recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Arion AT9310PVR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketArion AT9310PVR

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2006 kl. 01:52

Oprindeligt skrevet af SamCool SamCool skrev:

  men der mangler jeg så bare det indbyggede Conax Interface (vil helst undgå CAM).

Det behøver du ikke at frygte. Modtageren fungerer glimrende med både Viasat og Canal Digital med CAM.

Flemming

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2006 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Den omtalte model har IKKE både DVB-T og DVB-S, den har 2 DVB-T tunere.

Jeg har haft den siden august 2005, købte den hos Sattom i Tyskland. Jeg kan specielt fremhæve lynhurtig transfer af optagelser til PC, ca. 1 GB i minuttet, god EPG, nemme menuer og betjening samt mulighed for at optage 4 programmer samtidig med jeg ser et femte. Og så er den det bedste elektronikkøb jeg har gjort i 35 år.

Hej Flemming

Jeg har lige leveret en Force 530T tilbage, da jeg syntes, at der manglede noget funktionalitet og EPG'en var besværlig (undskyld Bulgarien, men det gjorde jeg altså ;-)

Jeg synes, den model med 2 DVB-T tunere ser interessant ud, men har du mulighed for at beskrive EPG'ens betjening lidt nærmere? Jeg har haft Digiality'en og som nævnt Force'n hjemme i korte perioder, så jeg er ikke helt ubekendt med EPG via DVB.

Jeg er specielt interesseret i, hvor nemt det er at løbe EPG'en igennem, hermed menes skift mellem forskellige dage og programmer. Nr man så har sat et program til optagelse, starter man så fra EPG'en begyndelse igen?

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
SamCool Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2006 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Jeg sidder lige med en brochure (til forhandlere) fra dansk grossist. Her er der næsten enslydende omtale af AT9310PVR og AW9310PVR. Begge med Twin tuner, men forskellen er at AW modellen er Combo modtager til DTT + SAT så vidt jeg kan se/udelukke (tror der er en Copy & Paste fejl i brochuren)
Begge har Conax indbygget.

Mvh JørgenT



Hej JørgenT,

Kan du ikke oplyse den vejl. pris på AW modellen. Det er ikke lykkedes mig at finde en shop der forhandler den i DK eller omegn, så jeg har slet ingen ide om niveauet.

Efter det jeg har hørt/læst om andres erfaringer med Arion indtil videre er jeg sikker på at det bliver min næste investering. (Hvis den er til at betale altså )
Til top
SamCool Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2006 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det behøver du ikke at frygte. Modtageren fungerer glimrende med både Viasat og Canal Digital med CAM.

Flemming



Jeg har haft dårlige erfaringer med varmeproblemer ifb. med CAM og en Samsung DSR-9500, men det er en gammel traume jeg nok snart burde komme over


Redigeret af SamCool - 19-April-2006 kl. 10:52
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2006 kl. 11:17

Oprindeligt skrevet af SamCool SamCool skrev:

Kan du ikke oplyse den vejl. pris på AW modellen. Det er ikke lykkedes mig at finde en shop der forhandler den i DK eller omegn, så jeg har slet ingen ide om niveauet.

Den vejledende udsalgspris er 3999,- for begge modeller iflg. brochuren, og engros pris er også den samme for begge. Vel at mærke uden harddisk.

Så måske http://www.hifi-hammeren.dk/product_info.php?products_id=329 8 
som sælger AT modellen for 3099,- også kan skaffe/levere AW modellen til nogenlunde samme pris??

Mvh JørgenT

Til top
SamCool Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2006 kl. 13:32
Ok, mange tak for info

Prisen skræmmer mig ikke, da det er min opfattelse at man får en meget komplet løsning ((Mangler vel egentligt "kun" HDMI, og DVD) og WEB  og RJ45 og diverse codecs til Mp3, Xvid og DivX )

Såvidt jeg kan se æder den de fleste standard harddiske, så merudgiften skulle være til at overse ifb. med en såddan.

Jeg lægger en forespørgsel hos hifi-hammeren, eller en af de andre forhandlere af Arion AT'eren.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2006 kl. 13:57
Lyder som om det kan betale sig at købe den i udlandet...3099 er dyrt uden HD...
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2006 kl. 13:59

Oprindeligt skrevet af SamCool SamCool skrev:

(Mangler vel egentligt "kun" HDMI, og DVD) og WEB  og RJ45 og diverse codecs til Mp3, Xvid og DivX )

.

Den kan godt afspille MP3 fra harddisken.

Flemming

Til top
SamCool Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2006 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Den kan godt afspille MP3 fra harddisken.

Flemming



One down, six to go...


Redigeret af SamCool - 20-April-2006 kl. 09:19
Til top
SamCool Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2006 kl. 22:36
Iflg. Hifi-hammeren kan de umiddelbart levere AW modellen for 3.499,-
Leveringstiden er indtil videre ukendt.

Er der nogen der kan komme på forslag til alternativer ?
(DVB-S + DVB-T, med HD recorder)

Grundig DSR6452.
Digitality 422 TS.
Dreambox 7025 skulle kunne fås i den konstellation.
REELBOX lite (Sprød maskine!) skulle vidst også, men user feedback på begge er indtil videre meget begrænset.



Redigeret af SamCool - 21-April-2006 kl. 22:53
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2006 kl. 23:52

Når Grundig, ifølge dem selv i starten af maj, kommer med en software update, der forhåbentlig så retter de enkelte fejl der er på den, så synes jeg den er et bedre køb til prisen pt. end Digiality 422 TS. Jeg har testet dem begge. Grundig testen er på digitalt.tv allerede mens jeg regner med at have Digiality testen klar i løbet af den kommende uge. 



Redigeret af digitalt.tv - 22-April-2006 kl. 00:04
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2006 kl. 15:58

Oprindeligt skrevet af SamCool SamCool skrev:

Er der ikke nogen der har "hands-on experience" med denne box?

Jeg har også kig på Arion - nemlig den meget spændende AW-9300PVR - og jeg har fundet dette meget nørdede tyske forum, hvor der virkeligt bliver diskuteret igennem: http://www.arionboard.de/forum/index.php

Hvis du skriver konkrete spørgsmål på engelsk kan du også få gode svar på engelsk...

Held og lykke!
Anders

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu