være noget på konens 5'er der er sat forkert op?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu