recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ATV 4K 2end eller 3rd gen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ATV 4K 2end eller 3rd gen?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2023 kl. 18:03
Teori og praksis er aldrig helt det samme Wink

Fik fastspeed routeren i eftermiddag, og har bøvlet med at få den hængt op ved siden af fiber boksen. I et teknikrum hvor fjernvarme, genvex anlæg, elmåler, varmemåler og vandmåler alle har en fin stikdåse. Men hvorfor der ikke er lavet stikdåser til fiberboks og router, fatter jeg ikke. Så er ude i noget Georg G løsning for at få strøm til de to apparater.

Og for at gøre arbejdet endnu mere nådesløst, kan det heller ikke komme på nettet. Så skal ha ringet til fiberboksens ejermand i morgen og ha service fra starten. Wifi virker fint.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2023 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Det kommer vel an på hvor langt væk routeren er

Nej.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2023 kl. 21:45
Så du mener at hvis man har 100 men kun måler 30 fordi router står langt så vil man også kun måle 30 hvis man har 1000.
Det er i hvert ikke den erfaring jeg har 
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2023 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Så du mener at hvis man har 100 men kun måler 30 fordi router står langt så vil man også kun måle 30 hvis man har 1000.
Det er i hvert ikke den erfaring jeg har 
Hvis afstanden kun gør det muligt at transportere 30 Mbit/s, er det da ligegyldigt hvor høj hastighed der er på den anden side af routeren?
Hvis du har oplevet noget andet, må det nødvendigvis skyldes andre faktorer.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2023 kl. 22:23
Nå fandt ud af hvad der er galt! Jeg havde lige overset en dato i bestillings mailen, at routeren kom ca en uge før d.10.11, som er den dato de åbner for linien. Mærkeligt for jeg var overbevist om at det gik hurtigere når fiber og fiberboks er installeret.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2023 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Så du mener at hvis man har 100 men kun måler 30 fordi router står langt så vil man også kun måle 30 hvis man har 1000.
Det er i hvert ikke den erfaring jeg har 
Hvis afstanden kun gør det muligt at transportere 30 Mbit/s, er det da ligegyldigt hvor høj hastighed der er på den anden side af routeren?
Hvis du har oplevet noget andet, må det nødvendigvis skyldes andre faktorer.


Afstanden gør, at signalet mister en procentdel af sin styrke. Dermed vil det være starthastigheden der er afgørende.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2023 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Så du mener at hvis man har 100 men kun måler 30 fordi router står langt så vil man også kun måle 30 hvis man har 1000.
Det er i hvert ikke den erfaring jeg har 
Hvis afstanden kun gør det muligt at transportere 30 Mbit/s, er det da ligegyldigt hvor høj hastighed der er på den anden side af routeren?
Hvis du har oplevet noget andet, må det nødvendigvis skyldes andre faktorer.


Afstanden gør, at signalet mister en procentdel af sin styrke. Dermed vil det være starthastigheden der er afgørende.
Ja, starthastigheden på en optimal wifi forbindelse, ikke den bagvedliggende internetforbindelse.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2023 kl. 20:09
Der er åbnet en Power i Haderslev i dag, så fik lige en Apple TV 4K 2022 3rd gen til 999,-
Fik samtidig et hdmi Premium 8K kabel til 199,-




Redigeret af Munch - 03-November-2023 kl. 20:10
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2023 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:


Afstanden gør, at signalet mister en procentdel af sin styrke. Dermed vil det være starthastigheden der er afgørende.

Ikke det der ligner…


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 13:57
Så har jeg fået mit Panasonic 65 GZ2000 op på væggen igen i ny lejlighed. Der er fastspeed router i teknikskabet, og et Apple TV 3’rd gen sat til hdmi 1 med et 8k kabel (så er man da sikker på det ikke er flaskehalsen)

Men her kommer problemet, TV viser et sort banner med hvid tekst på tværs af hele skærmen med teksten. Hvordan får jeg den til at holde op med det?

           ”Ugyldig systemtid, timerprogrammering vil ikke virke.
Tryk på TV knappen på fjernbetjeningen og kontroller tidsvisning på banner”
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 14:49
Er det ikke blot uret i dit TV der ikke er opsat?
Mvh Jesper
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Er det ikke blot uret i dit TV der ikke er opsat?
Jo præcis! Det lader til at det ikke kan få tiden fra internettet, men kun fra kabel TV.

Der findes ikke en menu hvor uret kan stilles så vidt jeg ved. Håber der er nogen der ved mere…

Jeg kan heller ikke få TV til at gå i standby = rød led. Den lyser gult når jeg slukker TV, hvilket betyder det trækker vel op til 8-10 watt. Om det så har noget at gøre med den ikke kan sætte korrekt tid, ved jeg ikke.


Redigeret af Munch - 19-November-2023 kl. 16:08
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu