recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Att.: Pioneer Plasma ejere og andre.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAtt.: Pioneer Plasma ejere og andre.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mosa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Emne: Att.: Pioneer Plasma ejere og andre.
    Sendt: 08-Juni-2006 kl. 17:48

Jeg har investeret i Pioneer 436 og en Pioneer VSX 1015. Selvfølgelig fordi det er gode produkter, men bestemt også på baggrund af TVèts eksterne tuner og Pioneers SR+ system, der gør at jeg kan betjene reciver via fjernsyn. Jeg kan derfor genne hele molivitten væk, og det går jeg udfra der også er andre der har gjort.

Mit spørgsmål er hvordan har I gemt det væk og har I et forslag til et skab eller lignende, hvor man kan gemme det væk. I princippet kan jeg vel købe et helt alm. skab, men kan ikke rigtig finde noget.

Udover tunerdelen og reciever skal der være plads til en selector, der betjenes via IR-øje, samt en DVD afspiller jeg betjener manuelt indtil jeg får en Pioneer afspiller med SR+.

Ser frem til lidt input.

Morten

Til top
mial Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2006 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af mosa mosa skrev:

Jeg har investeret i Pioneer 436 og en Pioneer VSX 1015. Selvfølgelig fordi det er gode produkter, men bestemt også på baggrund af TVèts eksterne tuner og Pioneers SR+ system, der gør at jeg kan betjene reciver via fjernsyn. Jeg kan derfor genne hele molivitten væk, og det går jeg udfra der også er andre der har gjort.

Mit spørgsmål er hvordan har I gemt det væk og har I et forslag til et skab eller lignende, hvor man kan gemme det væk. I princippet kan jeg vel købe et helt alm. skab, men kan ikke rigtig finde noget.

Udover tunerdelen og reciever skal der være plads til en selector, der betjenes via IR-øje, samt en DVD afspiller jeg betjener manuelt indtil jeg får en Pioneer afspiller med SR+.

Ser frem til lidt input.

Morten

Da jeg er lun på 4336SXE udgaven - alt inkl. DVB-T tuner -  vil  jeg meget gerne spørge dig om du er 100 % tilfreds med din 'investering'.

Kan du mærke reflekser og er billedet ok i et forholdsvis lyst rum , m.m. ? 

 

Til top
mosa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2006 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af mial mial skrev:

Da jeg er lun på 4336SXE udgaven - alt inkl. DVB-T tuner -  vil  jeg meget gerne spørge dig om du er 100 % tilfreds med din 'investering'.

Kan du mærke reflekser og er billedet ok i et forholdsvis lyst rum , m.m. ? 

Jeg får den først leveret den 16. juni, men jeg forventer da at blive 100% tilfreds. Dels tror jeg ikke du finder noget bedre billede på nogen TV overhovedet, og samtidig har XDE-modellen fået et løft udstyrsmæssigt med PIP, 2 x HDMI, masser af TTV-hukommelse, kortlæser m.m. Noget jeg egentlig tidligere kun kunne finde i High-end LCD, så da Pioneer også kom op på mærkerne på dette område var valget nemt for mig.

Jeg har i øvrigt en meget lys stue i et moderne nybygget hus, så refleksproblematikken er da relevant for mig. Jeg ved at Pioneer har rigtig gode egenskaber på dette område, og vel næppe bliver slået af noget CRT-tv.

Der er jo ikke reflekser på samme måde på et LCD-TV. En fordel bestemt, men hvis du prøver at nærstudere en plasma og LCD i dagslys, så er min erfaring,at du ikke er i tvivl om, at LCDèns manglende evne til at vise sort springer dig i øjnene inden reflekserne, og dermed er mere hæmmende for den samlede billedoplevelse.

Nå, men er der ikke nogen, der har en ide eller et forslag til et skab?? Konen vil så gerne have de forskellige komponter gemt væk

Til top
mial Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2006 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af mosa mosa skrev:

Oprindeligt skrevet af mial mial skrev:

Da jeg er lun på 4336SXE udgaven - alt inkl. DVB-T tuner -  vil  jeg meget gerne spørge dig om du er 100 % tilfreds med din 'investering'.

Kan du mærke reflekser og er billedet ok i et forholdsvis lyst rum , m.m. ? 

Jeg får den først leveret den 16. juni, men jeg forventer da at blive 100% tilfreds. Dels tror jeg ikke du finder noget bedre billede på nogen TV overhovedet, og samtidig har XDE-modellen fået et løft udstyrsmæssigt med PIP, 2 x HDMI, masser af TTV-hukommelse, kortlæser m.m. Noget jeg egentlig tidligere kun kunne finde i High-end LCD, så da Pioneer også kom op på mærkerne på dette område var valget nemt for mig.

Jeg har i øvrigt en meget lys stue i et moderne nybygget hus, så refleksproblematikken er da relevant for mig. Jeg ved at Pioneer har rigtig gode egenskaber på dette område, og vel næppe bliver slået af noget CRT-tv.

Der er jo ikke reflekser på samme måde på et LCD-TV. En fordel bestemt, men hvis du prøver at nærstudere en plasma og LCD i dagslys, så er min erfaring,at du ikke er i tvivl om, at LCDèns manglende evne til at vise sort springer dig i øjnene inden reflekserne, og dermed er mere hæmmende for den samlede billedoplevelse.

Nå, men er der ikke nogen, der har en ide eller et forslag til et skab?? Konen vil så gerne have de forskellige komponter gemt væk

Tak for svaret og en kort tilbagemelding:

Hvor har du bestilt/købt  XDE modellen ?

Jeg bor også i et moderne nybygget lejlighede, har ikke sat gardiner endnu og derfor .. frygten .

Jeg kan se hvor meget betyder lyset på et LCD og selv om kontrasten er sat på max, baggrundslyset sat til, osv. så er der fortsat det beste billede efter kl: 22:00 p.t

En del typer bl.a. de nyste LCD'er  på markedet - bl.a Sony V2000, , Samsung R7*, JVC - er ifl. dette forum, tests, brugerens indtryk rigtig gode til at vise sort.

Til top
mosa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2006 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af mial mial skrev:

Hvor har du bestilt/købt  XDE modellen ?

Jeg bor også i et moderne nybygget lejlighede, har ikke sat gardiner endnu og derfor .. frygten .

Jeg kan se hvor meget betyder lyset på et LCD og selv om kontrasten er sat på max, baggrundslyset sat til, osv. så er der fortsat det beste billede efter kl: 22:00 p.t

En del typer bl.a. de nyste LCD'er  på markedet - bl.a Sony V2000, , Samsung R7*, JVC - er ifl. dette forum, tests, brugerens indtryk rigtig gode til at vise sort.

Jeg har bestilt mit hos TapeConnection i Århus. Rigtig god og saglig service. De havde sagt at mit TV var klar 16. juni, men har netop ringet og sagt jeg allerede kan hente det nu. Det er da klasse.

Samtidig har de en god pris. knap 27.000.  Du kan støvsuge nettet og finde marginalt bedre pris, men når alle parametre som pris, service og garanti er medregnet, mener jeg _klart_ det er det bedste sted at købe det for øjeblikket.

Af de LCD TV du nævner kender jeg kun Samsung. Har derudover selv en Philips LCD i soveværelset, og de giver gode billeder, men til TV generelt, hvori det at vise sort er en væsentlig del, er de klart Pioneer underlegen.

Man må dog også tage med i betragtningen, at Pioneer er væsentlig dyrere end Samsung, der er kent dor et godt pris/kvalitet forhold.

Kunne altså godt tænke mig, der var nogen der havde et tip med et skab til mit udstyr...

Til top
Pardorf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2006 kl. 14:55

Jeg ville vælge www.clic.dk.. desværre er de ikke helt billige.

 

Kristian
Til top
mosa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2006 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af Pardorf Pardorf skrev:

Jeg ville vælge www.clic.dk.. desværre er de ikke helt billige.

 

Ved du hvad Kristian, det er faktisk sådan noget i den stil jeg er på udkig efter. Klasse

Det ser ud som om, at man kan få et skab selvstændigt.

Haber stadig på input fra andre 436 XDE-ejere

Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2006 kl. 15:27
Hvad gør jer med Kabel tv egentlig hvis i køber en fladskærm med DVB-T tuner.. så står man vel med et problem?=

Det er da en rimelig grund til at jeg ville vælge med analog tuner og så købe en DVB-T boks. .man ved jo ikke om man flytter et sted hen med kabel tv hvis amn ikke har det nu
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2006 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Hvad gør jer med Kabel tv egentlig hvis i køber en fladskærm med DVB-T tuner.. så står man vel med et problem?=

Det er da en rimelig grund til at jeg ville vælge med analog tuner og så købe en DVB-T boks. .man ved jo ikke om man flytter et sted hen med kabel tv hvis amn ikke har det nu

Så vidt jeg kan se, har 436sxe både analog og DVB-T tuner.
_______
Peter
Til top
mosa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2006 kl. 15:43

Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Hvad gør jer med Kabel tv egentlig hvis i køber en fladskærm med DVB-T tuner.. så står man vel med et problem?=

Det er da en rimelig grund til at jeg ville vælge med analog tuner og så købe en DVB-T boks. .man ved jo ikke om man flytter et sted hen med kabel tv hvis amn ikke har det nu

Jeg har kabel-TV og selector, så I princippet har jeg jo hverken noget, at bruge Pioneers DVB-T tuner eller i  deres analoge tuner til. Mit valg er faldet på XDE fordi, den generelt er bedst "udstyret". At en del af udstyret så er en DVB-T tuner som jeg ikke har glæde af, rører mig ikke. Skulle jeg flytte engang til et sted, hvor der ikke er kabel-TV, så er det selvfølgelig fint nok.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu