recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af Pioneer DVR-5100H
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af Pioneer DVR-5100H

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Emne: Anmeldelse af Pioneer DVR-5100H
    Sendt: 24-November-2003 kl. 00:05

Hej Alle

Så fik jeg anmeldelsen færdig. Jeg forventer dog dels at have glemt nogle ting, dels at der er andre ting som i gerne vil have omtalt.

Så giv lyd når i har læst den! Smile

  /Lars

Til top
Fanner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 22-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2003 kl. 00:08

Glimrende anmeldelse, jeg køber sgu en imorgen, kan du/i anbefale de der Tapeconnection, kender dem overhovedet ikke, har også fundet den på en side der hedder Hifi-import til 7900, det er jo en god pris, men hellere betale en hund mere hvis TC leverer varen og har god service mv. frem for at spare den og risikere at skulle slås med dårlig service, manglende levering mv.

 

Mvh

Fanner



Redigeret af Fanner
Til top
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2003 kl. 07:12
Hej Lars

Tak for anmeldelsen. Fin opsummering af de ting du har fortalt os om.

Jeg savner dog at høre om følgende:

1) Hvordan er kvaliteten af de billeder den lever som alm. dvd-afspiller (leje/købefilm). Hvor dyre DVD-afspiller vil du sammenligne den med (kvalitetsmæssigt)?

2) Hvad med lyden, når den bruges som CD-afspiller - hvad vil du her sammenligne den med?

Mvh
Per Michael Knudsen
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2003 kl. 07:51

Hej Per

Det er jeg desværre ikke i stand til at vurdere.

Det må jeg overlade til en som allerede har haft 25 andre DVD-afspillere til test, og et lignende antal CD-afspillere.

Men det kan være Otto fra TapeConnection har en kommentar, hvis han stadig læser med her Smile

  /Lars

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2003 kl. 07:55

Hej Fanner

Uha, der er jeg vist lidt inhabil. Begge de forhandlere du nævner er sponsorer her Confused

De er begge med til at støtte den fortsatte udvikling af disse sider Thumbs Up

  /Lars

Til top
Fanner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 22-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2003 kl. 19:23

Ja så fik jeg også min, og jeg må sige at jeg er imponeret, men efter Northq er man osse nem at imponere, for mage til skrammel skal man lede længe efter.

Den er lige så køn som en hundelort, og omtrent så funktionel som hvis man forsøgte at lave et rigtigt opkald på en legetøjs-telefon fra BR(Northq´en altså)

Næ, Pioneeren den er der stil over, nem at bruge og så virker det bare, ingen støj, ingenting at brokke sig over, ikke det mindste og det hører sgu til sjældenhederne for mig(men det siger måske mere om mig end apparaterne)

Det skal dog siges at det selvfølgelig er begrænset hvor meget jeg har fået testet på en dag, men det jeg har rodet med har virket uden problemer, så jeg er som sagt en meget glad mand, der endelig har fundet hvad han søgte(og nu må jeg hellere stoppe inden jeg bliver mere poetisk)

 

Jeg gir den indtil videre 5 thumbs up

Til top
Jesperi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2003
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2003 kl. 21:46

Hej Lars,

Jeg har overvejet at købe Pioneer's DVR-5100, så tak for alletiders anmeldelse.

Spørgsmål: Du  skriver i din anmeldelse...
Et lille minus er at man ikke kan starte med at trykke prev, for at hoppe hen til det sidst indspillede klip = det der er igang med at optage. Man er nødt til at trykke next for ligeså mange gange som man har clip liggende, før man når til allersidste clip som (normalt) vil være det igangværende.

Når jeg læser i Pioneer's bruger manual får jeg et indtryk at når en optagelse er igang, så kan man trykke "Play", hvorefter begyndelse af det sidst inspillede klip (= det der i gang med at optage) vil afspille:

"During recording, press
PLAY to start playback
from the beginning of the current recording, or press
DISC NAVIGATOR and select another title to play
from there." (Pioneer DVR-5100 Operating Instructions")

Misforstår jeg din beskrivelse eller manualen?

Venlig hilsen,
Jesper

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2003 kl. 22:24

Hej Jesper

Oprindeligt skrevet af Jesperi Jesperi skrev:

"During recording, press
PLAY to start playback
from the beginning of the current recording, or press
DISC NAVIGATOR and select another title to play
from there." (Pioneer DVR-5100 Operating Instructions")

Misforstår jeg din beskrivelse eller manualen?

Nej, jeg tror det er rigtigt nok, og jeg skal nok prøve det næste gang jeg afprøver "chase play". Det apparat kan så mange ting, at man sagtens kan forledes til at tro at de indgangsvinkler man allerede har fundet er de eneste ene. Og så viser det sig at der er endnu flere måder at anvende en bestemt funktion på.

Play knappen er nok en af de knapper som har flest funktioner, alt efter i hvilken situation eller menu man befinder sig.

Men jeg checker det, og retter om nødvendigt anmeldelsen til.

  /Lars 



Redigeret af Lars
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2003 kl. 16:14

Hej Jesper

Og jeg kan bekræfte, det er rigtigt nok. Trykkes play under en optagelse, stares en afspilning fra begyndelsen af optagelsen.

  /Lars

Til top
Jesperi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2003
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2003 kl. 23:28

Hej Lars,

Tak for dette... og gudskelov. Jeg har i længere tid vippet mellem DVR-5100 og DMR-E100 - og for mig står et godt bruger-interface (specielt omkring chase play og timer optagelser) som afgørende for valget såfremt at selve DVD optage/afspille kvaliteten er af rimelig karaktér.

-Jesper 

Til top
Jesperi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2003
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2003 kl. 23:49

.... UPS, lige en ting til....

Du skriver videre i din anmeldelse af Pioneer'en:

"Pioneer har ikke indbygget nogen direkte funktion til at pause tv-udsendelser. Den savnes. Når det ringer på døren, eller telefonen ringer, burde der have været en knap til at pause tv-udsendelsen, altså en hurtig mulighed for at bringe apparatet i optagelse og senere - når man var klar til at fortsætte - starte chase play på præcis den optagelse. Det er som sådan teknisk muligt at opnå samme funktionalitet, man skal bare trykke på mange flere knapper for at vælge tv-kanal, starte optagelse, vælge chase play og i listen vælge det sidst indspillede clip. Sådan en funktion bør være let tilgængelig, og hurtig at bruge, for telefonen/dørklokken ringer jo."

Jeg går udfra at denne beskrivelse også kan ændres således at man bare skal trykke PLAY når man ønsker at fortsætter med at se udsendelsen.

Bare lige for at træde lidt mere i dette  (som du bemærker er jeg MEGET interesseret i et simpelt bruger-interface  ).... er vi enige om at hvis klokken ringer er der to-ting man skal gøre:

1) Vælge kanal (dog er dette ikke nødvendigt hvis man ser billedet via Pioneer'en)
2) Tryk REC

Når naboen så endelig er gået - skal man ikke så bare trykke PLAY hvorefter man ser udsendelsen tidsforskudt.

Lige en ting til: Hvis jeg forstår dig ret, så er det præcist den samme procedure på Panasonic'en, ikke? Dog har Panasonic'en mulighed for at man med to ekstra taste-tryk, Timeslip og Pause, undgår at lyden afspilles mens man taler med naboen.

-Jesper

 

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2003 kl. 23:57

Hej Jesper

Der er ingen tvivl om at Panasonic DMR-E100 er en klar vinder når det drejer sig om timeshift (timeslip / chase play). Fordi de har bygget en visuel del ind også, hvor man ser et dobbelt-billede på skærmen. Jeg er ret vild med den funktion.

Men når det er sagt, så er Panasonic og Pioneer som nævnt ens, når det kommer til almindelige timeshift funktioner direkte betjent fra fjernbetjeningen.

Mht. timeren har du sikkert allerede læst min kommentarer, at jeg mener at Panasonic har misforstået noget - eller ikke har interesseret sig for - noget grundlæggende ved harddisk-optagere, nemlig optagelser af daglige udsendelser.  Dette har de behændigt undgået med en timer som mildest talt er utilstrækkelig, og som gør hverdagen mere besværlig hvor den istedet burde gøre det hele meget nemmere.

Begge giver en acceptabel kvalitet ved optagelse. Panasonic en smule bedre end Pioneer.

  /Lars

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu