recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Android smart tv box til mediestreaming og netflix
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Android smart tv box til mediestreaming og netflix

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
udokier Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2015
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér udokier Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Android smart tv box til mediestreaming og netflix
    Sendt: 06-Januar-2015 kl. 09:40
Hej folkens.
Jeg har brug for den bedste og billigste streaming løsning, og jeg vil gerne have jeres hjælp til at løse ligningen.

Jeg har en seagate wireless plus harddisk, som jeg har lagt alle mine dvd rips over på. Den understøtter så vidt jeg kan se DLNA og airplay.

Jeg vil gerne streame dem direkte til mit fjernsyn - helst uden at skulle tænde min pc.
Jeg har også brug for at kunne se Netflix og Youtube.

Jeg tænker at det ville være perfekt at købe en android smart tv box - f.eks. en minix eller m8, og smide xbmc på. Der er også det catche, at jeg gerne vil have lyd fra min gamle NAD stereo, men jeg ser at m8'en har et minijack stick - jeg ved ikke, om det er standard?

Men jeg aner intet om dem. Virker de godt? Kan de streame hd film uden at lagge over et trådløst netværk?

Nogle erfaringer at dele? Hjælp er ekstremt kærkommen.

mvh
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 10:05

En Chromecast kan vel være løsningen.? Den har Netflix og Youtube. Lyd til anlæg får du fra TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
iballan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iballan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 10:26
Jeg har en Minix Neo X7 og kører XBMC. Den kan godt streame HD via wifi, men jeg vil til en hver tid anbefale dig at lave kablet netværk hvis du vil se HD film.

Da jeg købte min boks, læste jeg at netop wifi var en af styrkerne på Minix, da den har en stor antene i modsætning til se små HDMI sticks.
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 13:05
jeg tillader mig at spørge til samme emne - håber det er ok Udokier?
jeg er interesseret i det samme dog ønsker jeg også udnyttelse af DTS-HD! kan X7 det?
Til top
iballan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iballan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2015 kl. 13:14
Jeg kører kun stereo, så det ved jeg ikke. Uanset hvad, så ville jeg købe X8 i stedet for X7, nu hvor den er kommet.

Gerne i X8H eller X8H-plus udgaven.

Forskel på X8H og X8H Plus:
- X8H Plus kan kører 1 Gigabit Lan
- X8H Plus kræver kun halv båndbredde for at kunne afspille video i samme kvalitet som Minix X8H. (Skal der normalt 8 Mb/s til for at afspille Full HD betyder det altså at X8H plus kan afspille Full HD ved brug af kun 4 Mb/s)
- X8H Plus har en bedre WIFI modtager.

Kilde: Medieplaneten
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 12:41
Det punkt med halv båndbredde giver ingen mening. Hvis filmen ligger i en fil med fx 8mbit, så kan afspilleren ikke på magisk vis gøre det til 4mbit. Så skal der i hvert fald transcoding til. Men det betyder måske, at den kan klare h265 codec. Men det kræver filmen er encoded i det format fra starten.
Men uanset hvad, så er HD og WIFI en problematisk kombi. Man kan være heldig at få det til at du, uden de fjerneste problemer. Men ofte bøvler folk rigtig meget med det.
Til top
iballan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iballan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 12:54
Enig i forhold til Wifi. Jeg vil til en hver tid også sætte den i kablet.

Men der kan være situationer, hvor jeg tager den med over til andre, der ikke har set nødvændigheden i at lave kablet netværk i hele hytten :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu