recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asus RT-N66U sammen med YouSee router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Asus RT-N66U sammen med YouSee router

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Asus RT-N66U sammen med YouSee router
    Sendt: 09-Juli-2013 kl. 11:02
Hej

Så har jeg fået min Asus RT-N66U router og har prøvet at følge en guide fra YouSee med uden resultat.
Nogen der har en god og dejlig let forklaring hvordan jeg sætter dette nye serup op.

Har fast IP adresse som bruges til min Synology.
Går udfra jeg skal fortælle Netgear routeren fra YouSee at jeg bruger Asus..

Håber der er nogle med lidt gode råd da jeg savner mit Internet.

Jesper
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 11:17
Der er en glimrende vejledning her


Herefter forbinder du Wan porten i din egen router til en lanport på Yousee's router, og sætter dine pc'ere til din egen router. Voila så virker det, forhåbentligt. Husk at åbne porte i din egen router, så din Synology stadig virker


---------------------

Thomas K
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 12:16
Hej

Ok men når jeg gør dette vil min YouSee router ikke finde Internet. Nogle forslag til fejlsøgning.

Jesper
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 12:46
Er der ikke grønt lys på Netgear, hvor der vises om der er forbindelse til internet?


Venlig hilsen
KB
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 13:14
Nej

Den vil ikke gå på nettet (kun det ene lyser er grønt) den andet blinker.
Reseter jeg det hele og starter forfra uden Asus er jeg på nettet igen. Så det må være et eller andet der sker når Asus kommer på.
Skal min faste ip adresse stå i netgear eller Asus

Jesper
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 13:52
Når du sætter YouSee routeren op til at agere modem, så er den kun på YouSee's WAN net og får ingen offentlig IP adresse. Den sender DHCP forespørgsler videre til det man kobler på på LAN porten.

Din Asus router vil igennem sin WAN port spørge om en IP adresse og få den tildelt.
Hvis du har andet på din YouSee boks, så er det meget sandsynligt at det allerede har modtaget den offientlige IP og så vil du ikke modtage nogen på ASUS boksen.

Har du en computer på YouSee boksen som har modtaget den offentlige IP adresse, så kan du frigive den med kommandoen "ipconfig /release".
Herefter skal du give den en fast lokal IP imens du laver videre opsætning. Hvis du er færdig med opsætning skal du pille computeren fra og sætte den bag Asus routeren. Her vil du også kunne fange YouSee boksen på dens nye lokale IP.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 13:55
Asus boksen skal være opsat til at agere som router, ellers bliver den offentlige IP givet videre til en lokal enhed.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 13:56
Mit er sat op på denne måde:

Stofa modem i bridge mode - dvs. jeg indstiller ingenting i det selv.

Router opretter forbindelse til internet vha. DHCP, og IPv4-adressen bliver tildelt af Stofa.

Under netværk er der indstillet: Routerfunktion: DHCP og NAT.

Det hedder sikker noget andet i din ASUS router.
Venlig hilsen
KB
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 14:09
Hej

Dejligt med alle de gode råd. Det er skam dejligt.
Nu resetter jeg det hele og starter forfra.

Er der en bestemt rækkefølge det skal gøres i.
Det eneste jeg undrer mig over at min YouSee modem ikke
vil lave forbindelse når Asus er på men gerne uden. Men prøver at følge jeres råd.
Men hvilken rækkefølge er bedst.

Jesper
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 20:30
Hej

Nu har jeg fået Internet men kun ved at Asus selv finder en IP adresse. Ville jo gerne have min faste IP adresse her så jeg kan tilgå min Synology ude fra. Men hvergang jeg taster mine ting manuelt ind så ryger Internet forbindelsen. 

Nogle løsningsforslag.

Jesper
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2013 kl. 22:27
Jeg kender ikke nogen med YouSee kabelmodem som selv indtaster deres IP adresser. Den bliver tildelt over DHCP også selvom det er en fast IP.

Hvis du har aftalt med YouSee at du skal have en bestemt IP adresse, så må du kontakte dem.

Jeg har nu oplevet af flere omgange at TDC forbeholder sig retten til at ændre den faste IP. Dengang jeg havde ADSL valgte de at give mig ny IP adresse 4 gange indenfor 3 år. Meget irriterende, men så er det godt med dynamisk dns.
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2013 kl. 08:00
Hej

Så tror jeg at jeg er ved at få løst alle de løse ender. Tak for hjælpen med min nye router.

God sommer

Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu