recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling: Valkyria Chronicles
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnbefaling: Valkyria Chronicles

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
mibu Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefaling: Valkyria Chronicles
    Sendt: 20-Februar-2009 kl. 12:55
Tak for tippet - det vil jeg helt klart holde øje med :)
/Michael
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 12:13

Hvis du kan lide genren SRPG. skulle du prøve Disgaea 3 det er nok det bedste spil til dato i den genre. Det har været ude i Japan og Us i lang tid ( jeg har importeret fra US ) Men det bliver udgivet I EU sidst i denne måned mener jeg det er.

Det er helt klart det mest langtids holdbare spil til PS3. Der er flere hundrere timers spiletid. det er vel nærmest uendeligt. Selve hoved historien kan gennemføres på 30 - 40 timer, men efter man har gennemført det åbnes der op for en masse andre ting. Man kan nærmest sige spillet først rigtigt begynder efter, man har gennemført det. hvis man er typen der godt kan lide, at udbygge sine karakterer fuldt ud, og gøre dem bedre hele tiden.

Spillet er tur baseret. man starter i en slags hoved area, hvor der er forskelige butikker med armor, våben, og ting der kan indtages heal, mana etc.. i hoved area kan du også udbygge dine karakterer og lære dem nye skills, og en masse andet. Du kan have op til 64 forskelige karakterer som hver kan blive op til level 9999. Du kan endda levle dine items op også så de bliver endnu bedre. Du kan også reinkarnere dine karakterer, så starter de på level 1 igen, men med højere base stats. så de bliver endnu stærkere, når de er kommet op i level igen.

Selve kampene foregår på nogle små baner. Du kan bruge op til 10 karakterer på en bane. Det er turbaseret combat, først rykker du dine karakterer og giver dem ordrer, hvorefter det er modstanderens tur. Der er også et slags geo block system, der giver banerne en slags puzzle element, hvordan man vil løse hver enkelt bane.  De forskelige geo blocks og panels giver en effect til de karakterer der står på den. f.eks kan det give + defence at stå på en grøn, eller måske - mana at stå på en anden farve osv.

Grafikken i spillet er ikke ligefrem noget at råbe hurra for. Det er japansk style, med små nuttede figurer, men det ligner mest noget fra PS 2 tiden. Men den fungerer udemærket, og man glemmer hurtigt grafikken, når man først er blevet opslugt af gameplayet.

Disgaea 3 er helt klart et must buy, for folk der kan lide SRPG genren.



Redigeret af Klondike - 20-Februar-2009 kl. 12:14
Til top
mibu Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 08:44
Har ikke set den store diskussion om denne lille perle
(og "perle" er ment positivt i denne sammenhæng).

Det er et fantastisk spil fra Sega. Og dem ser man jo
ikke mange af fra det firma mere. Hvis man kan huske
Laser Squad eller UFO: Enemy Unknown så har man allerede
en vag idé om gameplay delen i dette spil. Tilsæt så en
god omgang japansk anime og masser af god historie - så
har man faktisk en lille vinder her.

Man kan evt prøve den korte demo som man kan downloade
fra sony store - men den giver kun lige et overfladisk
indtryk af action sekvenserne. Dog var det nok til at
hooke mig :)

Jeg kan kun anbefale det.
/Michael
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu