recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - artikkel fra eb.dk om lcd tv hvad mener i
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketartikkel fra eb.dk om lcd tv hvad mener i

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Emne: artikkel fra eb.dk om lcd tv hvad mener i
    Sendt: 12-December-2005 kl. 09:34

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=325196

dvb-t klares det ikke med en extern dtt tuner eller giver det dårlig billed ,det er ligsom de har glemt og nævne denne mulighed .

 

 



Redigeret af jetdirect
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2005 kl. 09:56

Nævner de noget om at det kun er få der i dag benytter en stue antenne ?

At det kun er få i dk som vil få brug for en DVB-T tuner ?



Redigeret af lahan
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2005 kl. 10:28

Nævner de noget om at det kun er få der i dag benytter en stue antenne ?

>>Hvis der kun var få så ville dr og tv2 nok ikke lave en nyt sende net som dvb-t, såå der er nok flere kunder via alm antenne end man tror .

 

At det kun er få i dk som vil få brug for en DVB-T tuner ?

>>pt men hvad med den dag de slukker for det anolog uhf/vhf net så er behovet der .

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2005 kl. 10:36

Hej Alle

Jeg har bl.a. skrevet tidligere, at DVB-T bliver for de få, fordi mange får deres TV fra andre kilder. Men ved nærmere eftertanke, er det vist ikke så få endda der kunne have glæde af en indbygget DVB-T tuner.

I følge Post Danmark er der ca. 2.633.000 husstande i Danmark, lad os sige at 2,6 mill. af dem har et TV. Kabel-tv har ca. 1,4 mill. abonnenter, så det efterlader ca. 1,2 mill. der modtager TV på anden måde.

I runde tal må det være ca. 1.000.000 husstande der får TV via egen antenne (uden satellit). Det er dog et skøn, har ikke set nogen tal på det.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Urte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2005 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Alle

Jeg har bl.a. skrevet tidligere, at DVB-T bliver for de få, fordi mange får deres TV fra andre kilder. Men ved nærmere eftertanke, er det vist ikke så få endda der kunne have glæde af en indbygget DVB-T tuner.

I følge Post Danmark er der ca. 2.633.000 husstande i Danmark, lad os sige at 2,6 mill. af dem har et TV. Kabel-tv har ca. 1,4 mill. abonnenter, så det efterlader ca. 1,2 mill. der modtager TV på anden måde.

I runde tal må det være ca. 1.000.000 husstande der får TV via egen antenne (uden satellit). Det er dog et skøn, har ikke set nogen tal på det.

  /Lars

 

Det vil være naturligt man har en boks til at omsætte signalet til det nuværende udstyr. Det vil også være en naturlig løsning da der formodenligt vil ske meget på HD området de næste par år. Hvorfor skifte alt udstyr når du kan nøjes med boksen?

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2005 kl. 10:42

Oprindeligt skrevet af Urte Urte skrev:

Det vil være naturligt man har en boks til at omsætte signalet til det nuværende udstyr. Det vil også være en naturlig løsning da der formodenligt vil ske meget på HD området de næste par år. Hvorfor skifte alt udstyr når du kan nøjes med boksen?

Både og.

Tænk på at du så skal skifte kanal flere steder, med flere fjernbetjeninger. Og din DVD-optager eller video kan måske slet ikke finde ud af at skifte kanal selv på dens boks - ved timer optagelser.

Så selvom det umiddelbart lyder smart med en boks man kan udskifte, så er det langt mere bekvemt hvis alle de nødvendige tunere er indbygget i apparaterne.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Ravn85 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2005 kl. 10:59

De skal altid råbe op på EB. At man skal have en set-top boks frem for en intern DVB-T tuner giver jo også mening i forhold til at man skal have "kort" i maskinen til betalings kanaler som er kodede.

Eller vil EB have at jeg køber et TV som kun kan se DR1 og TV2??? Kunne jo sagtens have købt mit LG 32LP1 i tyskland med 1 analog og 1 DVB-T tuner - men det ville nødvendigvis ikke løse en skid andet end at jeg kunne se DR1 og TV2...

Jeg mener at have læst at regeringen havde sat en grænse på 400kr for hvad sådan en DVB-T set-top boks måtte koste(jeg kan desværre ikke finde nogen kilde angivelse). At man så ville være nød til at bruge en anden fjernbetjening skulle man mene var til at overkomme hvis man har 2 kanaler at vælge imellem :P

Ville være anderledes hvis der var nogle reelle valgmuligheder for at få tv med analog+dvb-t tuner og en eventuelt kortlæser. Men jeg har også kabel tv, skal det så også have DVB-C? at man skal have en anden boks er da ikke noget som de skriger op med i forbindelse med TDC´s Selector boks og forbrugere med Sattelit modtagere? Det holder ik helt :\



Redigeret af Ravn85
Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 447
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2005 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Alle

Jeg har bl.a. skrevet tidligere, at DVB-T bliver for de få, fordi mange får deres TV fra andre kilder. Men ved nærmere eftertanke, er det vist ikke så få endda der kunne have glæde af en indbygget DVB-T tuner.

I følge Post Danmark er der ca. 2.633.000 husstande i Danmark, lad os sige at 2,6 mill. af dem har et TV. Kabel-tv har ca. 1,4 mill. abonnenter, så det efterlader ca. 1,2 mill. der modtager TV på anden måde.

I runde tal må det være ca. 1.000.000 husstande der får TV via egen antenne (uden satellit). Det er dog et skøn, har ikke set nogen tal på det.

  /Lars

Nogen af disse hustande har eget 'lukket' fællesantenne anlæg, mig selv inkl., her er vi 6 brugere, så vi ville formentlig skulle opdatere vores anlæg  med noget Digital til Analog udstyr, og så kan vi godt bruge det gamle fjernsyn i mange år.



Redigeret af stigc
Stig

Blot min ringe mening !
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2005 kl. 22:33

Jeg har skrevet følgende i et andet forum omkring dette emne, tænkte jeg hellere måtte dele det her også:

I dagens udgave af Ekstra Bladet kan man læse en stort opslået artikel, der primært handler om at man bliver snydt når man køber fladskærme, fordi næsten ingen skærme har DVB-T tuner indbygget.

 

Udover Ekstra Bladets sensations-flip ser jeg to grundlæggende problemer i artiklen. Den ene del er at de et stykke ad vejen har ret. Rigtigt mange af de butikker folk vælger at købe den nye fladskærm i er ganske enkelt ikke i stand til at give en ordentlig vejledning om hvad man bør købe. Hvis man ikke kan gennemskue markedet, så nytter det ikke meget at spørge om hjælp i butikken hvis ekspedienten ikke ved mere end kunden.

 

Hvis man er i tvivl om hvor stort problemet med manglende viden omkring produkterne er, så kan man blot gå en tur rundt i mainstream-butikkerne og kigge på skærmene. Standarden er simpelthen rystende ringe – elendige antennesignaler fordeles ud til tv’ene, tv’ene opstilles uden at der bruges ét sekund på at justere billedet ordentligt, DVD-billeder fordeles som antennesignal fordi det er billigere end at købe en ordentlig fordeler, flere steder har man glemt at sætte DVD-afspilleren op til 16:9 – osv osv osv.

 

Der er kun én ting at sige til dét: Hvis butikken ikke kan formå at levere et ordentligt billede med den type signaler du selv skal bruge i stuen - hvordan og hvorfor skulle du så kunne stole på at de kan levere et ordentligt billede hjemme i din egen stue? Mange steder har ekspedienterne ikke brugt så mange sekunder på at se på de tv de har stående i butikken at de opdager at en DVD-film vises i forkert format – eller endnu værre, de ved ikke hvad de skal gøre ved det. Hvordan skulle de så kunne rådgive dig om hvilket tv der bedst?

 

Det andet problem i artiklen er at de endnu engang kommer med direkte forkerte oplysninger, hvilket forvirrer forbrugeren yderligere. De indkalder en ”ekspert” (chefredaktøren for bladet Gear), der udtaler at man enten bør vente med at købe, eller købe ét af de to eneste mærker der kan levere DVB-T, nemlig Loewe eller Atec. At de overser at Marantz netop er begyndt at levere LCD-tv kan vel tilgives, det er trods alt ret nyt – men når Philips er omtalt en del i artiklen burde man måske have opdaget at de også har modeller med DVB-T. Men den helt store skandale er at han glemmer at nævne Pioneer!

 

Det næste er så hele spørgsmålet om hvorvidt man har brug for DVB-T. De glemmer lige at nævne i artiklen at ud af Danmarks cirka 2.1 millioner husstande modtager de 1.3 millioner tv via fællesantenne i forskellig form – og dermed slet ikke har BRUG for en DVB-T tuner!

 

Det kan godt ske at det er svært for forbrugerne at gennemskue markedet fordi forhandlerne generelt har et ret mangelfuldt niveau, men det bliver absolut ikke bedre af at de journalister der har så travlt med at pointere dette, ikke selv gider sætte sig ind i tingene, og derfor kommer med en masse oplysninger der er mindst lige så langt ude i hampen.

 

Hvad kan man så gøre som forbruger, når man hverken kan stole på hvad sælgerne siger, eller hvad pressen siger? Det er sådan set meget simpelt: I stedet for at lytte til hvad journalister fra Ekstra Bladet siger, så lyt til hvad journalister fra fagpressen siger. I stedet for at lytte på hvad ekspedienten i supermarkedet siger, så lyt til hvad ekspedienten i specialforretningerne siger. Der hyles op om at ekspedienterne i Bilka, Elgiganten, Aldi, Fætter BR og hvad hulen ved jeg, ikke giver en korrekt vejledning – BIG SURPRISE! Hvad fan… regner I med??? At en butik der sælger viskestykker automatisk bliver fladskærms-eksperter, bare fordi de hænger et par skærme op på væggen?

 

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2005 kl. 22:52

Godt brølt, Otto!

Længe leve specialforretninger med styr på facts og med rigtig erfaring bag de flotte ord. Og rigtige fagblade og fora slår til hver en tid EB og andre mindre pålidelige/omhyggelige kilder.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
asanga Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2005 kl. 22:59

Super fedt Otto. Nu er der vel næppe nogen der ikke har forstået nødvendighed af special forretninger.

Mvh Thomas

Til top
Ravn85 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2005 kl. 09:24

Lækkert at høre fra en i Branchen. Jeg ville måske også undlade at indkalde chef redaktøren for "Gear" bladet hvis hans viden og holdninger matcher resten af bladet - for det er ikke imponerende dybdegående

LG lcd tv fås også med DVB-T Tuner(i tyskland og på danske import sider - nok ikke hos forhandlerne ). LG RZ-32LP1D gør i hvert fald...

Tror måske det "værste" er at udaf de butikker du nævner er Elgiganten nok de eneste der foregiver at vide lidt... Synes aldrig jeg har hørt "bilka" udtale sig som var de eksperter på området(Elgiganten har bl.a. optrådt på DR1 med nye skærme osv.). De har da enkelte der har styr på det, men størstedelen af de ansatte på gulvet om aftenen er deltidsansatte uden nogen træning og lignende...

Otto: Jeg går udfra at du har ret i dine tal, hvilket vil sige at der "kun" er 800.000 husstande i danmark som ikke modtager kabel tv(omfatter dette også parabol anlæg?).

Mit gæt er at de folk som ikke modtager tv via parabol eller fællesantenne(dvs de kun har dr1 og tv2) nok ikke er dem der står og køber LCD skærme i øjeblikket, da det nok ikke er tv´et som fylder mest i deres hverdag?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu