recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antenneforstærker? Svagt signal?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAntenneforstærker? Svagt signal?

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 12:34
Hej Letten
 
Nej, jeg har ikke antenneforstærker på.
 
Lige pt. kører jeg med et kabel direkte fra yousees udtag i teknikskabet og ind i stuen. Herinde har jeg prøvet med en 3-fordeler, som gør at jeg mister nogle enkelte kanaler, og i går prøvede jeg med en 2-fordeler, der gjorde at jeg ikke mister kanaler. både 2- og 3-fordeleren går/gik så i youseeboksen og i anlægget til radio.
 
Internettet kører direkte fra youseeboksen og i modemmet, og videre via router ud til 2 computere og youseeboksen og det virker bare fint.
 
Når jeg på sigt skal have tv i andre rum, så får jeg brug for en antenneforstærker, da jeg helst ikke vil miste kanaler. Den regner jeg med bare skal direkte i teknikskabet og så videre derfra.
 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Nu ser jeg lige dit indlæg omkring hvordan vægdåsen ser ud (1 til data og 1 til radio/TV). Jeg har ikke selv sådan nogen før, må være noget moderne noget Smile

Er dette udtag placeret i stuen? og kun der?

Men jeg vil tro du bare skal købe en form for splitter der deler det kombinerede radio og TV signal så du kan tilslutte dem hver for sig. Alternativt kan du vel skifte indmaden i dåsen til en type med data/TV/Radio (altså tre stik).

(obs: der er flere typer, kan jeg se)

Du skal ikke bruge en antenneforstærker til at splitte radio og tv.

Har man internet fra You See, så er der opsat dåser med TV/Radio/Data, eller der på det existerende udtag er monteret en Rygsæk med tilslutningerne på, de udtage der så ikke er brugt til Modemmet er termineret med en slutmodstand. Modemmet er tilsluttet Hoveddåsen, altså der hvor signalet komme ind, inden det fordeles.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 13:05
Men så skal du vel bare afslutte i en alm radio/tv slutdåse i stuen. Ikke en fordeler.

På sigt skal du så, have en forstærker i mellem ( i teknikum ) . Det kan være den skal være uden returvej, idet data og radio/tv allerede er skilt ad i teknikskabet.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 13:10
 
 Har du ikke Data med i kablet, men kun Radio/TV, så skal der termineres med et almindligt udtag til Radio/TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2011 kl. 13:34
Og så skal der heller ikke returvej i en evt. Antenneforstærker

Du kan derfor se nærmere på denne f.eks http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=722
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2011 kl. 12:31
Jeg fostår ikke hvorfor der ikke er trukket kabler i et nybygget hus.
 
Har du stikkontakter?WinkWinkWink
 
Nej spøg til side.
 
Sæt sådan en fyr på:
 
 
Har selv haft en ligende fra triax da jeg boede til leje.
 
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2011 kl. 13:33
Der er trukket tomrør overalt, så jeg har mulighed for selv at bestemme og lave om i fremtiden.
 
Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om jeg skal kigge efter en antenneforstærker med eller uden returvej?
 
Jeg kan egentlig også godt lide, at jeg ikke splitte signalet før det når i stuen, så jeg kan nøjes med et kabeltræk, men det er måske dumt?


Redigeret af TvHomer - 17-Maj-2011 kl. 13:33
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2011 kl. 17:16
 
 Hvis der er tomrør i de enkelte værelser, så vil det da vær bedst at fordele signalet f.eks på loftet, eller hvor nu rørende kommer ud, og så fordele til de enkelte rør.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2011 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Der er trukket tomrør overalt, så jeg har mulighed for selv at bestemme og lave om i fremtiden.
 
Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om jeg skal kigge efter en antenneforstærker med eller uden returvej?
 
Jeg kan egentlig også godt lide, at jeg ikke splitte signalet før det når i stuen, så jeg kan nøjes med et kabeltræk, men det er måske dumt?
Selv om du splitter på loftet skal du kun trække et kabel ned i hvert rør.
 
Modem til internet og trådløs router kan du også sætte på loftet.
 
Så behøver du ikke en forstærker med returvej.Smile
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 14:46

Hmm, i stuen skal det jo deles til 2, henholdsvis radio og tv signal, og det gør vel ingen forskel på andet en kabellængder om jeg splitter i teknikskabet eller på loftet, der skal jo stadig et signal og dermed et kabel ud til hvert enkelt tv.

Jeg forstår ikke hvad der afgør om og hvornår jeg skal have en antenneforstærker med returvej? Vi har ganske alm. yousee kabeltv (kablet er sort hvis det hjælper), der som ovenfor beskrevet kommer ind i huset og ender i en fordeler med én dataudgang og én udgang til radio/tv i teknikskabet. Derfra skal tvsignalet så ud til de forskellige rum og tv uden at miste signalstyrke med medfølgende manglende kanaler og/eller pixeleringer til følge.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 15:13
 
 Der skal et kabel til de enkelte rum, der opsættes så en slutdåse med Radio/TV udtag. Kan e.v.t fordeles via en Disiributionsforstærker. Dit modem tilsluttes Data udtaget i Teknikrummet, eller kablet forlænges til et mere passende sted i huset.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2011 kl. 20:46
Jeg forstår ikke hvad der afgør om og hvornår jeg skal have en antenneforstærker med returvej?
 
Hvis du vil tilslutte et internet modem efter forstærkeren skal den have retturvej. Ellers kan du ikke sende og modtage på nettet.
 
Hvis modem sidder før forstærker behøver du ikke returvej.Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu